AFC Ajax in de Europa League 20/21

PES5

Administrator
Forumleiding
Denk dat Koeman het nu wel jammer vindt dat hij niet meer de coach van Ajax is.
 

Pascallovic

Well-known member
Had je een ticket voor Londen Pascallovic?

Toevallig zat die niet in mijn planning. Loop 3 november de marathon van New York, waardoor ik die wedstrijd sowieso zou missen. Was al lang blij dat het programma zo uitkwam dat ik geen CL-thuiswedstrijd zou missen en ook nog net de klassieker kan bijwonen.

Voor de rest vind ik het onterecht dat ze die uitwedstrijd zonder publiek nu geven. Ik weet dat we er al een tijdje tegenaan hikken, maar in Valencia is echt heel weinig gebeurd. Ik vind het bijzonder dat ze hem niet na Spurs uit hebben gegeven waar echt wel serieuze zaken gebeurd zijn qua vechtpartijen met politie en Spursfans. Maar ook het bestormen van het uitvak zodat er heel veel mensen zonder kaartje binnen zaten. Dat mocht schijnbaar wel, maar als er per ongeluk wat krakkemikkige stoeltjes sneuvelen activeer je die wedstrijd voorwaardelijk wel. Onbegrijpelijk als je ziet waar ze hem niet voor hebben geactiveerd.
 

Forza AZ

Well-known member
Toevallig zat die niet in mijn planning. Loop 3 november de marathon van New York, waardoor ik die wedstrijd sowieso zou missen. Was al lang blij dat het programma zo uitkwam dat ik geen CL-thuiswedstrijd zou missen en ook nog net de klassieker kan bijwonen.

Voor de rest vind ik het onterecht dat ze die uitwedstrijd zonder publiek nu geven. Ik weet dat we er al een tijdje tegenaan hikken, maar in Valencia is echt heel weinig gebeurd. Ik vind het bijzonder dat ze hem niet na Spurs uit hebben gegeven waar echt wel serieuze zaken gebeurd zijn qua vechtpartijen met politie en Spursfans. Maar ook het bestormen van het uitvak zodat er heel veel mensen zonder kaartje binnen zaten. Dat mocht schijnbaar wel, maar als er per ongeluk wat krakkemikkige stoeltjes sneuvelen activeer je die wedstrijd voorwaardelijk wel. Onbegrijpelijk als je ziet waar ze hem niet voor hebben geactiveerd.

NOS.nl meldt ook nog dat voor Valencia-Ajax het voor de hoofdingang tot ongeregeldheden was gekomen. Als dat waar is, is dat wel een reden om de voorwaardelijke straf om te zetten. Voor alleen wat kapotte stoeltjes zou wel erg zwaar zijn. Dat zou normaal met een boete en/of schadevergoeding afgedaan kunnen worden.
 

Joost

Well-known member
Los van het feit of de straf terecht is, is de timing echt dramatisch.

Je kunt toch niet voor een wedstrijd waarbij supporters al reizen en hotels hebben geboekt en waarvoor de kaartverkoop al was begonnen zomaar plots besluiten dat er niemand mee mag.
 

JMD

Well-known member
Los van het feit of de straf terecht is, is de timing echt dramatisch.

Je kunt toch niet voor een wedstrijd waarbij supporters al reizen en hotels hebben geboekt en waarvoor de kaartverkoop al was begonnen zomaar plots besluiten dat er niemand mee mag.

Die planning is door de meeste supporters al gemaakt na de loting. Dus dan zeg jij eigenlijk dat straffen in de groepsfase niet mogen ingaan?

Maar lullig blijft het natuurlijk wel.
 

Joost

Well-known member
Die planning is door de meeste supporters al gemaakt na de loting. Dus dan zeg jij eigenlijk dat straffen in de groepsfase niet mogen ingaan?

Maar lullig blijft het natuurlijk wel.

Niet helemaal. Voor deze wedstrijd zijn de kaartjes volgens mij al in de verkoop geweest, dat zou een deadline moeten zijn.
Net zoals het onbegrijpelijk is dat de UEFA besloot dat Rangers een willekeurig vak op Ibrox moest sluiten voor een uitverkochte wedstrijd.
 

JMD

Well-known member
Niet helemaal. Voor deze wedstrijd zijn de kaartjes volgens mij al in de verkoop geweest, dat zou een deadline moeten zijn..
Klopt, dat zei ik ook al.

Maar voor die groepsduels gaan de kaarten meestal in begin september in de verkoop, voor alle duels tm december. Dus jij wil dan dat straffen niet voor die groepsduels worden uitgedeeld? Daar kunnen soms 5 duels tussen zitten. (en 3 maanden)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Londen is genoeg te doen. Feyenoord moest naar Georgi? en daar had de UEFA opeens besloten dat de wedstrijd zonder publiek was. Gelukkig kon Feyenoord toen nog met de UEFA regelen dat iedereen die een reis had geboekt toch naar binnen konden.
 

Joost

Well-known member
Ze hebben al wat gevonden Leyton Orient FC: https://www.vtbl.nl/nieuws/artikel/...-club-uit-engelse-vierde-divisie-om-oplossing

Hoezo spelen die tegen Brighton U21?

De EFL heeft drie jaar geleden bedacht dat het leuk was om de Football League Trophy, ook wel bekend als de Auto-Windscreen Shield of Johnstone Paint Trophy te hervormen en daarvoor een aantal onder 21 teams van PL clubs uit te nodigen.

Supporters zijn daar massaal op tegen geweest en dat heeft toch grote boycots geleidt wat wel erg komisch is. Heel veel clubs hebben een aanscherping van hun laagste toeschouwersaantal ooit gehad. Bij Burton kwamen er vorig seizoen een keer maar 202 mensen opdagen.

De beker werd door veel clubs ook niet meer serieus genomen. Ik herinner me een club die in de 1e minuut haar keeper wisselde. Er zijn namelijk regels dat je met het sterkste elftal moet komen opdagen en op deze manier konden ze de reservekeeper minuten laten maken zonder gestraft te worden.
 

JMD

Well-known member
De EFL heeft drie jaar geleden bedacht dat het leuk was om de Football League Trophy, ook wel bekend als de Auto-Windscreen Shield of Johnstone Paint Trophy te hervormen en daarvoor een aantal onder 21 teams van PL clubs uit te nodigen.

Supporters zijn daar massaal op tegen geweest en dat heeft toch grote boycots geleidt wat wel erg komisch is. Heel veel clubs hebben een aanscherping van hun laagste toeschouwersaantal ooit gehad. Bij Burton kwamen er vorig seizoen een keer maar 202 mensen opdagen.

De beker werd door veel clubs ook niet meer serieus genomen. Ik herinner me een club die in de 1e minuut haar keeper wisselde. Er zijn namelijk regels dat je met het sterkste elftal moet komen opdagen en op deze manier konden ze de reservekeeper minuten laten maken zonder gestraft te worden.

Vergeet niet de naam Checkatrade Trophy...

Pas als de 'onder 21-ploegen' eruit zijn begint het vol te stromen. Was 2 jaar terug bij de 1/2 finale tussen Luton en Oxford en dat zat gewoon praktisch vol...

Carlisle speelde van de week voor iets van 980 toeschouwers. Van de 12 laagste toeschouwersaantallen ooit van de ploeg uit Noord Engeland zijn er 9 van de laatste 3 seizoenen in de FL Trophy.

Er is massale weerstand onder supporters tegen dit plan, maar clubs mogen niks zeggen, anders krijgen ze hun geld niet.
 

ALenstra

Well-known member
Mooi hoor hoe die Ajax fans naar oplossingen zoeken. Lekker relaxt naar een of ander potje kijken terwijl je op je smartphone de tussenstand van Chelsea-Ajax checkt.
 
Bovenaan