3FM Glazen Huis

zwammy

Well-known member
Maar wat ziet de TV-kijker van de stad? Toch niets?


.
Dat begrijp ik nooit. Dat je naar een stad gaat omdat daar een glazen huis gestaan heeft. Of omdat er een start van de Tour is geweest. Ik geloof daar geen bal van.

Nee, maar er zijn toch mensen die nu naar Heerlen gaan om naar het glazen huis te gaan. Die komen daar achter dat het niet veel is. Terwijl als ze voor de eerste keer naar Valkenburg, Maastricht of desnoods een Roermond waren geweest omdat daar het huis stond ze waarschijnlijk wel een keer terug zouden willen.
 

Janssen

Well-known member
Nee, maar er zijn toch mensen die nu naar Heerlen gaan om naar het glazen huis te gaan. Die komen daar achter dat het niet veel is. Terwijl als ze voor de eerste keer naar Valkenburg, Maastricht of desnoods een Roermond waren geweest omdat daar het huis stond ze waarschijnlijk wel een keer terug zouden willen.

Ja maar jij bent niet objectief.
 

inhethoekje

Active member
Overigens is afgelopen weekend voor het eerst de deur open geweest, ivm de warmte.

Die warmte is ook de reden dat ik er nog totaal geen december gevoel bij heb, ik verwacht een dezer dagen dan ook dat er wordt gebarbecued op het plein.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zelfs de lokale ondernemers schieten er niet heel erg veel mee op is de veelgehoorde klacht. Het volk wat erop af komt dat zijn veelal niet de mensen die graag geld uit geven. Meer de categorie arme scholieren/studenten. Verder schijnt de 3FM organisatie zelf veel waar te verkopen rondom dat huis.

Er is tot nu toe ??n (1) oliebollenkraam, die door de drukte ergens anders moest staan, die er last van heeft. Ik ben er gisteren een half uurtje geweest, maar het was overal stervensdruk en de lokale ondernemers die dan klagen doen iets niet goed. Ik zag broodjes van 5 euro de vitrines uitvliegen, blikken bier van 3 euro waren niet aan te slepen en dat is allemaal buiten het plein om.

En ik denk niet dat er ook maar 10% ooit nog terug komt in Heerlen, want Maastricht en Valkenburg zijn daarvoor veel beter. Hoekje heeft daarin gelijk, dit heeft weinig met promoten te maken, niemand weet over twee jaar waar het huis stond.
 

Joost

Well-known member
Daar gaat het niet om. Als dat huis in een leuke stad staan gaan mensen daar later terugkomen. Wanneer het in de gribus staat niet.

Ik denk dat het weinig uitmaakt.

Een stad als Maastricht, Breda of Groningen trekt altijd wel toeristen.
Enschede of Heerlen zal tijdens zo'n evenement een hoop bezoekers trekken maar niet op een later tijdstip extra toeristen vanwege het Glazen Huis.

Heerlen is geen stad die veel toeristen trekt uit zichzelf. Het is een prima stad om te wonen en qua faciliteiten zijn ze er in Maastricht en Sittard stikjaloers op maar toeristische trekpleisters in de stad zelf zijn er haast niet. In de omgeving heb je wel een aantal interessante dingen maar dat zijn meer dagjes-uit.
 

zwammy

Well-known member
Ik denk dat het weinig uitmaakt.

Een stad als Maastricht, Breda of Groningen trekt altijd wel toeristen.
Enschede of Heerlen zal tijdens zo'n evenement een hoop bezoekers trekken maar niet op een later tijdstip extra toeristen vanwege het Glazen Huis.

Heerlen is geen stad die veel toeristen trekt uit zichzelf. Het is een prima stad om te wonen en qua faciliteiten zijn ze er in Maastricht en Sittard stikjaloers op maar toeristische trekpleisters in de stad zelf zijn er haast niet. In de omgeving heb je wel een aantal interessante dingen maar dat zijn meer dagjes-uit.

Ben ik het niet mee eens, tuurlijk zijn er een stad of 15 in Nederland die bekend zijn en waar altijd toeristen heen zouden gaan. Maar er zijn meer Limburgse steden die minder bekend zijn maar zeker het bezoeken waard, en daar hoort Heerlen niet bij.
 

Joost

Well-known member
Ben ik het niet mee eens, tuurlijk zijn er een stad of 15 in Nederland die bekend zijn en waar altijd toeristen heen zouden gaan. Maar er zijn meer Limburgse steden die minder bekend zijn maar zeker het bezoeken waard, en daar hoort Heerlen niet bij.

Ik zou eigenlijk niet weten welke steden je bedoelt. De toeristen gaan massaal naar Valkenburg en Maastricht maar verder...?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ben ik het niet mee eens, tuurlijk zijn er een stad of 15 in Nederland die bekend zijn en waar altijd toeristen heen zouden gaan. Maar er zijn meer Limburgse steden die minder bekend zijn maar zeker het bezoeken waard, en daar hoort Heerlen niet bij.

Welke stad uit het verleden heeft er baat bij gehad dat SR er was? Dat levert je een week extra aandacht op, that's it. Alsof Leeuwarden en Enschede nu ineens structureel financieel voordeel hebben door SR?
 

zwammy

Well-known member
Ik zou eigenlijk niet weten welke steden je bedoelt. De toeristen gaan massaal naar Valkenburg en Maastricht maar verder...?

Zijn er geen Limburgse steden die het bezoeken zeker waard zijn en die nog onbekend zijn bij de meeste mensen?

Welke stad uit het verleden heeft er baat bij gehad dat SR er was? Dat levert je een week extra aandacht op, that's it. Alsof Leeuwarden en Enschede nu ineens structureel financieel voordeel hebben door SR?

Alle steden die bezocht zijn waren eigenlijk al goed bezochte steden, dus die hadden de SR niet nodig. Op Enschede misschien na maar volgens mij is dat ook de enige grote stad in die regio.
 

Joost

Well-known member
Zijn er geen Limburgse steden die het bezoeken zeker waard zijn en die nog onbekend zijn bij de meeste mensen?

Je kunt in iedere stad wel iets positiefs gaan opnoemen maar veel meer dan een paar uur zul je als toerist nergens lol beleven. Tenzij je ook wilt drinken en winkelen en dat kan ook in iedere stad.

Als je ook echt leuke dingen wil doen dan kun je in de Oostelijke Mijnstreek naar het GaiaPark, MondoVerdo, het Mijnmuseum, Rolduc en Snowworld. Daar kun je wel een weekend mee zoet zijn. Ook het Limburgs Museum in Venlo is heel erg de moeite waard.

Het heuvelland an sich is erg leuk en Thorn is als stadje ook leuk om eens doorheen te wandelen.

Een echt grote stad is er in Limburg niet, zelf Maastricht is geen echt grote stad.
 

Mr. Wrong

New member
Alle steden die bezocht zijn waren eigenlijk al goed bezochte steden, dus die hadden de SR niet nodig. Op Enschede misschien na maar volgens mij is dat ook de enige grote stad in die regio.

Hengelo heeft meer dan 80.000 inwoners en zal ik dus niet klein willen noemen.
 
Bovenaan