WK vrouwen 2019

JMD

Well-known member
Waarom spelen ze niet in wat kleinere stadions? Dit kun je toch ook prima in een stadion voor 15.000 toeschouwers afwerken? Nu is het half leeg.

Die stadions zijn al lang van te voren bekend, en daar worden dan duels volgens een schema in geplaatst. Had bv Oranje hier gespeeld dan was het echt wel drukker, zo niet uitverkocht, geweest. Duel van Oranje van zaterdag a.s. is uitverkocht.
 

JMD

Well-known member
Haha, ongelooflijk. En straks AJAX-PSV bij de vrouwen weer voor 100 toeschouwers.
Dit vooral inderdaad.
Ik geloof best dat die genoemde aantallen kloppen, er zijn er toch zat die blijven hangen als er een bal rolt. Maar het ergst vind ik die mensen die constant zo hoog op geven over de Leeuwinnen, en dat die net zoveel moeten verdienen als de mannen en dat het oneerlijk is enz.. Maar als de dames dan geen Oranje shirt aan hebben maar 1 van Ajax of PSV of ..., dan gaat niemand kijken. Maar vervolgens wel klagen dat er zo weinig ploegen in de eredivisie dames spelen. Tsja, met 100 betalende toeschouwers wordt dat ook lastig om quitte te draaien.
 

Abubakari

Well-known member
Dat gezeik overal over het gelijk trekken van mannen en vrouwenvoetbal doet mij erg denken aan die politiek correcte shit van tegenwoordig, daar ben ik ook allergisch voor, dus bij mij werkt het averechts. Al zou ik anders ook no way naar Canada - Kameroen kijken. Of naar eender welke vrouwenwedstrijd waarin Oranje niet speelt. Al kijk ik tot nu toe ook Oranje niet live, maar misschien morgen even een stukje kijken als ik op tijd uit bed ben en er aan denk.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb gekeken. Fortuna - Emmen gaat wat sneller, maar verder geen verschil hoor.
 

Batigoal

Well-known member
https://kijkonderzoek.nl/component/com_kijkcijfers/Itemid,133/file,dp-1-47-0-p

Zaterdagavond dus 682.000 bij het duel Noorwegen - Nigeria. Bij rust nog iets meer dan 500.000 over. Dat vind ik echt geen slechte cijfers. Staat gewoon in de top 10 van meestbekeken programma's die dag.

Op zondagmiddag werd een duel live uitgezonden, dat trok iets meer dan 200.000 kijkers.

Toch weer 857.000 kijkers gisteren naar Canada - Kameroen.

Daar klopt echt geen reet van. Ik snap heus wel dat door de gecre?erde hype wat meer mensen naar die wedstrijden kijken, maar zoveel daar geloof ik niks van.
 

Deathprod

Active member
Daar klopt echt geen reet van. Ik snap heus wel dat door de gecre?erde hype wat meer mensen naar die wedstrijden kijken, maar zoveel daar geloof ik niks van.

Er doen iets meer dan 1200 mensen mee aan dat kijkersonderzoek. Dus elke TV kijker telt als iets minder dan 15.000 kijkers.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Even ter verdediging van de kijkcijfers: Er was gisteren geen reet op tv verder. Ja, bij betaalzender Ziggo was EK kwalificatie schakelkanaal, met Spanje - Zweden als enige fatsoenlijke pot.
 

ALenstra

Well-known member
Waarschijnlijk is dit WK dusdanig gehypt dat ook mensen kijken die normaal nooit damesvoetbal kijken.
 

Mario

Well-known member
Waarschijnlijk is dit WK dusdanig gehypt dat ook mensen kijken die normaal nooit damesvoetbal kijken.

Gisteren was ook een soort van zondag, en dan kijkt normaal iedereen naar Heel Holland bakt of Boer zoekt vrouw ... zelfde publiek waarschijnlijk.
 

Joost

Well-known member
Er doen iets meer dan 1200 mensen mee aan dat kijkersonderzoek. Dus elke TV kijker telt als iets minder dan 15.000 kijkers.

Je trekt nu serieus de berekening van de kijkcijfers in twijfel terwijl het zo al tientallen jaren gebeurt. Enkel omdat de cijfers je niet aanstaan?

Engeland v Schotland bij de dames heeft in Engeland 6.1 miljoen kijkers getrokken. Viermaal zoveel kijkers getrokken dan Engeland v Nederland in de Nations League en bijna net zoveel als de CL finale Spurs, Liverpool; 6.3 miljoen.
 

de waan

Well-known member
Waarschijnlijk is dit WK dusdanig gehypt dat ook mensen kijken die normaal nooit damesvoetbal kijken.

Of ?berhaupt voetbal kijken.

In de 'voetbalkringen' waarin ik verkeer is vrouwenvoetbal nou niet bepaald gespreksonderwerp nummer een.
 

ALenstra

Well-known member
Vera Pauw per direct opgestapt als technisch adviseur van de Thaise voetbalbond. Ze heeft zich ziek gemeld en wil om juridische redenen niks zeggen.
 
Bovenaan