WKE

noordooster

Well-known member
Nou nee, het is niet hoe de curator daar tegenaan kijkt. Daar hebben we wetten en regels voor. De curator kan niet op eigen houtje besluiten wat wel en niet in de boedel valt.

Diezelfde curator heeft er ook mee ingestemd dat de overige teams het seizoen afmaken. Daar ligt ongetwijfeld een kosten/baten-analyse aan ten grondslag.

Ik meen me te herinneren dat de organisatoren van het concert destijds zeiden dat ze afspraken hadden gemaakt met de curator over de besteding van de opbrengst.
Of dat waar is en zo ja welke die afspraken zijn weet ik niet .
En inderdaad die overige teams mochten van curator Reiziger het seizoen afmaken. Ook hier zullen wel afspraken gemaakt zijn over inkomsten en uitgaven en je mag aannemen dat er gekeken is wat buiten de failliete boedel moet blijven om de overige teams door te kunnen laten draaien.
Of wat in ieder geval niet direct in de faillissementsverkoop gaat.
Eerder dit seizoen hebben ze namens de fiscus van alles weggehaald en verkocht, zoals de kantine inboedel, kuipstoeltjes van de tribune en van alles en nog wat uit de kleedkamers.
Later heeft WKE die zaken weer aangevuld, maar zal men dat nu opnieuw gaan weghalen ? Lijkt me dat sommige zaken ook nodig zijn voor die andere teams.
Verder rest er volgens mij niet veel bezit van WKE wat de moeite waard is om te verkopen.
Je krijgt nog geen 1 % van die belastingschuld uit faillissementsverkoop terug.
Dus in feite draaien we dan met zn allen als belastingbetalers ervoor op.
Maar dat is natuurlijk bij vele faillissementen zo.
Overigens ligt er ook nog steeds een claim bij de voormalige bestuursleden.
 

noordooster

Well-known member
Ik kwam zopas per ongeluk even op de site van WKE terecht.
In het verleden las ik daar eigenlijk altijd even de verslagen die Bert Oldenburger van WKE zo 1 maakte.
Over het algemeen goede verslagen, een weergave van zoals het echt was.
Nu zie je er verslagen van andere teams zoals van WKE za 1 tegen De Weide 5.
Er wordt gedaan alsof dat een hele belangrijke wedstrijd is en dat heeft ergens wel iets treurigs.
Over ( de plannen voor ) zo1 in het komend seizoen valt er niks te lezen.
 

bqandy

Well-known member
De nieuwe trainer van WKE voor volgend seizoen is bekend: Pascal Mulder. Onder meer trainer geweest van DIO Groningen, PKC'83, Pelikaan S en Groninger Boys.
De laatste tijd is er altijd "gedoe" geweest rond Mulder bij die clubs. Hij reageert snel emotioneel en kondigde vaak zijn vertrek aan bij PKC en GB, om dan toch weer te blijven en dan weer vertrekken.....
En dan de afspraak bij PKC: Mulder mocht de spelers niet uit eigen zak betalen.
 

gevegt

Well-known member
Hopelijk met een nieuwe naam.
RB Emmen lijkt me een goede naam om over 7 jaar de schaal omhoog te houden.
 

noordooster

Well-known member
De nieuwe trainer van WKE voor volgend seizoen is bekend: Pascal Mulder. Onder meer trainer geweest van DIO Groningen, PKC'83, Pelikaan S en Groninger Boys.
De laatste tijd is er altijd "gedoe" geweest rond Mulder bij die clubs. Hij reageert snel emotioneel en kondigde vaak zijn vertrek aan bij PKC en GB, om dan toch weer te blijven en dan weer vertrekken.....
En dan de afspraak bij PKC: Mulder mocht de spelers niet uit eigen zak betalen.

Andor, snap jij de keuze van Mulder voor WKE en van WKE voor Mulder ?
Waarom wil WKE juist Pascal Mulder ? Een oefenmeester 1 bij een 5e-klasser is niet gebruikelijk , is vaak ook te duur.
En Pascal Mulder heeft vooral gewerkt bij clubs op een hoger niveau die allemaal spelers van buiten haalden en betaalden.
En hij staat inderdaad ook bekend om zijn emotionele beslissingen.
En waarom zegt Mulder na eerdere toezeggingen clubs als Fit Boys en Gruno af om naar WKE te gaan ?
Ziet hij daar meer perspectief ? Kan hij daar goed verdienen ?
 

noordooster

Well-known member
Overigens lees ik nu net op tweenul dat Mulder ook trainer wordt van zaterdag derde klasser Fit Boys.
Eerder kwam naar buiten dat hij daar juist niet trainer zou worden....
 

SanMark.

Well-known member
Over 5 of 6 jaar speelt WKE gewoon weer minimaal 1ste klasse en naar alle waarschijnlijkheid nog wel hoger.
 

bqandy

Well-known member
Andor, snap jij de keuze van Mulder voor WKE en van WKE voor Mulder ?
Waarom wil WKE juist Pascal Mulder ? Een oefenmeester 1 bij een 5e-klasser is niet gebruikelijk , is vaak ook te duur.
En Pascal Mulder heeft vooral gewerkt bij clubs op een hoger niveau die allemaal spelers van buiten haalden en betaalden.
En hij staat inderdaad ook bekend om zijn emotionele beslissingen.
En waarom zegt Mulder na eerdere toezeggingen clubs als Fit Boys en Gruno af om naar WKE te gaan ?
Ziet hij daar meer perspectief ? Kan hij daar goed verdienen ?

Het verbaast me eigenlijk niks. Ik denk dat WKE snel weer hogerop wil. En dan is Pascal Mulder wel de trainer om de boel neer te zetten. Ik verwacht ook wel een aardige selectie bij WKE aan het begin van het seizoen. En je zegt het zelf: Mulder heeft gewerkt bij clubs waar spelers gehaald en betaald werden. Dat gaat bij WKE denk ik ook wel weer gebeuren. Ik heb Pascal er wel eens naar gevraagd waarom hij de ene keer ja en de volgende keer nee zegt. Dan is het antwoord dat hij een emotioneel man is en dat hij wel eens wat te snel wat zegt (of op facebook plaatst), voordat hij het laat bezinken. En dan komt hij er op terug. Ik vind hem in ieder geval meer bij WKE passen dan bij Gruno of Fit Boys.
Maar ik trap voor de lol altijd nog een balletje met een vriendengroepje en daar zit ook een jongen van Gruno 1 bij. We beginnen woensdag weer. Ik zal eens vragen hoe dat daar gegaan is.
 

noordooster

Well-known member
Met de volgende spelers wil WKE zo snel mogelijk richting tweede klasse:

Hieronder de lijst van spelers die volgend seizoen het nieuwe WKE vormen:

Henk Bakker (dit seizoen WKE zondag en TEVV)
Bertus Wolters (vv Beilen)
Harold Wolters (WKE zondag en WKE zaterdag)
Herman Hindriks (Germanicus)
Bernando Veenvliet (WKE zondag en vv Hoogeveen zondag)
Wim Kok (TEVV)
Melvin de Vroet (WKE zondag en WKE zaterdag)
Ronnie Zwikker (TEVV)
Michel van Brink (TEVV)
Ayhan Bas (TEVV)
Fernando Slagveer (TEVV)
Dennis Gossen (SC Angelslo)
Remco Thole (EHS'85)
Jannes Wolters (WKE zaterdag)
Wouter Beijering (WKE, ook SC Heerenveen-jeugd)
Kornelis Kallenkoot (ONB Drachten)
Fedde Beekman (NKVV)
Ferdy Poelman (EMMS)
Harmando Hindriks (WKE zaterdag)
Piet Vermeulen (WKE zaterdag)
Hendrik Kreeft (Titan)
Jozef Brink (WKE A1)
Sead Ibisi (SC Angelslo)
Leroy Flory (WKE zondag en DZOH)
Wesley Stobbe (WKE A1)
 

noordooster

Well-known member
Ik dacht; "dat zullen ze leuk vinden bij TEVV"

Maar het is daar een chaos op zich; http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/109...meldt-zich-ziek-nieuwe-trainer-belt-af-update

TEVV krijgt tegen LSC nog 1 kans om zich te handhaven in de eerste klasse. Dit omdat Joure zich heeft teruggetrokken.
Het is de vraag of TEVV het komend seizoen een representief elftal op de been kan brengen.
Vele spelers zijn vertrokken ( oa naar WKE ), het bestuur is opgestapt, de trainer is opgestapt , de nieuwe trainer ziet er op het laatste moment van af en ik begreep dat een belangrijke sponsor is afgehaakt.
TEVV is een vrij kleine vereniging die in korte tijd is opgeklommen naar de eerste klasse vooral dankzij enkele geldschieters die er flink wat geld in staken.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Aan de namen te lezen aardig wat jongens van het kamp. En die van TEVV zullen wel niet voor niets komen.
 

noordooster

Well-known member
Een groot aantal jongens die erbij staan zullen nog moeite hebben met 5e klasse niveau.
Maar er is er ook een aantal dat zich op een veel hoger niveau allang heeft bewezen, zoals, Henk Bakker, Bertus Wolters, Herman Hindriks, Wim Kok, Fernando Slagveer, Ronnie Zwikker, Michel van Brink en Ayhan Bas.
Het moet al raar lopen willen ze niet in 1x doorstomen naar in ieder geval de derde klasse.
 
Bovenaan