AFC Ajax in de Europa League 20/21

Atreides

Well-known member
Ik snap nog steeds niet wat die Mexicaan op het middenveld doet. Onbegrijpelijke keuze van Ten Hag. Zeker omdat dit in combinatie met Martinez is.

Snap je het voor de lange termijn niet of voor de korte termijn niet?

En belangrijk, heb je ook de teringbende gezien tegen die Cyprioten?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Snap je het voor de lange termijn niet of voor de korte termijn niet?

En belangrijk, heb je ook de teringbende gezien tegen die Cyprioten?

Ik snap niet wat Ajax met deze speler op het middenveld doet. Op de korte ?n lange termijn niet. Zet die gast lekker op rechtsback of centraal achterin. En bij die teringbende tegen de Cyprioten, speelde je natuurlijk met Mazraoui en Blind op het middenveld. Ook al twee verdedigers. Daarnaast was Ajax toen aan de bal vooral dramatisch, waardoor je meer omschakelmomenten krijgt.

En juist spelers als Mazraoui, Alvarez en Martinez zijn aan de bal gewoon te beperkt. Het duurt te lang en men beheerst het tussen de linies spelen niet. Alleen Blind kan het enigszins, al gaat het bij hem ook te vaak te langzaam op het middenveld. Achterin heeft hij het spel meer voor zich en meer tijd.

Kortom; je kunt dus wel praten over balans, maar juist omdat ze aan de bal vaak niet aanspeelbaar en slordig zijn, moet je een beroep doen op die balans.

De kracht van Ajax vorig jaar was zich onder de druk vandaan spelen tegen zowat iedere ploeg. Daar lag je winst. Dat lijkt nu wel helemaal weg.
 

Atreides

Well-known member
De kracht van Ajax vorig jaar was zich onder de druk vandaan spelen tegen zowat iedere ploeg. Daar lag je winst. Dat lijkt nu wel helemaal weg.

Ja, toen het elftal was ingespeeld m?t Frenkie.

Nu moet je het zonder Frenkie doen. En is ook Schone weg. Terwijl Marin en Mazraoui tot dusverre vies tegenvallen ?n Eiting geblesseerd is en Blind eigenlijk achterin nodig is. Betekent dus niet alleen dat je twee eerste keuzes van 2018/2019 zijn weggevallen maar dat je beoogde eerste VIER opties of niet beschikbaar zijn of niet leveren.

En juist spelers als Mazraoui, Alvarez en Martinez zijn aan de bal gewoon te beperkt. Het duurt te lang en men beheerst het tussen de linies spelen niet. Alleen Blind kan het enigszins, al gaat het bij hem ook te vaak te langzaam op het middenveld. Achterin heeft hij het spel meer voor zich en meer tijd.

Onder de Boer was Blind fanatisch op het middenveld. Verder vraag ik me af hoe veel wedstrijden Martinez en Mazraoui op het middenveld moeten spelen voordat ze bij PES5 w?l aangemerkt mogen worden als middenvelder.

De kracht van Ajax vorig jaar was zich onder de druk vandaan spelen tegen zowat iedere ploeg. Daar lag je winst. Dat lijkt nu wel helemaal weg.

Qua proces is het allemaal niet zo moeilijk. EtH koopt tijd door nu tijdelijk met een defensiever blok te acteren. Waar na verloop van tijd Alvarez CB wordt en Eiting of Marin weer gewoon CM wordt.

Kortom; je kunt dus wel praten over balans, maar juist omdat ze aan de bal vaak niet aanspeelbaar en slordig zijn, moet je een beroep doen op die balans.

Als je Offensieve blok gewoon meer fouten maakt dan vorig jaar, kun je wellicht wat geduld betrachten en serieuze maatregelen nemen. Of de idealist gaan uithangen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Je offensieve blok maakt niet meer fouten. Dat maak jij er nu van, maar dat zijn niet mijn woorden. Je 'dubbele 6' is niet of nauwelijks aanspeelbaar en voegt aan de bal niets toe.

Ik heb de vorige keer al duidelijk gemaakt aan de hand van cijfers dat Martinez geen middenvelder is. Dat ga ik niet nog eens doen.

En Mazraoui is dat al net zo min. Bovendien beheerst hij ook totaal niet de kunst van het tussen de linies spelen. Van Blind heb ik ook al gezegd dat hij het wel enigszins beheerst, maar als CV beter tot zijn recht komt. Dan kun je wijzen op 17 duels onder Frank de Boer en doen alsof hij daar onder De Boer altijd speelde, maar dat is niet zo. Bovendien moet je dan naast Blind iemand hebben staan die wel sneller kan handelen in de kleine ruimte en meer dynamiek heeft. Dan kan het werken.

Het feit dat je nu met deze 'houthakkers' op je middenveld speelt is gewoon armoedig. Dan heb je dus gewoon niet goed ingekocht met al het geld dat er is. Je verkoopt Frenkie de Jong en dat is logisch, maar je haalt met Marin vervolgens iemand die het niveau nog lang niet aankan en laat dan ook nog Sch?ne gaan. Dat resulteert dan dus in een middenveld met twee verdedigers. Ik vind dat erg armoedig ja. En met mij vinden dat velen als je zo om je heen kijkt en luistert. Maar goed; we leven in een vrij land, dus jij mag er best content mee zijn.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Mazraoui heeft toch zijn hele leven op het middenveld gespeeld en is als noodgreep op rechtsback gekomen?

Was altijd rechtsback en pas in de A1 kwam ie uit af en toe op het middenveld te spelen. Bij Jong Ajax werd ie weer back en vorig jaar werd ie enkele keren als lopende middenvelder ingezet voor Sch?ne.
 

Unregistere

Well-known member
Ik ben heel benieuwd naar vanavond. Lille is een goede ploeg, maar ook nog niet zo ver en ingespeeld (logisch). Wat zorgen baart zijn de snelle spelers voorin; tegen Heerenveen waren we daar kwetsbaar tegen. Daar tegenover staat dat Ajax thuis speelt en een aanval heeft die bijna altijd wel scoort.

Dan is het een voordeel dat van de nu al legendarische Lille-voorhoede 'BIP-BIP' de P verdwenen is.

Ik

En juist spelers als Mazraoui, Alvarez en Martinez zijn aan de bal gewoon te beperkt.

Mazraoui en ?lvarez aan de bal beperkt, okee. Maar Mart?nez? Volgens mij juist een van de betere selectiespelers van Ajax op dat gebied.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Je offensieve blok maakt niet meer fouten. Dat maak jij er nu van, maar dat zijn niet mijn woorden. Je 'dubbele 6' is niet of nauwelijks aanspeelbaar en voegt aan de bal niets toe..


Je hebt de eerste vier wedstrijden in de CL-kwalificatie niet heel best gezien denk ik.

Ik heb de vorige keer al duidelijk gemaakt aan de hand van cijfers dat Martinez geen middenvelder is. Dat ga ik niet nog eens doen.

Als je hem als CM gaat beoordelen wel ja.

En Mazraoui is dat al net zo min. Bovendien beheerst hij ook totaal niet de kunst van het tussen de linies spelen. Van Blind heb ik ook al gezegd dat hij het wel enigszins beheerst, maar als CV beter tot zijn recht komt. Dan kun je wijzen op 17 duels onder Frank de Boer en doen alsof hij daar onder De Boer altijd speelde, maar dat is niet zo. Bovendien moet je dan naast Blind iemand hebben staan die wel sneller kan handelen in de kleine ruimte en meer dynamiek heeft. Dan kan het werken.

https://www.transfermarkt.nl/noussair-mazraoui/leistungsdaten/spieler/340456/plus/0?saison=ges
https://www.transfermarkt.nl/daley-blind/leistungsdaten/spieler/12282/plus/0?saison=ges

Lijkt me duidelijk genoeg.

Het feit dat je nu met deze 'houthakkers' op je middenveld speelt is gewoon armoedig. Dan heb je dus gewoon niet goed ingekocht met al het geld dat er is.

Het begin en einde van je redenatie.

Je verkoopt Frenkie de Jong en dat is logisch, maar je haalt met Marin vervolgens iemand die het niveau nog lang niet aankan en laat dan ook nog Sch?ne gaan.

Dat Eiting die vorig jaar het goed deed ?n Marin die gewoon een uitblinker is bij Standaard en ??n van de beste spelers was van de competitie is niet te voorzien. Persoonlijk had ik Schone niet laten gaan, maar met Eiting, Marin, Mazzaoui, Blind ?n ook nog eens Ekkelenkamp en Gravenberg heeft Ajax geen tekort aan middenvelders. Je wilt immers ook voorkomen dat je teveel concurrentie hebt en je wilt je jeugd ook nog een kans kunnen geven.

En met mij vinden dat velen als je zo om je heen kijkt en luistert. Maar goed; we leven in een vrij land, dus jij mag er best content mee zijn

Veel mensen kijken niet verder dan hun neus lang is. In de 3+1 opzet van Ajax qua defensie qua 'backstop' wat mij betreft een prima tijdelijke oplossing. Mijn onderbuik had ook graag Propper gehaald, maar dat weet je bijna zeker dat Eiting, Ekkelenkamp en Gravenberg nooit het eerste halen.
 

Abubakari

Well-known member
Ik had eigenlijk ook verwacht dat Alvarez en Martinez op het middenveld een CL variant zou zijn. Ben wel benieuwd hoe het er uit gaat zien als vd Beek weer terug is.
 

Abubakari

Well-known member
Zit die druipsnor van een Derksen er weer met zijn dom gelul. Kunnen ze nou niet iemand vinden die echt iets toevoegt?
Kieft er weer bij, ook gezellig. Eerste wat ik hoor is dat Ajax geen topspelers kan kopen dus afhankelijk zijn van de jeugdopleiding.
Tadic? Tagliafico? Twee verschillende voorbeelden.

Nou ja, wel jammer, Derksen hoef ik niet te horen om de wedstrijd heen, erger ik me toch alleen maar aan dat onnozel gelul, neem de nabeschouwing wel op en kijk de interviews wel, spoel ik duo deptessief en dom wel door.

En...
HUP AJAX!!
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Wat een idioot moment om af te fluiten. Wel prima ruststand. Zoals verwacht soms heel lastig, maar vooralsnog blijven we overeind.
 

Abubakari

Well-known member
Wat een idioot moment om af te fluiten. Wel prima ruststand. Zoals verwacht soms heel lastig, maar vooralsnog blijven we overeind.

Tot de 1-0 prima maar daarna geef je het initiatief mij teveel weg. Zo kun je op de 1-1 wachten.

Ziyech eerste kwart weer briljant, jammer van die bal op de kruising, was een supergoal geweest.
 
Bovenaan