Zondag derde divisie 2018/2019

Fregge

Well-known member
Is Jong FC Volendam uit de Derde Divisie? Ze staan niet in het programma op voetbal.nl ?
 

De Groene Scout

Well-known member
Ah, nu zie ik het. Bij indeling en bij stand staan ze wel.
Bij programma niet; misschien weten ze nog niet wanneer ze hun wedstrijden gaan afwerken.
 

Unregistere

Well-known member
Quincy was al even bekend zag ik later en dat werd daar ook gedeeld. Maar er wordt gewoon open gesproken over voetbal, af en toe een beetje gegein maar er kan ook openlijk wat gevraagd worden zoals ik dat deed over Nicky Kuipers.

Okee, al zou je dan zeggen dat niet iedereen alles wil melden natuurlijk, hoewel ze dus niet allemaal clubgebonden zijn.

Overigens nog nergens vernomen dat Jong FC Volendam gestopt zou zijn.

Ook in deel 16 van de introductieronde stuiten we trouwens op een titelkandidaat.

UNA

Na de pijnlijke degradatie op de slotdag van de tweede divisie hoopte UNA het verloren terrein zo snel mogelijk goed te maken. De Brabanders presteerden onder de nieuwe trainer Jeroen van Bezouwen ook prima, maar hadden de pech dat Jong Vitesse uiteindelijk net te sterk was. Lang deed UNA mee om de titel, de club uit Zeelst had zelfs diverse keren de koppositie in handen, maar uiteindelijk mochten de talenten uit Arnhem de bloemen incasseren. Vier punten was het verschil aan het einde van de rit. UNA had als winnaar van de eerste periode sowieso de reddingsboei van de nacompetitie achter de hand, maar daarin ging het in de eerste ronde al mis. Het tweeluik tegen Jong Almere City FC ging na strafschoppen verloren, nadat beide duels in 1-1 eindigden. Daardoor moet UNA opnieuw in de derde divisie starten, maar uiteraard gelden de geelzwarten daarin wel als titelkandidaat.

Complex: Sportpark Zeelst, Veldhoven
Trainer: Jeroen van Bezouwen
Vorig seizoen: 2e

Selectie

Ritchie-Sam Anpong, Sjoerd van Beers, Niek van Boekel, Rob van Boekel, Vincent Bogaerts, Brian Boogers, Nick van den Boomen, Bassou Boulghalgh, Idrissa Camara, Twan Demin, Yannick Derix, Lex van Dijk, Mart van de Gevel, Sil van Herwijnen, Marc H?cher, Robin van Iersel, Louisben Jagt, Jesper Maes, Jouri van der Meer, Thomas Overhof, Sjors Paridaans, Pieter-Jan Scheerlinck, Tom Scheepers, Jelle Schijvenaars, Teun Sebregts, Willem Tieben, Nick Tielemans, Yoey Verhoeven, Sander van Weert, Teun Willems

fotouna-hfc11.jpg

Mart van de Gevel kroonde zich met 27 goals tot topscorer van de derde divisie zondag en uiteraard hoopt men bij UNA dat hij ze dit seizoen weer zo makkelijk zal maken
 

Unregistere

Well-known member
In deel 17 de laatste amateurclub in de afdeling.

Westlandia

De eerste maanden van het afgelopen seizoen stonden voor Westlandia in schril contrast met de prestaties van de jaargang daarvoor. Toen eindigde de formatie van trainer Edwin Gr?nholz als tweede en werd er liefst 101 keer gescoord. Niet zo gek dus dat Westlandia door menigeen als titelkandidaat werd beschouwd. Het liep anders. De toch nauwelijks gewijzigde ploeg strompelde aanvankelijk door de competitie. Na een zege op de eerste speeldag werd er zeven keer op rij verloren en belandde Westlandia zelfs op de laatste plaats. Uiteindelijk begon het toch weer te draaien, maar dat was te laat om nog mee te doen in de titelstrijd. Toch eindigden de Naaldwijkers als vijfde, zeker geen verkeerde klassering. Dit seizoen moet de ploeg het doen zonder een aantal vaste waarden, waarbij op voorhand vooral het vertrek van smaakmaker en topscorer Jeroen Spruijt zich waarschijnlijk zal doen voelen. Lang kon Westlandia hem uit de grijpgrage handen van de clubs uit de Bollenstreek houden, maar nu niet meer. Anderzijds lijkt de ploeg niet te hoeven vrezen voor een afname van het scorend vermogen, want kind van de club Johan Voskamp maakt zijn rentree na het be?indigen van zijn profloopbaan. Toch lijkt het flink gewijzigde Westlandia op voorhand niet tot het rijtje titelfavorieten te behoren.

Complex: Sportpark de Hoge Bomen, Naaldwijk
Trainer: Edwin Gr?nholz
Vorig seizoen: 5e

Selectie

Raghib Achnak, R?mon van Bochoven, Andr? Bolivar, Desley Bransen, Christoff Dias de Oliveira, Salaheddine El Mhamdi, Mitchel Jacobs, Rowdy Janssen, Steve van Kesteren, Sam Kloos, Marko van der Knaap, Edgar Leerdam, Jedsel Markes, Yasin Mazlum, Can Memisoglu, Nigel Ogidi Nwankwo, Giovialli Serbony, Brandon Zigo Tichem, Melvin Vissers, Nick van Vliet, Johan Voskamp, Joshua Wadie, Mark van der Zalm

316003_Johan_Voskamp_Westlandia---Westlandia.jpg

In het verleden speelde het vaker om vervolgens af te ketsen, maar nu is het zeker: Johan Voskamp is na zijn profcarri?re terug bij Westlandia en moet zijn oude liefde aan doelpunten helpen
 

Unregistere

Well-known member
En in deel 18, tevens het laatste deel, gaan we naar de enige belofteploeg in de afdeling. Nu alle teams zijn ge?ntroduceerd, is het de hoogste tijd voor de echte voorbeschouwingen. Kom maar door met jullie favorietenlijstjes, mogelijke surprises en degradatiekandidaten!!!

Jong FC Volendam

Na het sterke debuutseizoen in derde divisie zaterdag kende Jong FC Volendam een opmerkelijk tweede seizoen. De talenten van 'het andere oranje' begonnen vrij behoorlijk, maar na het vertrek van trainer Berry Smit - hij gaf voorrang aan zijn maatschappelijke loopbaan - liep het onder opvolger Johan Steur aanvankelijk een stuk minder. Dat boog de ploeg echter overtuigend om met een lange serie zonder nederlaag en uiteindelijk werd zelfs de derde periode gewonnen. In de nacompetitie moest Jong FC Volendam echter al in de eerste ronde buigen voor TEC. Met terugwerkende kracht zal men daar nog wel eens van balen, want door de wens van de KNVB om de belofteteams gelijkmatig te verdelen over beide derde divisies is Jong FC Volendam dit seizoen overgeheveld naar de zondagafdeling. Een beslissing waarover de club niet erg te spreken is. Wat het seizoen brengt is nog moeilijk in te schatten. De scherpere regels omtrent dispensatiespelers zullen Jong FC Volendam vermoedelijk harder treffen dan sommige andere BVO's, omdat er vorig seizoen nogal wat overlap was tussen afvallers van het eerste en de beloften. Die optie vervalt nu grotendeels. Een nieuwe klassering in de subtop lijkt dus wellicht wat te hoog gegrepen.

Complex: Kras Stadion, Volendam
Trainer: Johan Steur
Vorig seizoen: 7e in derde divisie zaterdag

Selectie

Nordin Bakker, Darryl B?ly, Jim Beers, Youssef Blel, Mike Eerdhuijzen, Kevin van Gasteren, Martijn Kaars, Barry Lauwers, Mitchel Michaelis, Derry John Murkin, Esosa Oghogho, Alex Plat, Brian Plat, Marco Speijk, Alex Veerman, Max Veerman, Martijn Veldboer, Jari Vlak

fons_jongfcvolendam-rkavvolendam_22072018-3664.jpg

De jonge Engelse aanvaller Derry John Murkin is een van de spelers die met het vernieuwde Jong FC Volendam dit seizoen in de derde divisie zondag moet spelen
 

de waan

Well-known member
Jong Volendam ontbreekt trouwens in het programma op voetbal.nl, omdat ze eerst gaan kijken welke wedstrijden ze allemaal op zaterdag kunnen spelen.

Twee keer Veerman, twee keer Plat en ??n keer Vlak. Beetje teleurstellend op de schaal van Volendam.
 

Unregistere

Well-known member
Jong Volendam ontbreekt trouwens in het programma op voetbal.nl, omdat ze eerst gaan kijken welke wedstrijden ze allemaal op zaterdag kunnen spelen.

Twee keer Veerman, twee keer Plat en ??n keer Vlak. Beetje teleurstellend op de schaal van Volendam.

Ja, selectie is nog niet helemaal duidelijk op hun site, maar beide Tollen, een tweede Vlak en een derde Veerman staan bij de selectie van 1 nu. Al zouden die dus nog wel bij Jong kunnen spelen, gezien hun leeftijd.

Het gehalte 'jassen' is echter vrij hoog. Er is zelfs een 'coat' bij.

Unregistere, dank voor de mooie voorbeschouwingen weer. Ook in de andere topics uiteraard.

Geen dank, wellicht heeft iemand er ook nog wat aan voor voorbeschouwingen e.d.!
 

Fregge

Well-known member
Jong Volendam ontbreekt trouwens in het programma op voetbal.nl, omdat ze eerst gaan kijken welke wedstrijden ze allemaal op zaterdag kunnen spelen.

Snap dan niet dat de KNVB de wedstrijden niet aanmaakt voor op zondag half 3 (hun eigen voorkeurstijd) en dan later wedstrijden gaat verzetten.
 

de waan

Well-known member
Omdat ze dan weer van alles moeten aanpassen waarschijnlijk. Gezien de flexibele aard van de clubs in onze competitie zullen de meeste thuiswedstrijden van Volendam wel naar zaterdag gaan.
 

Bonehead

Well-known member
Unregistere, dank voor de mooie voorbeschouwingen weer. Ook in de andere topics uiteraard.

Ik wil me graag hierbij aansluiten. Ondanks dat ik de top"amateurs" op gepaste afstand volg en daarom niet actief ben ik de topic mag ik ze wel graag lezen en zeker de voorbeschouwingen van Unregistere.
 

Fregge

Well-known member
Omdat ze dan weer van alles moeten aanpassen waarschijnlijk. Gezien de flexibele aard van de clubs in onze competitie zullen de meeste thuiswedstrijden van Volendam wel naar zaterdag gaan.

Gezien een artikel op Brabants Dagblad gaat het om elke wedstrijd:

Navraag bij de KNVB leert dat het slechts om een voorlopige maatregel betreft. ,,Jong Volendam zit gewoon in derde divisie zondag", aldus persvoorlichter Daan Schippers vanuit Zeist. ,,Men heeft echter via de KNVB het verzoek bij de andere clubs neergelegd om duels tegen hen op zaterdag te kunnen spelen. Dat wordt nu ge?nventariseerd. Zodra dit klaar is worden duels weer in het programma opgenomen. Dit is makkelijker dan 34 wedstrijdwijzigingen door te voeren."

https://www.bd.nl/amateurvoetbal/jo...3e4ea7/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
 

de waan

Well-known member
Dat zal ongetwijfeld hypothetisch bedoelt zijn. Sowieso zijn de lastste twee wedstrijden op zondag.
 

Unregistere

Well-known member
En ik verwacht niet dat Volendam van de andere clubs kan eisen dat ze het thuisduel tegen de wijdbroeken ook op zaterdagmiddag spelen. Als alle tegenstanders op zaterdag naar het Kras stadion willen komen, moeten ze denk ik al heel blij zijn.

Kleine tip voor supporters: neem dan zelf eten mee of ga daarna eten op De Dijk.

En voor Fregge nog een mooie hoodie gezien voor komend seizoen:

vhq6vl.jpg


Ze zijn er met alle clubs, zag ik net. Dus doe er je voordeel mee, alles te vinden via de FB-pagina Ik hou van sport!
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Ik zag hem vanmiddag ook voorbij komen in de HSC'21 variant.
Best leuk, maar dan moet ik volgens mij ook eerst van die plaatjes op de armen, anders staat het niet.
 
Bovenaan