20e speelronde

Ivanhoe

Active member
Van Hanegem:

Willem van Hanegem speelde meer dan 300 wedstrijden voor Feyenoord en leidde de club als trainer naar de titel in 1993. Hij ziet met pijn in zijn hart dat zijn club in een sportieve crisis is beland.

Willem van Hanegem speelde meer dan 300 wedstrijden voor Feyenoord en leidde de club als trainer naar de titel in 1993. Hij ziet met pijn in zijn hart dat zijn club in een sportieve crisis is beland.

Is deze vrije val nog te stoppen?
Van Hanegem: ,,Dat lijkt mij wel, het zal straks weer beter gaan. Maar daar schuilt meteen het gevaar in voor de komende jaren.''

Leg eens uit...
,,Dan is iedereen weer tevreden. In de Kuip zijn ze niet kritisch genoeg. Laat ze nou eens echt stilstaan bij het feit dat ze vier keer op een rij hebben verloren. Dat mag gewoon niet gebeuren.''

De beleidsbepalers wijzen dan naar beperkte budgetten. En naar het verouderde stadion.
,,In de top moet je geen excuses zoeken. Dat eeuwige gezeik over dat budget, ik wil het niet horen. Als je een goed plan hebt, als je echt inventief bent, dan is er zoveel mogelijk. AA Gent zet alle clubs in Belgi? voor gek. Die overwinteren in de Champions League. Je moet slim zijn.''

Wat moet er snel verbeteren?
,,Ze geven te veel kansen weg. En ik zie spelers als Vilhena, Karsdorp en El Ahmadi alleen maar rennen en vliegen. Er moet veel meer rust in het spel komen.''

Bij de supporters leek er vooral berusting.
,,Dat snap ik eigenlijk wel, dat gevoel bekruipt mij ook weleens. Ze zijn murw gebeukt.''

Als het slecht gaat, komt de trainer onder druk.
,,Dat zou ik onzin vinden. Het voetbal moet beter, maar ik zie Van Bronckhorst veel logische dingen doen. Bovendien is er op dit moment weer eens niemand in de Kuip die de klappen voor hem opvangt. Ik zie alleen de trainer voor de camera's staan. Waar is de directie dan, vraag ik mij af?''

Hoe nu verder?
,,Je kunt niet weer een bus met nieuwe spelers laten aanrukken. Veel spelers blijken nu nog steeds subtop. Dat zijn ze volgend seizoen ook. Maar Ajax en PSV zijn ook niet fantastisch hoor.''

Kan dit Feyenoord ook van ADO Den Haag verliezen?
,,Dat sluit ik zeker niet uit. En de reeks die dan volgt is loodzwaar. De beker als reddingsboei? Dat zou een echte prijs zijn. Maar dan nog moeten ze scherp analyseren waar het keer op keer fout gaat"
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Ajax heeft eerst in korte tijd 25 matten er doorheen gejaagd, maar daarna was het toch een tijd allemaal toch best prima qua veld? Hoe kan het nu opeens weer mis gaan?
Het was inderdaad gewoon een tijdje onder controle en wonnen zelfs de prijs voor het beste veld van de Eredivisie. Dus het ging gewoon goed. Ze hebben in de Arena echter weer wat dingen aangepast qua tribune en dergelijke. Wellicht dat daardoor de omstandigheden voor het gras veranderd zijn en er dus weer moet worden ge?xperimenteerd hoe het goed te krijgen. Blijft krankzinnig een modern stadion, maar geen fatsoenlijke grasmat erin krijgen.
 

Fabian

Active member
Dat zebrapad ligt er gewoon hoor. Overdreven discussie dus over die paar honderd meter warmlopen.

Die zebrapad gebruikt niemand. En het is ook niet het belangrijkst, wellicht een futiliteit, maar het wel een futiliteit op vele andere futiliteiten die ervoor zorgen dat de echte topsportklimaat ontbreekt. Wat jij als iets kleins en onnozels ziet, zag Koeman bijvoorbeeld als een grote ergernis. Hetzelfde geldt voor het traingscomplex op Varkenoord. Met een beetje wind liggen er schermen op het veld.

Ivanhoe geeft goed aan waar de schoen ondermeer wringt.

Ik lees veel boosheid op Twitter bij supporters. Richting Gudde vooral. En het vreemde is dat dan de bouw van een nieuw stadion zelfs nu het belangrijkst is.
Ze zijn dus boos op de prestaties en de onprofessionele organisatie maar dat wat de club echt verder helpt, wordt vanwege sentiment als een argument gebruikt met betrekking tot diezelfde onprofessionele organisatie. Met zulke supporters heb je geen vijanden meer nodig. Wellicht een kleinere groep onder Het Legioen, maar wel een groep met de grootste mond.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Eerste helft van Vitesse - Excelsior is misschien wel de slechtste helft die ik dit seizoen heb gezien. Echt, vooral Excelsior is gewoon triest. Ze kunnen nog geen drie keer achter elkaar de bal naar een medespeler krijgen. Des te triester dat Vitesse niet profiteert.
 

JMD

Well-known member
Eerste helft van Vitesse - Excelsior is misschien wel de slechtste helft die ik dit seizoen heb gezien. Echt, vooral Excelsior is gewoon triest. Ze kunnen nog geen drie keer achter elkaar de bal naar een medespeler krijgen. Des te triester dat Vitesse niet profiteert.

Ehhh... Verkeerde topic... ;)

Dat is al de 21e speelronde.
 

Jozsef

New member
Die zebrapad gebruikt niemand. En het is ook niet het belangrijkst, wellicht een futiliteit, maar het wel een futiliteit op vele andere futiliteiten die ervoor zorgen dat de echte topsportklimaat ontbreekt. Wat jij als iets kleins en onnozels ziet, zag Koeman bijvoorbeeld als een grote ergernis. Hetzelfde geldt voor het traingscomplex op Varkenoord. Met een beetje wind liggen er schermen op het veld.

Ivanhoe geeft goed aan waar de schoen ondermeer wringt.

Ik lees veel boosheid op Twitter bij supporters. Richting Gudde vooral. En het vreemde is dat dan de bouw van een nieuw stadion zelfs nu het belangrijkst is.
Ze zijn dus boos op de prestaties en de onprofessionele organisatie maar dat wat de club echt verder helpt, wordt vanwege sentiment als een argument gebruikt met betrekking tot diezelfde onprofessionele organisatie. Met zulke supporters heb je geen vijanden meer nodig. Wellicht een kleinere groep onder Het Legioen, maar wel een groep met de grootste mond.

Tja, als ze blijven weigeren om dat zebrapad te gebruiken, dat zie ik weer als gebrek aan professionaliteit. Zoiets kan je als leiding zijnde aangeven.
Vergeet ook niet dat investeren in de spelersgroep voorrang heeft (had) op het vervangen van het trainingsconplex. Verder ben ik het volledig eens met Ivanhoe.
 

JMD

Well-known member
Precies. Het gaat dus om budget en niet om topsportklimaat.

Volgens mij had zeker AZ en volgens mij ook Twente een minder budget dan Feyenoord in de jaren dat ze kampioen werden. Budget zegt ook niet alles. Zie AA Gent dat kampioen van Belgi? wordt met een veel kleiner budget dan Anderlecht en Brugge en ook vrolijk de 1/8 finale CL haalt.
 
Bovenaan