WK Vrouwen 2015 Canada

Joost

Well-known member
Hoppa, 1-0 zege op Nieuw-Zeeland, dat meer aan Aussie Rules football deed dan aan gewoon voetbal. Maar de dames hielden stand. Canada won na een hele opzichtige pingel in de 92e minuut van China.

Nederland speelt de volgende wedstrijd tegen Canada en bij winst zijn ze al zeker van de volgende ronde, omdat ook de beste nummers drie doorgaan. En dan kan met 6 punten toch niet meer mis...

Die bal schoot Martens wel erg lekker binnen. Nederland ontsnapte wel want Nieuw Zeeland had natuurlijk een strafschop mogen krijgen.

Heb gisteravond het eerste half uur van Canada v China gezien, best vermakelijk.
 
Laatst bewerkt:

inhethoekje

Active member
Ik ben er heerlijk bij in slaap gevallen, vrouwenvoetbal is zo slaapverwekkend dat ze het eigenlijk moeten voorschrijven als slaapmiddel voor mensen met slaapstoornissen.
 

erka

Well-known member
Ik kan er ook niks mee. Ik zapte gisteren nog heel even langs Ned3. Eerst Daphne Koster doorkomen met een of ander vaag verhaal en daarna de commentator bij die andere wedstrijd die begon met de kijker veel sterkte te wensen :D
 

inhethoekje

Active member
Heb ook even gekeken op de Duitser, die hadden de openingswedstrijd, die heb ik na 15 minuten afgezet, het leek wel of er 50.000 vrouwen door elkaar heen zaten te beppen in het stadion, wat een klote geluid was dat zeg.

Ik gun de vrouwen ook hun toernooi hoor, maar we moeten het niet gaan overschatten, het is aandoenlijk om naar te kijken, en soms zit er een leuke actie tussen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
WK Vrouwen 2015 Canada

Nog erger dan de Fuvuzela's dus?

Ik heb wel eens dat ik de slaap echt niet kan vatten. Hoe laat onze tijd zijn de vroegste wedstrijden en door wie worden de wedstrijden uitgezonden? Mocht er ergens een website zijn waar je oude wedstrijden terug kan kijken, dan houd ik mij ook aanbevolen.
 

ALenstra

Well-known member
Heb niet het idee dat het WK leeft in Nederland. Zie nergens met oranje versierde etalages en ook geen mensen gekleed in oranje met klompen op hun hoofd.
 

Cees

New member
Net de samenvatting nog wel even gekeken. Mooie goal, maar die keepster van Nieuw Zeeland ging wel met haar verkeerde hand naar de bal en inderdaad een zuivere strafschop voor Nieuw Zeeland die niet bestraft werd. Maar goed, eerste winstpartij is binnen. Hopelijk volgen er meer.

Voetbal-Coach, ja met een paar dochters ga je ineens anders tegen vrouwenvoetbal kijken ;-)
 

Mr. Wrong

New member
Ik heb vannacht nog wel de tweede helft van Canada - China gezien. Nou zijn openingswedstrijden bij de heren vaak ook niet al te best, maar dit leek helemaal nergens op.
 

Batigoal

Well-known member
Hup Holland hup! Ik neem aan dat we het WK gaan winnen nu we Nieuw-Zeeland alle hoeken van het veld hebben laten zien.

Mooie goal van Martens trouwens.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Heb niet het idee dat het WK leeft in Nederland. Zie nergens met oranje versierde etalages en ook geen mensen gekleed in oranje met klompen op hun hoofd.

Wat dat betreft lopen ze een stuk voor op de mannen.

Voetbal-Coach, ja met een paar dochters ga je ineens anders tegen vrouwenvoetbal kijken ;-)

Hahaha inderdaad. Moet mezelf toch een klein beetje de hoop geven dat een van mijn kinderen de voetbal top haalt...
 

inhethoekje

Active member
Nou ben ik ook niet moeders mooiste maar die nr 5 van Nederland, goeiegenade zeg, dat was vroeger een knappe vent, kan niet anders.
 

Shayman

New member
Samenvatting toch maar even gekeken. We hebben gezwijnd. Nieuw Zeeland had recht op een pingel kort voor tijd.

De samenvatting is ook wel genoeg inderdaad. Is het altijd zo dat er alleen maar van buiten de 16 wordt geschoten want een uitgespeelde aanval heb ik niet gezien.

Lijkt me wel een pingel want bij een schwalbe zorg je wel dat je niet als een zak kunstmest op de grond stuitert.

Maar leuk voor ze dat er aandacht voor is maar ook al was het op een christelijk tijdstip dan ging ik er nog niet 90 minuten voor zitten.
 

inhethoekje

Active member
Als je kritisch naar het vrouwenvoetbal kijkt dan zie je dat het niet klopt, aan alles zie je dat het gekunsteld is, het is een aangeleerd trucje waarbij soms een uitzondering meedoet die wel over talent bezit, maar over het algemeen is de aanname van de bal, de pass, het dribbelen, het schieten, de kopduels, het keepen (dat is echt erbarmelijk slecht bij de meeste landen mag je het eigenlijk niet eens keepen noemen) toch echt van een nivo waar je nou niet bepaald voor in een stadion gaat zitten, als je dit leuk vind kan je op zondagmorgen ook bij een willekeurige amateurclub op veld 8 gaan kijken.

Het is net als met vrouwenboksen, je kan er met een glimlach naar kijken want het ziet er niet uit als 2 vrouwen elkaar op de neus proberen te slaan.
 
Bovenaan