WKE

de waan

Well-known member
Het faillissement is al officieel, dus die curator is er. Dat er daarnaast nog een mogelijkheid is om beroep aan te tekenen staat daar los van.

Ik neem dat ze bij WKE toch zo goochem zijn geweest om laatst direct de gegevens bij de KvK aan te passen.

Wat ik bedoelde: als de curator het idee heeft dan beroep aantekenen zinloos is, zal hij dat sterkt ontraden.
 

bqandy

Well-known member
Het faillissement is al officieel, dus die curator is er. Dat er daarnaast nog een mogelijkheid is om beroep aan te tekenen staat daar los van.

Okay. Dat wist ik niet. Ik dacht dat het door het hoger beroep nog niet helemaal vast stond.
 

bqandy

Well-known member
Duidelijk. De voorzitter van WKE verwacht dat het beroep 6 tot 8 weken jan duren. Is dat zo? Ik kan me herinneren dat het met Veendam binnen twee weken gepiept was. Maar toen was er ineens ook weer geld om door te gaan.
 

Joost

Well-known member
Duidelijk. De voorzitter van WKE verwacht dat het beroep 6 tot 8 weken jan duren. Is dat zo? Ik kan me herinneren dat het met Veendam binnen twee weken gepiept was. Maar toen was er ineens ook weer geld om door te gaan.

Daar is geen termijn voor.
WKE is op de zitting verschenen en heeft dus 8 dagen de tijd om beroep aan te tekenen. De rechtbank heeft 1 tot enkele weken de tijd om dat te behandelen.
 

de waan

Well-known member
Voor een succesvol beroep moet WKE aan kunnen tonen dat ze aan alle lopende verplichtingen hebben voldaan, ofwel dat er met de crediteuren een betalingsregeling is afgesproken. Dan lijkt me dat er nog wel wat werk aan de winkel is.
 

noordooster

Well-known member
Komend weekend het Jannes-concert en alles komt weer goed. :rumcolaa:

Tjeerd Boonstra was behoorlijk ontstemd en emotioneel omdat de rechter in Assen nogal geringschattend deed over het concert , het aantal bezoekers daarbij en de waarschijnlijke opbrengst.
Wanneer ze het met dat beroep inderdaad 8 weken kunnen rekken loopt de competitie ook al haast ten einde.
 

noordooster

Well-known member
De reden waarom Boonstra denkt dat WKE met een beroep succes zal hebben is dat volgens hem voorbij is gegaan aan het feit dat WKE " zwart op wit" zou hebben dat de belastingdienst bij de laatste betaling van € 250.000 zijn verplichtingen had voldaan en dat WKE ook na die tijd aan alle financi?le verplichtingen zou hebben voldaan.
Volgens Boonstra had de curator gezegd dat " WKE hiermee een punt heeft ".
 

Sjorro

Member
De oude bestuursleden hebben niet betaald aan de Belastingdienst, dat bedrag zat ook bij die 1,5 miljoen. Dat kunnen ze WKE nu toch niet aanrekenen?
Maar ik ben benieuwd naar de volgende bladzijde van dit boek....
 

de waan

Well-known member
Maar als de vordering nu 1,5 miljoen is, is er in de tussentijd kennelijk ook weer een slordige miljoen bij gekomen.
 

noordooster

Well-known member
Vandaag een groot interview in DvhN met Tjeerd Boonstra voorzitter WKE, tevens kickbokser en beveiliger.
" De belastingdienst vergist zich. Er is geen schuld. Volkomen uit de lucht gegrepen. Alles is betaald. Dat staat zwart op wit. Iedereen weet dat. We worden genaaid. "
 

de waan

Well-known member
Denk het ook wel ja. De Belastingdienst laat voor de grap WKE failliet verklaren en de rechter gaat daar gewoon in mee.
 

SanMark.

Well-known member
Vandaag een groot interview in DvhN met Tjeerd Boonstra voorzitter WKE, tevens kickbokser en beveiliger.
" De belastingdienst vergist zich. Er is geen schuld. Volkomen uit de lucht gegrepen. Alles is betaald. Dat staat zwart op wit. Iedereen weet dat. We worden genaaid. "

Tjeerd gaat zich hier wat aan vertillen denk ik.
 
Bovenaan