WKE

noordooster

Well-known member
Voorzitter Boonstra is als altijd optimistisch : " We hebben een goede advocaat en we kunnen de failissementsaanvraag pareren "
Het schijnt dat de fiscus contact heeft opgenomen met diverse bedrijven die zaken hebben gedaan met WKE om een medestander te vinden voor de faillissementsaanvraag.
Zo'n aanvraag moet door minstens 2 ! bedrijven worden gedaan.
Waarom de fiscus nu denkt dat de aanvraag succes zal hebben zegt men niet.
Naar verluidt gaat het om een bedrag van 1,5 miljoen euro dat WKE nog schuldig is, voornamelijk achterstallige loonbelasting.
 

de waan

Well-known member
E?n partij kan ook het faillissement aanvragen, maar dan moet deze wel veel uitgebreider onderbouwd worden. Als de fiscus inderdaad nog 1,5 miljoen (hoe krijg je het voor elkaar) te vorderen heeft lijkt me dan niet zo'n probleem.
 

De Groene Scout

Well-known member
Haha, geinig die opmerking 'we hebben een goede advocaat', vooral als je hem vergeet mee te nemen naar de zitting.
Nee, dat wordt hem niet meer, 14.00 uur is de boel failliet.
 

noordooster

Well-known member
Klopt. Boonstra voert vandaag zelf het verweer en hij zegt de advocaat niet nodig te hebben.
Inderdaad doet de rechtbank om 14.00 uur uitspraak.
Overigens vraag ik me af waarom de fiscus toch allerlei bedrijven opbelt om samen de faillissementsaanvraag te doen .
Zouden ze dan zelf vinden dat ze niet voldoende bewijs hebben voor die belastingschuld ?
Het lijkt me ook niet gemakkelijk om betalingen met zwart geld die niet giraal worden betaald te bewijzen.
Wellicht dat ze daarvoor ook in de boekhoudingen van Brink en Oosting hebben gekeken.
 

de waan

Well-known member
Omdat een faillissementsaanvraag een formaliteit is als je wel een steunvordering hebt. Dan was het niet meer dan een hamerstuk geweest.

De bron van de oorspronkelijke belastingclaim was als gevolg van het boekenonderzoek dat eerder al was uitgevoerd. Toen was dus al duidelijk dat het niet volgens de regels was gegaan.

De berichten die nu vanuit WKE komen, komen mij allemaal nogal onnozel over (geen achterstanden sinds 2014, wijzen op het benefietconcert van aankomend weekend).
 

noordooster

Well-known member
Boonstra wordt o.a. bijgestaan door een wijkagent.
WKE is belangrijk voor de cohesie op het kamp zegt hij . De "oudjes" drinken elke ochtend koffie in de kantine.
Boonstra geeft aan dat sinds 2014 alles netjes is betaald en dat door de oude schulden een streep was gezet.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het zit er dus op in Emmen. WKE is niet meer. Jammer was een mooie club, maar dit kon natuurlijk niet meer en zou ook echt niet meer goed komen.
Met een Jannes concertje haal je niet even 1,5 miljoen euro op.
 

noordooster

Well-known member
De club wordt nu van de curator.
WKE kan nog beroep aantekenen.
Hoe nu verder ? Curatoren laten soms bedrijven nog een poosje doordraaien of ze laten ze overnemen ... :oops:
Je zou zeggen : terugtrekken uit de competitie, resultaten worden ongeldig verklaard en eventueel volgend seizoen starten in de vijfde klasse.
 

noordooster

Well-known member
VV Heerenveen makkelijk een ronde verder in de beker dus.

Inderdaad, PES5 , sommige clubs komt het niet zo slecht uit, hoewel Heerenveen ook in de beker bepaald niet kansloos is tegen het WKE van de laatste weken.
Ook in de Topklasse zullen een aantal clubs zich in de handen wrijven.
Maar clubs als Sneek die nogal wat punten pakten van WKE zullen minder blij zijn.
 

de waan

Well-known member
Daar staat dan wel tegenover dat Sneek al niet meer rechtstreeks kan degraderen. AFC won als enige twee keer van WKE en raakt dus zes punten kwijt. In een competitie waar de verschillen minimaal zijn is dat natuurlijk erg pijnlijk.
 

noordooster

Well-known member
Voor zover ik weet heeft de curator daar ook nog iets over te zeggen. Het is dus nog niet zeker of dat beroep er daadwerkelijk komt.

De curator, Jeroen Reiziger, heeft morgen een gesprek met Boonstra en de andere 2 bestuursleden.
Het bestuur heeft aangegeven in beroep te gaan.
Wanneer ze dat werkelijk gaan doen dan neemt de curator een afwachtende houding aan.
De wedstrijd van zondag a.s. tegen TEC gaat voorlopig door.
 

bqandy

Well-known member
Voor zover ik weet heeft de curator daar ook nog iets over te zeggen. Het is dus nog niet zeker of dat beroep er daadwerkelijk komt.

We komen in het grijze gebied.
Wat is momenteel de status van het bestuur van WKE. Er is net een bestuur opgestapt (dat het faillissement aan vroeg) en een nieuw bestuur aangetreden. Is dat allemaal al vastgelegd? Want volgens mij komt een curator pas echt in beeld als het faillissement officieel is. Misschien ook al met uitstel van betaling, maar dat was niet aan de orde. Maar ik ben geen expert wat dat betreft.
 
Bovenaan