In groep D en E is het onmogelijk dat de nummer drie, vier punten haalt dus Nederland is gewoon door.
In theorie niet.
Wint Nigeria met 2 goals verschil van de VS dan staat de nummer 3 uit poule D al boven Nederland.
En als Costa Rica wint van Brazili? en Spanje verslaat Zuid Korea dan eindigen die ook boven Nederland.
Maar vooruit, nu Thailand al een slechtere nummer 3 is kan ik me haast niet voorstellen dat Nederland het niet gaat redden.
Ik durf er wel vanuit te gaan dat de nummers 3 uit poules A, C en F zich plaatsen, dan wordt de tegenstander voor Nederland:
- Als het team uit poule B ook bij de beste nummers 3 zit speelt Nederland tegen de winnaar van poule B
- Als het team uit poule D ook bij de beste nummers 3 zit speelt Nederland tegen de winnaar van poule C
- Als het team uit poule F ook bij de beste nummers 3 zit speelt Nederland tegen de winnaar van poule B
De winnaar van poule B is Duitsland.
De winnaar van poule C wordt Japan tenzij er een wereldwonder gebeurt.
Dat wordt dus de huidig wereldkampioen (Japan) of het team dat de laatste 6x Europees kampioen werd en de twee edities voor Japan kampioen werd.