AFC Ajax in de Europa League 20/21

Eef de Kip

Well-known member
Zit die druipsnor van een Derksen er weer met zijn dom gelul. Kunnen ze nou niet iemand vinden die echt iets toevoegt?
Kieft er weer bij, ook gezellig. Eerste wat ik hoor is dat Ajax geen topspelers kan kopen dus afhankelijk zijn van de jeugdopleiding.
Tadic? Tagliafico? Twee verschillende voorbeelden.

Nou ja, wel jammer, Derksen hoef ik niet te horen om de wedstrijd heen, erger ik me toch alleen maar aan dat onnozel gelul, neem de nabeschouwing wel op en kijk de interviews wel, spoel ik duo deptessief en dom wel door.

En...
HUP AJAX!!

En die zat samen met vd Gijp al dagen te oreren dat Lille echt een goede ploeg heeft (wat ik ook vind) maar ik durf te wedden dat ze vrijdag tot de slotsom komen dat ze er he-lemaal niets van kunnen.
 

erka

Well-known member
Zeer goed resultaat, alhoewel Lille wel een goal verdiend had, maar dan was er steeds Onana.
 

Abubakari

Well-known member
Derksen zei in de rust al dat Lille er nuks van kan. Ik kon de afstandsbediening niet direct vinden.

Maar prima zege, zie je toch dat in de CL het beste Ajax tevoorschijn komt, was bij vlagen echt genieten.
Al zijn ze soms ook wel slordig, Lille toch 3 dikke kansen.
Maar Onana ook weer prima. Anyway, prima start.
 

Pascallovic

Well-known member
Prima wedstrijd en resultaat. Tuurlijk kan het altijd beter, maar thuis met 3-0 in de CL winnen van de nummer 2 van Frankrijk is uitstekend.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Prima en degelijke zege, maar ik deel de analyse van Kieft.

Met dit middenveld kom je straks tekort en eigenlijk geef je ondanks die controleur nog te veel dikke kansen weg.

@Atreides; je bedoelt Eiting die het nog nooit heeft laten zien en Marin die al door Boskamp als niet goed genoeg werd beschouwd?

Verder natuurlijk van harte Ajacieden. Prima begin zo.
 

Pascallovic

Well-known member
Prima en degelijke zege, maar ik deel de analyse van Kieft.

Met dit middenveld kom je straks tekort en eigenlijk geef je ondanks die controleur nog te veel dikke kansen weg.

@Atreides; je bedoelt Eiting die het nog nooit heeft laten zien en Marin die al door Boskamp als niet goed genoeg werd beschouwd?

Verder natuurlijk van harte Ajacieden. Prima begin zo.
Momenteel heeft Ajax niks beters wat fit is, dus dan is deze oplossing te verdedigen, zeker als je ziet dat je er aanvallnd voetbal mee kan spelen. Dat het niet meteen vlekkeloos verloopt is niet gek. Ik had ook niet verwacht dat die Fransen geen kansen zouden krijgen. Wat dat betreft vind ik de kansen van de analisten erg negatief. Je boekt een goede ruime zege met aanvallend voetbalin de CL en nog steeds zou er weinig van deugen. In een andere samenstelling had het niet veel beter gegaan. Of je op den duur te kort gaat komen zullen we zien. Vraag is uiteindelijk tegen wie je te kort komt. Als dat tegen de top van Europa is, dan is dat niet zo heel vreemd, ik verwacht namelijk niet direct een herhaling van vorig jaar. Ik vind het ook typisch dat de analisten roepen dat Ajax minder is geworden door het vertrek van Frenkie en de Ligt, maar dat ze vervolgens wel verwachten dat hetzelfde spel op de mat wordt gelegd.
 

Jacco

Well-known member
Jeetje, wat een gezeur. Tadic die in moeizaam Nederlands stamelt dat het vooral allemaal beter moet.
Zyiech die op een nederig manier antwoordt op de vragen van een journalist. Uit voorzorg wellicht.

Het was gewoon een fantastische overwinning; met geweldige voetballende acties, die een mindere tegenstander de mindere maakte.
Al die kritiek is allemaal niet nodig.

Als Ajax straks tegen een betere tegenstander speelt, dan krijg je weer een andere wedstrijd.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vind het ook wel echt typisch Nederlands, je speelt een prima pot tegen een vooraf als sterk ingeschatte ploeg, boekt een overtuigende zege maar het lijkt wel of je thuis met 3-0 van ASWH hebt gewonnen. Het zou heel leuk zijn als je in de CL tegen de nummer 2 van Frankrijk helemaal niks weggeeft, maar je krijgt altijd een paar kansen tegen. Tuurlijk moet je ook kritisch zijn maar om de nadruk nu op het negatieve te leggen vind ik ook onzin.

Wat Alvarez en Martinez betreft, ook met hen op het middenveld vind ik Ajax nog steeds prima en mooi spelen. Dus iets minder negatief mag ook wat dat betreft wel.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Ik zou me niet al te druk maken over de analyses van VI mannen. Het is toch wel vrij algemeen bekend dat je die niet heel serieus moet nemen.
 

Marinos

Well-known member
Prima en degelijke zege, maar ik deel de analyse van Kieft.

Met dit middenveld kom je straks tekort en eigenlijk geef je ondanks die controleur nog te veel dikke kansen weg.

@Atreides; je bedoelt Eiting die het nog nooit heeft laten zien en Marin die al door Boskamp als niet goed genoeg werd beschouwd?

Verder natuurlijk van harte Ajacieden. Prima begin zo.

Ik vond Martinez wel erg sterk aan de bal gister. Alvarez was beduidend minder, die lijkt alles in ??n tempo te doen. Wellicht als van de Beek weer terug is kan Alvarez naar de plek van Veltman en Veltman naar de bank.

Wanneer je met Martinez, van de Beek en Promes speelt op het middenveld is het voor Martinez ook duidelijker dat hij de achterste van dat stel is en de balans moet bewaken. Nu was die rol in feite voor Alvarez maar die mist daar (op dit moment) snelheid en positionering voor.
 

Maasveld

Well-known member
Schitterend die Aadsje :D
69677b10e83d2104973baaed6cbf26a5.jpg
21b791cc17755c65cf325993294d0023.jpg
 
Bovenaan