WKE

Unregistere

Well-known member
Nu nog overstappen? Dat is ook wel opmerkelijk. Benieuwd welke clubs zich dan op de vrijkomende spelers storten, al is het al laat in het seizoen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ze waren er snel uit vanavond; WKE stopt per direct met het 1e elftal.

edit: jeugdteams en overige teams maken netjes het seizoen af.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Oei, dat is een flinke versterking voor de concurrent van VV Groningen. Moet VVG Junior Albertus maar vragen.

Ik hoop nu nog meer dan ik al deed dat VV Groningen kampioen wordt ipv de club van die Patjepee?r met zijn dure dorpspclub.
 

De Groene Scout

Well-known member
Dan loop ik voor op het schema van RTV Drenthe; Kampman heeft daar nog geen club, maar die is dus per direct naar MSC overgestapt.
 

Unregistere

Well-known member
En VoZ neemt Junior Albertus doodleuk op in de spelerscarrousel als nieuwe aanwinst van Kozakken Boys. Benieuwd hoe lang dat blijft staan...
 

noordooster

Well-known member
Op de site van WKE staat inmiddels ook een overzicht van waar de spelers allemaal naar toe gaan.
Ik neem aan dat WKE komend seizoen start in de 5e klasse op zondag hoewel ze ooit ook met een zaterdagteam in een standaardklasse speelden.
De klassegenoten voor komend seizoen weten dan direct al dat ze dat jaar geen kampioen worden.
 

noordooster

Well-known member
De grootste verrassing vind ik de keuze van Jongsma voor Pelikaan S. Maar ja Wim Bulten is natuurlijk wel in voor een stunt.
Anton kan nu in ieder geval wel zijn zoontje op zondag zien voetballen.
Ik denk dat ONS met Zimmerman een prima slag geslagen heeft.
HHC krijgt er met G?rtz een speler bij die het niveau aan kan en dat is welkom als je een vrij smalle selectie hebt.
En natuurlijk heeft SVZW de ontsnapping aan degradatie bij elkaar gekocht.
Ik snap dat de voorzitter van mededegradatiekandidaat HZVV nogal moeite heeft met wat er gebeurt.
En waar zal Erik Assink het in zijn volgende column op VOZ over hebben ? Competitievervalsing ?
 

bqandy

Well-known member
De grootste verrassing vind ik de keuze van Jongsma voor Pelikaan S. Maar ja Wim Bulten is natuurlijk wel in voor een stunt.
Anton kan nu in ieder geval wel zijn zoontje op zondag zien voetballen.
Ik denk dat ONS met Zimmerman een prima slag geslagen heeft.
HHC krijgt er met G?rtz een speler bij die het niveau aan kan en dat is welkom als je een vrij smalle selectie hebt.
En natuurlijk heeft SVZW de ontsnapping aan degradatie bij elkaar gekocht.
Ik snap dat de voorzitter van mededegradatiekandidaat HZVV nogal moeite heeft met wat er gebeurt.
En waar zal Erik Assink het in zijn volgende column op VOZ over hebben ? Competitievervalsing ?

Op het oog verrassend de overgang van Jongsma. Maar hij was al in gesprek met Pelikaan S voor het komende seizoen begreep ik.
 

noordooster

Well-known member
De curator die de zaken bij WKE moet afhandelen komt tot de conclusie dat de schuld van WKE dik 2,3 miljoen euro is.
Hij trof nog 2000 euro aan op de bankrekening. Kennelijk was een groot deel van het benefietconcert ook al op.
Het is wel duidelijk dat de club jarenlang oneerlijke concurrentie gespeeld heeft.
Dopingzondaren willen ze nog wel eens hun titels afnemen, in de voetballerij hoor je dat eigenlijk nooit.
 

Joost

Well-known member
Het zit toch net anders in elkaar;
De vorige maand failliet verklaarde voetbalvereniging WKE heeft een schuld van circa 2,3 miljoen euro bij de Belastingdienst.

Dat concludeert curator Jeroen Reiziger naar aanleiding van zijn onderzoek naar het bankroet van de voormalige topklasser. Over een deel van de schuld, 309.405 euro om precies te zijn, trof WKE in 2014 een regeling met de fiscus. Dat was destijds nog om een faillissement af te wenden. Die regeling werd niet naar behoren nagekomen.

,,Verder heeft de Belastingdienst een boekenonderzoek uitgevoerd naar aanleiding waarvan zij voornemens was aanslagen op te leggen ter grootte van 2.000.000 euro??, zo stelt de bewindvoerder in zijn eerste faillissementsverslag. Reiziger trof na het bankroet nog een saldo van 2000 euro aan op de bankrekening van WKE. Of er sprake is geweest van onbehoorlijk bestuur wordt nog onderzocht. Het bestuur van WKE wilde aanvankelijk hoger beroep instellen tegen het faillissement, maar trok dat op het laatste moment in.

Er was dus op moment van failliet gaan enkel de Belastingschuld al hebben ze zo te zien de laatste jaren ook geen cent belasting afgedragen.

H?t bewijs dat het werken met licenties in de tweede en derde divisie geen overbodige luxe is.
 

de waan

Well-known member
Hij trof nog 2000 euro aan op de bankrekening. Kennelijk was een groot deel van het benefietconcert ook al op.

Ik neem toch dat ze zo wijs zijn geweest dat geld niet te storten op een rekening van de vereniging. Dan zou het namelijk linea recta in de faillissementsboedel vallen. Dat zal dus vast nog wel ergens staan.

Er was dus op moment van failliet gaan enkel de Belastingschuld al hebben ze zo te zien de laatste jaren ook geen cent belasting afgedragen.

H?t bewijs dat het werken met licenties in de tweede en derde divisie geen overbodige luxe is.

Inderdaad. Een aanslag van 2 miljoen. Ik probeer me te bedenken wat je daarvoor allemaal (niet) gedaan moet hebben.
 

noordooster

Well-known member
Ik neem toch dat ze zo wijs zijn geweest dat geld niet te storten op een rekening van de vereniging. Dan zou het namelijk linea recta in de faillissementsboedel vallen. Dat zal dus vast nog wel ergens staan.

Het is maar hoe zo'n curator aankijkt tegen de opbrengst van het benefietconcert.
Het was duidelijk dat dat geld ten bate moest komen van de vereniging, ik dacht dat er toen gezegd werd dat het was om het lopende seizoen goed te kunnen afronden.
De club WKE is failliet, maar de club draait intussen wel door met de andere teams. Dat zal toch links en rechts ook wel wat kosten.
Daar zal de curator ook rekening mee moeten houden.

Inderdaad. Een aanslag van 2 miljoen. Ik probeer me te bedenken wat je daarvoor allemaal (niet) gedaan moet hebben.
In het noorden vroeg men zich vaak af hoe WKE zo'n sterke selectie bij elkaar kreeg. Een kleine club met weinig contributie-inkomsten, nauwelijks publiek, dus weinig recette, niet gek veel sponsoren. Toch kaapte WKE vaak spelers voor de neus van andere clubs vandaan.
Natuurlijk vader en zoons Oosting hebben goede ingangen bij Fc Emmen, dus kwamen ook nogal wat spelers daar vandaan. De oud ijzer zaken van Oosting en Brink stopten er nogal wat geld in.
Maar kennelijk wisten ze andere amateurclubs in Noord ook vooral af te troeven door geen loonbelasting/loonheffing over de vergoedingen af te dragen.
Stel dat die 2,3 miljoen belastingschuld allemaal loonbelasting/loonheffing betreft ( omzetbelasting zou het ook deels kunnen zijn ) dan kunnen betere rekenaars dan ik wel ongeveer becijferen om welk bedrag aan vergoeding voor spelers ( en trainers ? ) het gaat.
Dus oneerlijke concurrentie in de competitie en t.o.v. andere topamateurverenigingen.
 

Joost

Well-known member
Het is maar hoe zo'n curator aankijkt tegen de opbrengst van het benefietconcert.
Het was duidelijk dat dat geld ten bate moest komen van de vereniging, ik dacht dat er toen gezegd werd dat het was om het lopende seizoen goed te kunnen afronden.
De club WKE is failliet, maar de club draait intussen wel door met de andere teams. Dat zal toch links en rechts ook wel wat kosten.
Daar zal de curator ook rekening mee moeten houden.


In het noorden vroeg men zich vaak af hoe WKE zo'n sterke selectie bij elkaar kreeg. Een kleine club met weinig contributie-inkomsten, nauwelijks publiek, dus weinig recette, niet gek veel sponsoren. Toch kaapte WKE vaak spelers voor de neus van andere clubs vandaan.
Natuurlijk vader en zoons Oosting hebben goede ingangen bij Fc Emmen, dus kwamen ook nogal wat spelers daar vandaan. De oud ijzer zaken van Oosting en Brink stopten er nogal wat geld in.
Maar kennelijk wisten ze andere amateurclubs in Noord ook vooral af te troeven door geen loonbelasting/loonheffing over de vergoedingen af te dragen.
Stel dat die 2,3 miljoen belastingschuld allemaal loonbelasting/loonheffing betreft ( omzetbelasting zou het ook deels kunnen zijn ) dan kunnen betere rekenaars dan ik wel ongeveer becijferen om welk bedrag aan vergoeding voor spelers ( en trainers ? ) het gaat.
Dus oneerlijke concurrentie in de competitie en t.o.v. andere topamateurverenigingen.

Er zal natuurlijk ook wel een deel boete zitten in dat bedrag van 2 miljoen. Gelet op de historie zou best de helft van het bedrag boete kunnen zijn geweest.
 

de waan

Well-known member
Het is maar hoe zo'n curator aankijkt tegen de opbrengst van het benefietconcert.
Het was duidelijk dat dat geld ten bate moest komen van de vereniging, ik dacht dat er toen gezegd werd dat het was om het lopende seizoen goed te kunnen afronden.
De club WKE is failliet, maar de club draait intussen wel door met de andere teams. Dat zal toch links en rechts ook wel wat kosten.
Daar zal de curator ook rekening mee moeten houden.

Nou nee, het is niet hoe de curator daar tegenaan kijkt. Daar hebben we wetten en regels voor. De curator kan niet op eigen houtje besluiten wat wel en niet in de boedel valt.

Diezelfde curator heeft er ook mee ingestemd dat de overige teams het seizoen afmaken. Daar ligt ongetwijfeld een kosten/baten-analyse aan ten grondslag.
 
Bovenaan