WK Kwalificatie 2022 - Europa

Mario

Well-known member
Italië en Portugal in de playoffs, in de wetenschap dat er slechts 3 van de 12 een WK ticket kunnen bemachtigen. Dat gaat nog leuk worden.
 

Mario

Well-known member
Nederland wordt vaak arrogantie verweten, maar in Italië kunnen ze er ook wat van. Volgens Mancini wordt Italië gewoon wereldkampioen.
 

ALenstra

Well-known member
Zou wel wat zijn. Italie en Nederland die er voor de tweede keer achtereen niet op een WK spelen.
 

Mario

Well-known member
Is het al eens voorgekomen dat een Europees kampioen zich niet plaatste voor het aansluitende WK?
 

JMD

Well-known member
Nederland-Noorwegen is ooit eerder 3-0 geworden toch? Uitblinkende Seedorf staat me nog iets van bij.
Klopt. Seedorf met een van zijn belangrijkste goals ooit (de 1-0), maar tevens zijn meest lullige ooit.

Verder staat mij dit duel bij als het duel waar Emiel Ratelband van tevoren zijn bagger mocht spuien en de Kuip al tsjakka-end een 3-0 winst voorspelde...
 

Mario

Well-known member
De laatste keer dat we van Noorwegen verloren was trouwens in 1992. Thuis verloren we slechts 2x (in 1929 en 1951) In totaal won Nederland 9x, en Noorwegen 5x. Zeven keer werd het gelijk. De grootste overwinning was 9-0, de grootste nederlaag 4-0.

Voor zover wat statistieken waard zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De laatste keer dat we een beslissingswedstrijd zonder publiek wonnen, wonnen we daarna het eindtoernooi. Dus als we vanavond winnen ga ik alvast mijn plaats langs de gracht alvast claimen. Nu hopen dat corona dan uit het land is.
 

Batigoal

Well-known member
Wat een feest bij de Zwitsers. Daar zie je toch wel dat ze vooruitgestuwd werden door het publiek. Dat is jammer dat wij dat moeten missen vanavond. En Shaqiri die in zijn 100e wedstrijd voor de Zwitsers de beste man van het veld is.
 

JMD

Well-known member
De laatste keer dat we een beslissingswedstrijd zonder publiek wonnen, wonnen we daarna het eindtoernooi.
Dat was geen beslissingswedstrijd. Als we in 1987 van de Cyprioten hadden verloren hadden we een week later aan een punt nog steeds genoeg gehad tegen de Grieken...
 

Mario

Well-known member
Dat was geen beslissingswedstrijd. Als we in 1987 van de Cyprioten hadden verloren hadden we een week later aan een punt nog steeds genoeg gehad tegen de Grieken...
Die Grieken waren zo boos dat Nederland de wedstrijd tegen Cyprus over mocht spelen, dat ze de wedstrijd verplaatsten van Athene naar Rhodos. Ze schoten alleen zichzelf in de voet, Oranje won met 0-3 en ging naar het EK.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat was geen beslissingswedstrijd. Als we in 1987 van de Cyprioten hadden verloren hadden we een week later aan een punt nog steeds genoeg gehad tegen de Grieken...

Het stond mij niet helemaal voor de geest. Zou prima kunnen dat ik al die wedstrijden niet heb gezien.
 

U.G.

Well-known member
Italië en Portugal in de playoffs, in de wetenschap dat er slechts 3 van de 12 een WK ticket kunnen bemachtigen. Dat gaat nog leuk worden.

Ik leer nu pas dat die play-offs al een toernooi op zich is. Dat kon er nog bij.

( stiekem eigenlijk wel een beetje leuk. )
 

JMD

Well-known member
Die Grieken waren zo boos dat Nederland de wedstrijd tegen Cyprus over mocht spelen, dat ze de wedstrijd verplaatsten van Athene naar Rhodos. Ze schoten alleen zichzelf in de voet, Oranje won met 0-3 en ging naar het EK.
Klopt, maar die 0-3 was al triviaal geworden, want door de zege op Cyprus 1 week eerder was NL al geplaatst.
 
Bovenaan