noordooster
Well-known member
Nou nee, het is niet hoe de curator daar tegenaan kijkt. Daar hebben we wetten en regels voor. De curator kan niet op eigen houtje besluiten wat wel en niet in de boedel valt.
Diezelfde curator heeft er ook mee ingestemd dat de overige teams het seizoen afmaken. Daar ligt ongetwijfeld een kosten/baten-analyse aan ten grondslag.
Ik meen me te herinneren dat de organisatoren van het concert destijds zeiden dat ze afspraken hadden gemaakt met de curator over de besteding van de opbrengst.
Of dat waar is en zo ja welke die afspraken zijn weet ik niet .
En inderdaad die overige teams mochten van curator Reiziger het seizoen afmaken. Ook hier zullen wel afspraken gemaakt zijn over inkomsten en uitgaven en je mag aannemen dat er gekeken is wat buiten de failliete boedel moet blijven om de overige teams door te kunnen laten draaien.
Of wat in ieder geval niet direct in de faillissementsverkoop gaat.
Eerder dit seizoen hebben ze namens de fiscus van alles weggehaald en verkocht, zoals de kantine inboedel, kuipstoeltjes van de tribune en van alles en nog wat uit de kleedkamers.
Later heeft WKE die zaken weer aangevuld, maar zal men dat nu opnieuw gaan weghalen ? Lijkt me dat sommige zaken ook nodig zijn voor die andere teams.
Verder rest er volgens mij niet veel bezit van WKE wat de moeite waard is om te verkopen.
Je krijgt nog geen 1 % van die belastingschuld uit faillissementsverkoop terug.
Dus in feite draaien we dan met zn allen als belastingbetalers ervoor op.
Maar dat is natuurlijk bij vele faillissementen zo.
Overigens ligt er ook nog steeds een claim bij de voormalige bestuursleden.