Zondag derde divisie 2018/2019

Unregistere

Well-known member
Beetje wel, waarschijnlijk. Afgelopen vier jaar altijd hoog ge?indigd in de hoofdklasse, vorig jaar zelfs kampioen. Daarvoor steevast nacompetitie, maar die drie pogingen mislukten steeds. Een keer tegen Vlissingen, ook een keer tegen De Dijk en een keer tegen De Meern.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zeg SC Heerenveen, hoeveel bestuursleden waren er na de wedstrijd in de bestuurskamer om je op te vangen en te bedanken voor het vlaggen?
 

SC Heerenveen

Well-known member
Zeg SC Heerenveen, hoeveel bestuursleden waren er na de wedstrijd in de bestuurskamer om je op te vangen en te bedanken voor het vlaggen?
Een stuk of 4 geloof ik. De oma achter de bar wilde mij een gewone cola aansmeren, maar dat zag ik. Ze dacht dat het niet uitmaakte. Nou, voor iemand met diabetes maakt dat heel veel uit.
 

De Groene Scout

Well-known member
Weet niet of het aangeboren is, denk het niet. In de loop der jaren is het zo gegroeid. Niet alleen bij mij overigens hoor. In het oostelijke voetbalwereldje hebben er meer een hekel aan Quick'20 dan dat ze er sympathie voor hebben. Komt met name door de arrogantie en het schijnheilige gedrag. In de jaren 90 bleven ze maar volhouden dat er bij Quick'20 alleen met eigen jongens gespeeld werd, maar dat ze in de jeugd al alle regionale clubs afstruinen op zoek naar talent werd altijd achterwege gelaten. Ook het ontkennen van betalen (al dan niet in natura) is altijd ontkend. En als je er dan eens op bezoek komt krijg je als bezoeker 0,0 aandacht. Eigen volk eerst is het credo bij de Booskooltjes.
Kan er zoveel voorbeelden van opnoemen door de jaren heen, maar heb daar nu geen zin in.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat er meer jeugd rond loopt waar je uit kunt kiezen.
Lijkt mij onzin aangezien er ook meer clubs zijn waardoor er meer kapers op de kust zijn.
 

SanMark.

Well-known member
Dat er meer jeugd rond loopt waar je uit kunt kiezen.
Lijkt mij onzin aangezien er ook meer clubs zijn waardoor er meer kapers op de kust zijn.

Precies en dan komt kwaliteit van jeugdopleidingen weer boven drijven. Want als je kan kiezen tussen een club die de jeugd serieus neemt en betaalde geschoolde jeugdtrainers voor de groep zet, of ga je naar een club waar om de week een andere ouder voor de groep staat. ( en natuurlijk is er nog een tussenweg0
 

SanMark.

Well-known member
Wanneer je een stuk of 8 pupillenteams hebt in elke leeftijdscategorie en een stuk of 4 juniorenteams bij de C's en B's , zou je bijna gestraft moeten worden als je er niet in slaagt elk geselecteerd standaardteam op een behoorlijk niveau te krijgen.

Belonen werkt beter dan straffen.
 

SanMark.

Well-known member
Daar is namelijk geen kunst aan. Als je uit zoveel jeugd kunt kiezen en de besten bij elkaar zoekt, is het logisch als je daarmee behoorlijk kunt presteren.
De KNVB doet het omgekeerde .
Die beloont het eerste elftal van zulke clubs nog eens extra, terwijl ze al van geluk mogen spreken, dat ze over zoveel jeugd kunnen beschikken. ( inclusief de hogere contributie-inkomsten en overige inkomsten )


Laat die kleine clubs maar eens wat investeren in hun jeugd ipv allerlei dure 'vedettes' te kopen.
 

de waan

Well-known member
Voetbal dan maar: na vandaag staat mijn clubje namelijk naar alle waarschijnlijkheid onder de streep, want Hercules leidt nog voor rust al met 2-0 tegen HBS. De verontwaardiging bij HBS over de afgelasting van een paar weken terug betaalt zich niet uit in sportieve revanche in ieder geval.
 
Bovenaan