AFC Ajax in de Europa League 20/21

JMD

Well-known member
Wat een geweldige overwinning. Lastige pot af en toe, maar door fraaie goals toch een uitstekend uitresultaat neergezet.

2 duels; 6 punten en doelsaldo 6-0. Wat een start zeg.

Beste start van Ajax in de CL sinds 1995, ook toen 6 uit 2, maar het doelsaldo toen ?slechts? 6-1
 

Reinoud

Well-known member
12 Europese uitduels ongeslagen. Ongelooflijk!

Goede ploeg dat Valencia, mogen niet klagen. Ben het met PES eens dat Alvarez en Martinez niet de zekerheid brengt die de reden is dat ze daar samen in de top wedstrijden spelen.
 

Abubakari

Well-known member
Iedereen lijkt te vergeten dat Ajax vorig seizoen ook kansen weg gaf, is gewoon inherent aan de manier van voetballen.

En Alvarez staat een maand in de basis, vorig jaar duurde het ook een tijd voordat iedereen gewend was en toen zaten er zelfs dramatische wedstrijden als PSV en Feyenoord uit tussen. Met Frenkie en De Ligt.
Ik denk dat dit Ajax verder is dan het Ajax van vorig jaar. Het gemis van de vertrokken spelers wordt gecompenseerd door een jaar langer samenspelen. En Martinez en Alvarez gaan daar alleen nog maar in groeien.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat gaf ik na Lille ook al aan, is gewoon niet realistisch om te denken dat je geen kans meer weg geeft, welke club krijgt dat trouwens wel voor elkaar. En met vd Beek en Promes samen op het middenveld denk ik dat je nog meer weg gaat geven dus ik kan ten Hag wel begrijpen. Althans, in dit soort CL wedstrijden. Tegen RKC kun je het wel met 1 defensief ingestelde middenvelder doen dunkt me.
Verder had ik deze niet aan zien komen eerlijk gezegd, Valencia vind ik wel een goede ploeg en dat kon je mn de 1e helft ook wel zien maar goed, wij zijn ok gewoon goed. 0-3, niet normaal eigenlijk.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
0-3 is natuurlijk mooi, maar alles zat ook mee. Behalve de kaarten dan, dat mag wel wat minder.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
0-3 is natuurlijk mooi, maar alles zat ook mee. Behalve de kaarten dan, dat mag wel wat minder.

Natuurlijk zat veel mee, maar dan was dit nog een topprestatie. De kansen die Ajax kreeg sprongen ze wel goed mee om.

Gefeliciteerd Ajacieden.
 

Reinoud

Well-known member
Je hoort mij ook niet klagen, maar denk dat met Vd Beek op de plek van Alvarez niet meer kansen worden weggegeven. Dat is het punt wat ik wil maken.
 

Unregistere

Well-known member
Onana was in Didulica-vorm. Alleen is het grootste verschil dat Didulica in zijn hele loopbaan misschien drie of vier van zulke potten keepte en dat het bij Onana al vrijwel standaard is geworden.
 

Abubakari

Well-known member
0-3 is natuurlijk mooi, maar alles zat ook mee. Behalve de kaarten dan, dat mag wel wat minder.

Nee hoor, Ziyech schoot op de lat, Martinez op de paal. Dat Valencia ook een aantal kansen mist, okay. Maar dat doen ze zelf. En zoals van Gaal al zei, geluk dwing je af.
 

Abubakari

Well-known member
Zit die druipsnor van een Derksen er weer met zijn dom gelul. Kunnen ze nou niet iemand vinden die echt iets toevoegt?
Kieft er weer bij, ook gezellig. Eerste wat ik hoor is dat Ajax geen topspelers kan kopen dus afhankelijk zijn van de jeugdopleiding.
Tadic? Tagliafico? Twee verschillende voorbeelden.

Nou ja, wel jammer, Derksen hoef ik niet te horen om de wedstrijd heen, erger ik me toch alleen maar aan dat onnozel gelul, neem de nabeschouwing wel op en kijk de interviews wel, spoel ik duo deptessief en dom wel door.

En...
HUP AJAX!!

Derksen na Spurs--Bayern...

Die zwarte jongen...
hij weet schijnbaar niet wie Gnabry is.

Keane
die heet Kane

Die Chinees of Japanner, Son is een Korean. Maar dat maakt niet uit "want het zijn toch allemaal asielzoekers".
 

Abubakari

Well-known member
Gaat het niet om. Het gaat er om dat daar iemand zit die dik betaald wordt om niks toe te voegen, het is niet dat wij hem niet serieus nemen, het is dat je als kijker niet serieus genomen wordt als je zo'n domme lul laat analyseren. Ik kan me niet voorstellen dat in andere landen ook zulke totale jokers en nitwits op een CL avond de boel moeten duiden. Gijp en Advocaat vind ik een prima duo, maar Derksen heeft daar echt niks te zoeken, hypocriete lul die in het verleden de flinke jongen uithing als ie iemand een zakkenvuller kon noemen.
Zet daar gewoon iemand neer die er A verstand van heeft en B weet waar die het over heeft. Gister ook weer, over Botteghin, 'Die heeft Feyenoord ooit als talent uit Brazili? gehaald"... Als je doorlopend laat blijken dat hrt je geen reet boeit, ga er dan ook niet zitten. Hij is alles waar die altijd tegen ageerde, een ijdele zakkenvullende nitwit.
 

Atreides

Well-known member
Derksen was altijd al een vervelende zure, zeikerige man. Dat is met het stijgen van zijn leeftijd er niet bepaald beter op geworden.

Overigens kun je Ren? 'die gasten bij de Spurs kunnen nu wel naar huis gaan, gaat nergens meer over' van der Gijp ook wel pakken op een domme uitspraak. Maar Derksen grosseert in cirkelredeneringen.
 
Bovenaan