Zondag derde divisie 2018/2019

de waan

Well-known member
Ja, ik dacht dat de vloek het wel een keer vergeten zou zijn, maar kennelijk niet.

Nou ja, normaal gesproken was dit sowieso de laatste wedstrijd voor mij dit seizoen. Moet goed komen dus.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Jong Volendam won verdiend van EVV. Krachtsverschil was groot, maar ondanks dat kwam EVV na een half uur pardoes op gelijke hoogte. Vlak daarvoor had ik tot ontsteltenis van alles wat Limburg lief had een doelpunt afgekeurd, nr. 4 kon er niet bij maar was toch echt te laat bij terug stappen uit buitenspel bij vrije schop. Geen moeilijke wedstrijd voor ons als arbitrage.
 

Jacco

Well-known member
Probleemloze overwinning voor JVC Cuijk op armoedig spelend Quick 20: 2-0. Doelpunten vielen al in de eerste helft. JVC Cuijk raakte daarna nog tweemaal de lat. Quick 20 kreeg een paar kansjes, maar maakte geen enkel moment de indruk tot het uiterste te willen gaan om klassebehoud veilig te stellen.

Voor Quick 20 en OJC Rosmalen lijkt het met de week lastiger te worden om degradatie te ontlopen, zeker nu andere ploegen onderin wel punten pakken. Al blijf ik toch ergens nog wel rekening houden met een revival van OJC...
Overigens zijn de puntenverschillen tussen de ploegen vanaf plek 7 dusdanig gering dat geen van die teams al lekker vrijuit kan gaan voetballen.

Deze tekst had ik vorige week ook al kunnen schrijven over Quick'20, toen ik ze heb gezien. Gelukkig weet ik dat ze veel beter kunnen, maar dat moet er wel uitkomen. Zoals ze vorige week speelden, zouden ze van geen enkele derde-divisionist winnen.
Unnekuukse, wat geeft je hoop op een revival van OJC? Zitten daar oud-spelers van JVC?
Ik vond ze in de wedstrijd vorige week tegen Quick'20 ook niet erg overtuigend, maar ze wonnen wel, dus misschien is het niet zo sportief om dat te melden, of ben ik er misschien wel ergens bewust van dat ik dat gekleurd zie.
 

Unnekuukse

Active member
Deze tekst had ik vorige week ook al kunnen schrijven over Quick'20, toen ik ze heb gezien. Gelukkig weet ik dat ze veel beter kunnen, maar dat moet er wel uitkomen. Zoals ze vorige week speelden, zouden ze van geen enkele derde-divisionist winnen.
Unnekuukse, wat geeft je hoop op een revival van OJC? Zitten daar oud-spelers van JVC?
Ik vond ze in de wedstrijd vorige week tegen Quick'20 ook niet erg overtuigend, maar ze wonnen wel, dus misschien is het niet zo sportief om dat te melden, of ben ik er misschien wel ergens bewust van dat ik dat gekleurd zie.

Voor de goede orde: ik hoop niet op een revival van OJC. Laat ze maar degraderen; dan is de kans dat wij dat doen kleiner. Hetzelfde geldt trouwens voor Quick 20 :eek:
Op papier is de selectie van OJC sterk genoeg voor de 3e divisie. Met spelers als Tinus, Meeuwsen, Schapendonk, Dibbets, Meerveld en ervaren ex-profs als Nieuwendaal en Van der Sande en met nieuwe trainer Schenning moeten ze zich toch kunnen handhaven?
 

Unregistere

Well-known member
Op papier is de selectie van OJC sterk genoeg voor de 3e divisie. Met spelers als Tinus, Meeuwsen, Schapendonk, Dibbets, Meerveld en ervaren ex-profs als Nieuwendaal en Van der Sande en met nieuwe trainer Schenning moeten ze zich toch kunnen handhaven?

Dat lijkt mij ook, maar ik denk dat hierin tevens het gevaar schuilt voor OJC. Las laatst ook ergens een reactie van iemand die heel veel bij de club doet en die gaf aan dat het als een schande wordt gezien dat ze met dit materiaal zo laag staan, maar dat het allemaal nog wel goed moet komen. Het kan wel eens zo zijn dat ze te lang blijven denken dat het allemaal nog wel gaat lukken.

Overigens is Blauw Geel '38-speler Sander Egmond een van de genomineerden als speler van de week bij Derde Divisie Zondag. Dus help Fregges clubgenoot aan de winst en stem op Sander. Alleen De Waan en De Groene Scout hebben vrijstelling uiteraard.

Jong Volendam won verdiend van EVV. Krachtsverschil was groot, maar ondanks dat kwam EVV na een half uur pardoes op gelijke hoogte. Vlak daarvoor had ik tot ontsteltenis van alles wat Limburg lief had een doelpunt afgekeurd, nr. 4 kon er niet bij maar was toch echt te laat bij terug stappen uit buitenspel bij vrije schop. Geen moeilijke wedstrijd voor ons als arbitrage.

Toch wel terecht afgevlagd door jou hoor, want ik lees er niets over in het verslag van EVV. Dus ze zijn niet boos in Limburg. :duim:

Volgens EVV waren er 100 toeschouwers. Klopt dat ongeveer?
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Overigens is Blauw Geel '38-speler Sander Egmond een van de genomineerden als speler van de week bij Derde Divisie Zondag. Dus help Fregges clubgenoot aan de winst en stem op Sander. Alleen De Waan en De Groene Scout hebben vrijstelling uiteraard.

Z'n broer is genonimeerd ;) En uiteraard gestemd.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zal wel vreemd klinken uit mijn mond na een 0-5 nederlaag, maar ik vond bij Blauw Geel niemand echt heel opvallend spelen en er bovenuit springen.
O ja, misschien de doelman. Bij 0-0 enkele goede reddingen en vooral erg scherp in de coaching en sturing van zijn team.
 
Bovenaan