Zonder Blind (niet?) naar Rusland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jamel even serieus (want ik neem jou op voetbalvlak nog wel enigszins serieus). Ik praat niks goed, maar ik heb Strootman 9 ballen onnodig zien verspelen en van die 9 werd hij er bij 6 zo volkomen kut aangespeeld dat het een godswonder was dat hij er een voet tegenkreeg. Daarnaast (ik praat nog steeds niks goed) is het ook wel een omslag van voetballen met in je rug Nainghollan + 4 sterke verdedigers naar alleen Indi en De Ligt waarbij die laatste al meteen na de aftrap door het ijs ging. Een trainer moet dat managen.

Los daarvan was Strootman w?l de initiator van de enige kans van de wedstrijd dus zijn kwaliteiten zijn nodig. Hij moet wel beter dan zaterdag.

Dank voor het compliment.

Ik ben het met je eens dat het voor Strootman wel erg lastig was hoe hij soms aangespeeld werd. Die bal van Zoet, die regelmatig wordt aangehaald als matige opbouw, is daar wel een treffend voorbeeld in. Maar ik miste bij Strootman ook gewoon overtuiging. Hij speelde kut, dat kan. Hij speelt in een kutelftal, dat helpt ook niet. Maar ik had echt niet het idee dat hij ook maar een beetje de intentie had om het om te draaien. Gelatenheid, dat was het. En dat valt me toch wel tegen van de man die volgens velen de komende jaren onze absolute leider moet gaan zijn.

Verder zijn we het denk ik allemaal eens dat Blind totaal ongeschikt is als bondscoach en afgelopen zaterdag compleet gefaald heeft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je kan beter die aanvoerdersband om de paal heen doen. Strootman is een aanvoerder van niks, maar verder loopt het ook over van karakterloze voetballers.
 

Batigoal

Well-known member
Strootman speelt tegenwoordig in de rug van Nainggolan. En vooral in dienst van. Daarnaast is Wijnaldum ook geen leidersfiguur en is Klaassen een niveau minder. Je mist dus gewoon een bepalende middenvelder.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zonder Blind (niet?) naar Rusland

Strootman speelt tegenwoordig in de rug van Nainggolan. En vooral in dienst van. Daarnaast is Wijnaldum ook geen leidersfiguur en is Klaassen een niveau minder. Je mist dus gewoon een bepalende middenvelder.

Van die drie moet je er eigenlijk maar eentje opstellen. Qua niveau minder, maar qua karakter/gif zou ik Vilhena wellicht eens proberen. Of misschien dat De Jong nog een beetje niveau heeft. Anders wellicht De Guzman? Wie er op tien moet is lastig. Promes schijnt op die positie aan de lopende band te scoren. Anders zou je misschien zelfs toch nog moeten terug gaan grijpen op Sneijder. Uiteindelijk moet je niet de beste spelers opstellen, maar het beste team. Leuk dat Strootman, Wijnaldum en Klaassen je beste middenvelders zijn, maar samen zijn ze niet heel best.
 

Abubakari

Well-known member
Dat gold ook voor Robben, Promes, Klaassen, Blind, Karsdorp, Robben en Zoet. Allemaal jongens die bij hun clubs onomstreden zijn. Dat is geen toeval en is Blind dus verwijtbaar.

Dat was anders wel je vraag.


Dat klopt. Maar om Strootman in vergelijking te trekken met de Ligt is gewoonweg belachelijk gezien hun prestaties.

Ik had het over

bepaalde spelers (die) z? ongelooflijk slecht voetbalden.
Dus niet alleen over Strootman.

Ik blijf het makkelijk vinden om alles aan Blind te wijten terwijl deze spelers al voor Blind BC werd begonnen is met wanpresteren.
En al zou het zo zijn dat strootman waardeloos aangespeeld werd, is dat dan de fout van Blind of van die (imo ongeconcentreerde/slordige) medespeler?
Niet dat Blind nou zo geweldig is, verre van, maar je kunt niet alles op zijn bordje schuiven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Terwijl hij er toch minder dan de helft van de keren bij is. Na het WK ook geen goede wedstrijd meer gespeeld in het Nederlands elftal.
 

JFK

Well-known member
Ondertussen heeft Andries Jonker aangegeven niet beschikbaar te zijn voor het bondscoachschap.
Dit is wel een mokerslag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan