[WK kwalificatie] Nederland - Luxemburg 9 juni 20.45

[WK kwalificatie] Nederland - Luxemburg 9 juni 20.45

  • Nederland wint (met gemak)

    Stemmen: 6 60,0%
  • De wedstrijd eindigt in een gelijkspel

    Stemmen: 2 20,0%
  • Luxemburg stunt en wint

    Stemmen: 2 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Well-known member
niet hoor, maar niemand die me wijs maakt dat er toen niet meer kwaliteit was. verder vind ik de vergelijking volledig mank gaan.

Op zich was er wel iets meer kwaliteit maar toen was ook steeds in de media en op dit forum de algemene opinie: geen kwaliteit, niets te zoeken, we kunnen er niks van, die verdediging is naadje. etc.etc.

Ik ben het er overigens wel mee eens dat we niet zoveel kwaliteit hebben, maar door goede taktiek, een goede bondscoach en de juiste instelling kun je alsnog ver komen. Zie EK 2016 (IJsland, Wales) zie WK 2014.

Niemand in de hele wereld maakt mij wijs dat wij minder hoeven zijn dan IJsland en Wales.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Niemand in de hele wereld maakt mij wijs dat wij minder hoeven zijn dan IJsland en Wales.
Daar ben ik het mee eens hoor. Maar we zitten wel met de ervaring dat we dat de laatste 3 jaar niet hebben aangetoond. Landen als Ijsland, Turkije, Tsjechie, Zweden en Bulgarije hebben echt geen beter materiaal. Toch hebben we daar in de laatste 8 wedstrijden 0x van gewonnen. Dat ligt niet enkel aan de falende bondscoaches die we hebben gehad.

Feit is dat we een goede interlandperiode hebben gehad met 3 overwinning in de afgelopen anderhalve week. Daarmee wil ik echter nog niet denken dat het lek boven is. Vorig jaar hadden we rond deze tijd ook een goede periode toen andere ploegen zich aan het voorbereiden waren op het EK.
 

Eef de Kip

Well-known member
Niemand in de hele wereld maakt mij wijs dat wij minder hoeven zijn dan IJsland en Wales.

Op zich niet maar dat soort landen zijn altijd al kwalitatief minder geweest, vandaar dat ze van nature altijd hebben moeten compenseren met mentaliteit. Nu wij een kwalitatief mindere periode hebben zie je gewoon dat het niet zo eenvoudig meer is om daarvan te winnen. En nou heb ik met Advocaat wel meer vertrouwen dat we deze potjes tegen deze landen winnend af gaan sluiten maar ik blijf het een utopie vinden om te denken dat we Frankrijk uit kunnen winnen.
 

erka

Well-known member
Lek is zeker niet boven, dat klopt. Oefenwedstrijdjes en Luxemburg zeggen niks. Van de andere kant, als we straks wel van Frankrijk verliezen zegt dat m.i. ook niet zoveel (behalve dat het flink kloten is voor de kwalificatie). Daar zit een groot kwaliteitsgat tussen. Maar van de Zwedens en Bulgarijes van deze wereld kun je m.i. nog steeds w?l winnen als je een betere bondscoach had gehad dan de laatste en met een andere instelling het veld op stapt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Die afgekeurde goal van Dost in Zweden is nu wel een beetje pijnlijk trouwens.

We krijgen nu in ieder geval 4 thrillers. Ik zie Zweden ook niet even in Bulgarije en Wit-Rusland winnen, zonder slag of stoot.
 

Mario

Well-known member
Nederland wordt derde. Geen WK dus. Kut....

Echt een groot drama is dat ook weer niet. Iedereen heeft dat ook al een beetje ingecalculeerd. Maar wellicht dat Advocaat het toch nog voor elkaar krijgt, na de valse start onder Blind. Frankrijk heeft een goed team, maar we moeten het ook niet overdrijven ... ik denk niet dat we in de groep zitten met de nieuwe wereldkampioen. Ik hoop alleen dat er wat meer lange termijn planning is betreffende Oranje, en we er in 2020 wel weer bij zijn. Als Advocaat in november vertrekt kan je weer opnieuw beginnen.
 

Abubakari

Well-known member
Ik denk ook dat we na de volgende ronde (FRA-NL en BUL-FRA) op beide landen zes punten achter staan. Frankrijk staat na gister volledig op scherp, vrees toch dat we het met dit Oranje dan af gaan leggen. Ik snap nog steeds niet hoe we in godsnaam bij Bulgarije hebben kunnen verliezen. Die winnen met ongelooflijk veel geluk diep in blessuretijd met 4-3 van Luxemburg. Daar verlies je dan met 2-0 van. En Zweden uit... Had je op basis van het spel en de kansen gewoon met 0-3 kunnen en moeten winnen. Al was die afgekeurde goal wel extreem kut, wat dat betreft zit het Zweden wel heel erg mee, zie ook gister weer met die sufferd van een Loris.
Twee gevalletjes laatste minuut met enorme gevolgen. Zonder dat Zweedse geluk was dit de stand geweest.

Nederland 15
Frankrijk 14
Zweden 11

Maar geluk schijn je af te dwingen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan