Nou, in WKE zit wel een bestseller, dat is zeker.
De hoofdsponsor, meneer Brink heeft de club voorlopig min of meer gered door garant te staan voor de lopende betalingen dit seizoen. Ondertussen vreest trainer Paul weerman wel voor de motivatie van de spelers.
Die nieuwe voorzitter wekt overigens niet direct de indruk dat hij het buskruit heeft uitgevonden.
Ik weet niet waarop je je mening over de nieuwe voorzitter , Tjeerd Boonstra, baseert.
Boonstra heeft een zoontje dat voetbalt bij de pupillen van WKE ( en een oudere zoon die handbalt in de eredivisie bij E en O ).
Hij is naar voren geschoven door sponsor Brink, die nog wel mogelijkheden ziet om door te kunnen met WKE.
Brink, die in het verleden al veel geld in de club heeft gestopt, staat garant voor de spelerssalarissen en de overige vaste lasten tot het einde van het seizoen.
Boonstra was ook al nadrukkelijk in beeld toen namens de belastingen allerlei spullen op het sportpark werden meegenomen.
Hij trad ook toe tot een interim bestuur toen het bestuur onder voorzitterschap van Hinke Wolters ( een zoon van Grote Geert ) aftrad.
Volgens Zwikker legt de belastingdienst een grote claim neer bij de club en heeft WKE ook nog allerlei andere schulden.
En die zijn niet te betalen uit de inkomsten. Contributie wordt erg slecht betaald, bij thuiswedstrijden is er weinig recette en kantineomzet. Op zondag na afloop van de wedstrijd blijft er maar slechts een enkeling aan de bar zitten.
Omdat het volgens Zwikker zo niet door kon gaan en omdat hij niet persoonlijk aansprakelijk gesteld wil worden trad het bestuur af.
Met het aantreden van Boonstra en de toezeggingen van Brink is er weer hoop op het kamp, want zeker nu het sportief zo goed gaat wil eigenlijk niemand ermee stoppen.
Maar krijgen Brink en Boonstra het wel voor elkaar ? Sponsor Oosting ( inmiddels de kleinzonen van Grote Geert ) zal ook wel weer in de buidel tasten, maar ik vraag me af of het allemaal genoeg is.
Meedoen in de tweede divisie brengt ook allerlei financi?le verplichtingen met zich mee.
Het huidige positivisme lijkt me voorlopig vooral op emoties en minder op feiten gebaseerd.