WK Vrouwen 2015 Canada

Forza AZ

Well-known member
Hoppa, 1-0 zege op Nieuw-Zeeland, dat meer aan Aussie Rules football deed dan aan gewoon voetbal. Maar de dames hielden stand. Canada won na een hele opzichtige pingel in de 92e minuut van China.

Nederland speelt de volgende wedstrijd tegen Canada en bij winst zijn ze al zeker van de volgende ronde, omdat ook de beste nummers drie doorgaan. En dan kan met 6 punten toch niet meer mis...
Ze spelen eerst tegen China donderdag.
 

Mommiej

Well-known member
met 4 punten zul je zelfs al bij de beste 4 nummers 3 zitten. Vooral omdat in andere groepen er een duidelijk slechter 3e en 4e land tussen zit die max 3 punten zullen halen met een slecht doelsaldo. Verbaas je niet als vanavond er stuk grotere uitslagen bij zitten. 7 uur Noorwegen - Thailand (de laatste verloor in februari of maart nog met 7-0 van Nederland B en Noorwegen eindigde net boven NL in kwalificatie) en om 10 uur Duitsland - Ivoorkust (Duitsland nr.1 van fifa ranglijst en Ivoorkust nr.67, zelfs Thailand staat heel stuk hoger). Dus Groep B gaan nrs.3 en 4 strijden om die 3 punten tegen elkaar en zullen ze waarschijnlijk op doelsaldo uit komen tussen de -5 en -10 als ze geluk hebben.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
met 4 punten zul je zelfs al bij de beste 4 nummers 3 zitten. Vooral omdat in andere groepen er een duidelijk slechter 3e en 4e land tussen zit die max 3 punten zullen halen met een slecht doelsaldo. Verbaas je niet als vanavond er stuk grotere uitslagen bij zitten. 7 uur Noorwegen - Thailand (de laatste verloor in februari of maart nog met 7-0 van Nederland B en Noorwegen eindigde net boven NL in kwalificatie) en om 10 uur Duitsland - Ivoorkust (Duitsland nr.1 van fifa ranglijst en Ivoorkust nr.67, zelfs Thailand staat heel stuk hoger). Dus Groep B gaan nrs.3 en 4 strijden om die 3 punten tegen elkaar en zullen ze waarschijnlijk op doelsaldo uit komen tussen de -5 en -10 als ze geluk hebben.

4-0 en 10-0 werd het.
 

Mommiej

Well-known member
en dat waren beide nog een magere afspiegeling van het niveauverschil...



als NL 1e in poule eindigt wacht nr.3 poule C/D/E (Kameroen/Ecuador, Australie/Nigeria of Spanje/Korea) en dan ben je licht favoriet (afhankelijk van tegenstander) en wordt deze wedstrijd gespeeld in nacht van zondag 21 op maandag 22 juni om 01:30

als NL 2e in poule eindigt wacht nr.2 poule C (Dat is hoogstwaarschijnlijk Zwitserland) wordt een 50/50 wedstrijd in de nacht van zaterdag 20 op zondag 21 juni om 01:30

Als NL 3e in poule eindigt wacht nr.1 uit Poule B of C (dat wordt of Duitsland of Japan) en ben je kansloos (tegen Duitsland zal dat zijn op zaterdag 20 juni om 22:00 en tegen Japan in nacht van dinsdag 23 op woensdag 24 juni om 04:00
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Keff, jij bent fan van De Graafschap, jij hebt je mond te houden in dit geval :)
 

Fabian

Active member
Janssen ook, die is voor Fortuna.

Alle gekheid op een stokje. Ik houd het nauwelijks vijf minuten vol om naar vrouwenvoetbal te kijken. En ik ben het Feyenoord van de afgelopen maanden gewend. Zegt dus genoeg.
 

Janssen

Well-known member
Het is zo abominabel slecht allemaal dat ik met plaatsvervangende schaamte zit te kijken. Er zitten speelsters tussen die gewoon motorisch gestoord zijn.

Gewoon niet eens kunnen rennen en een bal kunnen aannemen zonder om te vallen. Prima dat je deze sport desondanks wil beoefenen maar haal die onzin alsjeblieft van de tv af.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het blijft toch bijzonder dat vrouwen motorisch compleet gestoord lijken zodra ze tegen een balletje aan trappen. Dat ze dat dan ?berhaupt willen.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Het blijft toch bijzonder dat vrouwen motorisch compleet gestoord lijken zodra ze tegen een balletje aan trappen. Dat ze dat dan ?berhaupt willen.
Ik moest echt hard lachen toen ik dit las, m'n vriendin dacht dat ik niet lekker geworden was.
 

Shayman

New member
Motorisch gestoord klinkt wel gepast maar tegelijk zo raar want vrouwen kunnen veel mooier wandelen als mannen maar draven lijkt niet aan ze besteed bij voetbal terwijl ik dat nooit heb bij bijvoorbeeld atletiek of hockey.
 

erka

Well-known member
Bij hockey, volleybal bv is de vrouwenvariant minstens zo leuk als de mannenvariant. Dan is het ook dezelfde sport.
Basketbal hangt er wat tussenin. Het kan wel, maar zonder dunks en met het onvermogen om 3-punters te schieten is er feitelijk ook geen reet aan.

Maar voetbal ziet er gewoon helemaal niet uit. Je kunt het beter zien als een aparte sport.

En de keepers vind ik helemaal treurig. Die kunnen gewoon de helft van de tijd er niet bij.
 

JMD

Well-known member
Bij hockey, volleybal bv is de vrouwenvariant minstens zo leuk als de mannenvariant. Dan is het ook dezelfde sport.
Basketbal hangt er wat tussenin. Het kan wel, maar zonder dunks en met het onvermogen om 3-punters te schieten is er feitelijk ook geen reet aan.

Maar voetbal ziet er gewoon helemaal niet uit. Je kunt het beter zien als een aparte sport.
En toch blijf ik dat zo vreemd vinden. Bij hockey zijn die meiden zo vaardig met dat balletje, gemiddeld volgens mij net zo goed als de mannen. Leggen we de bal dan echter voor de voeten neer, en maken we hem een keer of 10-15 zo groot, dan ziet het er niet uit...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Motorisch gestoord klinkt wel gepast maar tegelijk zo raar want vrouwen kunnen veel mooier wandelen als mannen maar draven lijkt niet aan ze besteed bij voetbal terwijl ik dat nooit heb bij bijvoorbeeld atletiek of hockey.

Met hardlopen heb je daar inderdaad geen last van. Heerlijk om achter wat dames aan te lopen. Ook altijd een prachtig gezicht die dames die je in mijn buurt ziet hardlopen. Die zien er ook gewoon veelal lekker uit en kleden zich iets meer naar de Blatter normen. Lekkere strakke shirtjes en korte broekjes.
 

SanMark.

Well-known member
Meer dan genoeg negatief gepost maar weer.

Laten we eerst eens weer kijken wat die kneuzen de komende wedstrijd gaan doen.
 
Bovenaan