20e speelronde

Keyser S?ze

New member
Plus dat al die miljoenen die betaald zijn voor middelmatige voetballers weggegooid geld zal zijn. Ik denk niet dat er nog veel geld gevangen gaat worden voor een Van der Heijden of een Vejnovic als je ze ooit weer wilt verkopen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Heerlijk wakker worden zeg. 1-2 in De Kuip!

De komende dagen nog even trainen op afronden en dan vol vertrouwen naar Leeuwarden.

Hup Samba Sam, Hup Henkie Veerman!

Wat ben ik trouwens blij dat Larsson nog niet vertrokken is. Hoe makkelijk hij passeert. Daar kan Elia nog iets van leren.
 

Fabian

Active member
Hamer kon prima mee tegen Ajax A1 dat in het najaar met Van de Beek en Nouri op het middenveld speelde. Die maakt sowieso wel een aardige ontwikkeling door heb ik het idee. Die zie ik echt ook niet het eerste halen op deze manier. Schuurman heeft min of meer dezelfde mankementen en positieve eigenschappen als Gustafson. Met het halen van Gustafson was Schuurman zijn seizoen wel over. Nieuwkoop lijkt het middenveld overigens wel te kunnen vergeten en is inmiddels rechtsback.

We halen middelmaat en dan kunnen we nu allemaal wijzen naar een slechte periode van Van Beek of Karsdorp. Maar zou het ook gewoon kunnen liggen aan het feit dat zij omringd worden door middelmaat en hierdoor op het veld sneller in de problemen komen? De Vrij kon een grote jongen worden naast Vlaar. Hetzelfde geldt voor Martins Indi. Als Van Beek naast zich kijkt, ziet hij Van der Heijden. Kijkt hij voor zich, ziet hij Vejinovic. Dat is andere koek. Dat is tot op heden een garantie op fouten en snel balverlies. En dat met meer geld in het laatje...

Zoals Jamel aangeeft. Feyenoord heeft gegokt en verloren en moet nu van ver komen om die problemen op te lossen. Naar mijn idee kan dat alleen met een frisse wind bij de beleidsbepalers. Keyser heeft gelijk als hij stelt dat het nog een heel moeilijk verhaal wordt om die spelers eventueel te verpatsen. Het gaat je hoe dan ook geld kosten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
We zijn het weer met elkaar eens. Al ligt het probleem achterin meer op het middenveld dan aan Van der Heijden of Nelom. Van het middenveld deugt werkelijk niets.
 

DeftonesJP

New member
Als buitenstaander verandert het perspectief overigens ook. De jaren hiervoor kreeg feyenoord bijna iets symphatieks, tot martin van geel de hele eredivisie weer ging leeg struinen. Nu heeft het bijna iets zieligs om onze afdankertjes te zien tobben in de kuip.
 

Fabian

Active member
We zijn het weer met elkaar eens. Al ligt het probleem achterin meer op het middenveld dan aan Van der Heijden of Nelom. Van het middenveld deugt werkelijk niets.

Dan zijn we het niet eens, want ik denk dat het middenveld juist niet veel problemen op had hoeven leveren. Zonder aankopen had je daar El Ahmadi, Vilhena, Toornstra, Immers, Nieuwkoop en Schuurman. Gustafson vind ik dan nog wel een toevoeging, ook echt gescout. Daar was je wel uitgekomen. Het is ook nog niet de absolute top, Clasie liet wel een krater achter, maar haal wanneer je het middenveld wil versterken dan ??n goede in plaats van een handvol subtoppers. Dat het middenveld nu niet functioneert, ligt vooral aan de vele wijzigingen van Van Bronckhorst in deze linie en de ruimtes die zowel verdedigend als aanvallend worden toegelaten. Dat kun je oplossen met duidelijke afspraken en is een taak van de trainingsstaf.

Achterin zijn er gewoon problemen die je in de zomer al zag aankomen. Voorin waren er problemen waarvoor hetzelfde gold. Daar had ik nu gewoon twee goede spelers gehaald.

En ja, dan hoor ik altijd weer de verhalen van 'haal maar een betere optie voor Feyenoord dan Kramer, want die is er niet' of 'Kramer is in ieder geval beter dan wat we nu al hebben'. Alle twee verwerpelijke reacties. Er is altijd beter dan Kramer. Dat kun je vinden met scouting. En het is niet heel moeilijk om beter te zijn dan Kazim of Te Vrede. Als we al tevreden zijn met redeneringen als "hij is wat beter dan die twee", ben je als topclub definitief verloren. Naar het hoogste streven, daar gaat het om. En Feyenoord neemt genoegen met heel wat minder.
 

leo1949

Well-known member
Een andere van Geel zou een oplossing kunnen zijn.
Ron Vlaar komt aan de poort van de kuip en kon weer vertrekken.
En Janssen idem dito die kon ook vertrekken en deze spelers hadden een goedkope oplossing geweest voor Feyenoord
AZ is blij met deze spelers en kijkt al omhoog in hoeveel wedstrijden we Feyenoord kunnen inhalen.
Van Geel heeft het vogeltje mooi over het touwtje laten wippen.
 

Marinos

Well-known member
Wat mij opvalt zijn de gelijkenissen tussen de periode van Geel bij Ajax en van Geel bij Feyenoord. Busladingen aan one-day-fly spelers en nietstoevoegende prutsers naar de club halen en ze vervolgens een miljoenen (tonnen) salaris aanbieden.

Bij Ajax hebben we in die tijd ook eindeloze lijsten met prutsers op de tribune gehad.

Van Geel moet je zo snel mogelijk lozen.
 

Abubakari

Well-known member
Er werd terecht lacherig over gedaan bij VI over het zooitje op de bank tegen AZ. Een enorme rotzooi, maar er werd niet ingegrepen. Ook gisteren weer een rotzooitje. Uiteindelijk is Van Bronckhorst eindverantwoordelijk voor hoe het elftal staat en Van Geel voor het materiaal waarmee Van Bronckhorst moet werken.
Behalve verkeerde spelers halen ze dus -Koeman uitgezonderd- ook nog eens doorlopend verkeerde trainers? Wie was de laatste -Koeman uitgezonderd- goeie trainer bij Feyenoord?

Volgens mij ligt het op een gegeven moment ook niet meer aan de trainer als het probleem zo structureel is.

Van Geel moet je zo snel mogelijk lozen.

Echt niet.
 

Marinos

Well-known member
Nouja van mij hoeft het ook niet, maar ik dacht 'kom, klein tippie zodat het misschien nog een beetje spannend word'
 

Abubakari

Well-known member
Nouja van mij hoeft het ook niet, maar ik dacht 'kom, klein tippie zodat het misschien nog een beetje spannend word'

Het is toch al hartstikke spannend? Heracles, Vitesse, Utrecht, NEC, ze zitten er allemaal bovenop. Mooi zo laten, niks meer aan doen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Wat een mooi avondje in De Kuip gisteren, hen stil krijgen ... er is niets mooier dan dat.
Een 1000% verdiende overwinning ook, kansen zat om het eerder af te maken.
Verdedigend stond het eens sterk bij ons, gaven weinig kansen weg.
Hopelijk kunnen we dit voortzetten, en blijkt dit tegen Cambuur geen toevalstreffer te zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Wat een mooi avondje in De Kuip gisteren, hen stil krijgen ... er is niets mooier dan dat.
Een 1000% verdiende overwinning ook, kansen zat om het eerder af te maken.
Verdedigend stond het eens sterk bij ons, gaven weinig kansen weg.
Hopelijk kunnen we dit niet voortzetten, en blijkt dit tegen Cambuur een toevalstreffer te zijn.

Lokwinske!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een mooi avondje in De Kuip gisteren, hen stil krijgen ... er is niets mooier dan dat.
Een 1000% verdiende overwinning ook, kansen zat om het eerder af te maken.
Verdedigend stond het eens sterk bij ons, gaven weinig kansen weg.
Hopelijk kunnen we dit voortzetten, en blijkt dit tegen Cambuur geen toevalstreffer te zijn.

Gefeliciteerd, kerel! Respect dat je op een doordeweekse avond die verre reis hebt gemaakt.


Iets anders: die Rutjes is echt een baas!
 

SC Heerenveen

Well-known member
Gefeliciteerd, kerel! Respect dat je op een doordeweekse avond die verre reis hebt gemaakt.
Bedankt, Jamel!
Feyenoord uit moet ik gewoon heen. Het blijft het mooiste stadion met de beste sfeer. En Heerenveen speelt er de laatste 6 seizoenen geregeld een gelijkspel (nu zelfs meer) klaar.
Was 1:30 uur weer terug bij het stadion.
 
Bovenaan