WK Kwalificatie 2018: Europa

JMD

Well-known member
Montenegro en Denemarken compleet gelijk op plaats 2 in groep E. Spelen in oktober tegen elkaar. In Kopenhagen verloren de Denen met 0-1. Ook Polen (nummer 1) is nog te achterhalen, want daar moet Montenegro ook nog tegen. De Montenegrijnen hebben dus alles in eigen hand. 2x winnen en ze gaan naar het WK. :)
 

JMD

Well-known member
Sinds de jaren 70 hebben ze toch wel ergens een verdwaalde FA cup en League cup gepakt.
Is de enige club in Engeland die zowel in de jaren 50, als 60, als 70, als 80, als 90, als 00 een prijs hebben gewonnen. :p Nu nog eentje in de jaren 10...
 

Fenerium

Member
Montenegro en Denemarken compleet gelijk op plaats 2 in groep E. Spelen in oktober tegen elkaar. In Kopenhagen verloren de Denen met 0-1. Ook Polen (nummer 1) is nog te achterhalen, want daar moet Montenegro ook nog tegen. De Montenegrijnen hebben dus alles in eigen hand. 2x winnen en ze gaan naar het WK. :)

Polen vind ik een heerlijk team hebben, daar ga ik mijn geld op zetten op het WK. Dat gaat niet meer mis.
 

Tobcoach

New member
Stand van de nummers 2:

1. Portugal 6-15 +18
2. N-Ierland 6-13 *7
3. Itali? 6-13 +3
4. IJsland 7-13 +3
5. Slowakije 7-12 +6
6. Denemarken 6-10 +6
7. Zweden 6-10 +3
8. Bosni?-H. 6-8 +2
------------------------------
9. Wales 6-8 +1

Ter vergelijking: met de resultaten tegen de nr. 6 (Wit-Rusland) weggestreept, staat Nederland op 7-10 +1.
Dus ook al zou Nederland nog 2e worden, is er altijd nog een kans dat ze de slechtste nr. 2 worden.

Als de zaken zo zouden blijven, zijn de teams in pot A: Portugal, Itali?, Noord-Ierland, Denemarken en in pot B: Slowakije, Zweden, IJsland en Bosni?-Herzegovina.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Stand van de nummers 2:

1. Portugal 6-15 +18
2. N-Ierland 6-13 *7
3. Itali? 6-13 +3
4. IJsland 7-13 +3
5. Slowakije 7-12 +6
6. Denemarken 6-10 +6
7. Zweden 6-10 +3
8. Bosni?-H. 6-8 +2
------------------------------
9. Wales 6-8 +1

Ter vergelijking: met de resultaten tegen de nr. 6 (Wit-Rusland) weggestreept, staat Nederland op 7-10 +1.
Dus ook al zou Nederland nog 2e worden, is er altijd nog een kans dat ze de slechtste nr. 2 worden.

Als de zaken zo zouden blijven, zijn de teams in pot A: Portugal, Itali?, Noord-Ierland, Denemarken en in pot B: Slowakije, Zweden, IJsland en Bosni?-Herzegovina.

Als je dan Denemarken of Noord Ierland loot ben je gewoon niet kansloos. Wel als je Itali? of Portugal loot.
Mocht NL onverhoopt naar de PO gaan, dan zorgt de FIFA er wel voor dat NL Ita of Por niet tegenkomt. Gewoon warme balletjes, zo'n loting als die voor de PO is zeer makkelijk te manipuleren. In 2003 werd er geloot voor de PO voor het EK. De UEFA gaf aan dat alle 8/10(?) de ballen in 1 bak zouden gaan, waardoor bv Spanje en Nederland elkaar konden ontmoeten. Heel toevallig lootten dat jaar alle sterke ploegen een zwakke ploeg.
 

SanMark.

Well-known member
Als je dan Denemarken of Noord Ierland loot ben je gewoon niet kansloos. Wel als je Itali? of Portugal loot.
Mocht NL onverhoopt naar de PO gaan, dan zorgt de FIFA er wel voor dat NL Ita of Por niet tegenkomt. Gewoon warme balletjes, zo'n loting als die voor de PO is zeer makkelijk te manipuleren. In 2003 werd er geloot voor de PO voor het EK. De UEFA gaf aan dat alle 8/10(?) de ballen in 1 bak zouden gaan, waardoor bv Spanje en Nederland elkaar konden ontmoeten. Heel toevallig lootten dat jaar alle sterke ploegen een zwakke ploeg.

4fd147_b7523e967386745f5364fae074c4e52d.gif_srz_580_580_85_22_0.50_1.20_0.00_gif_srz
 

JMD

Well-known member

Ik had graag gehoopt dat het niet waar was, maar als je een beetje gaat zoeken zie je toch wel erg vaak dingen die fout gaan en/of opvallend zijn:
* een loting voor de CL 1/4 finales in 2008 die om 10.30 al bekend is (op een site verschijnt), 1,5 uur later komt er letterlijk dezelfde loting uit
* de loting voor het WK2014 waarbij Jerome Valcke (die de loting deels deed) de bal met de naam van het land 'uit het zicht' open maakt, dan even wat rommelt en vervolgens het blaadje laat zien met de naam van het land. Dat blaadje (dat in zo'n balletje zou hebben moeten zitten) is dan opvallend 'niet-krullend'. De blaadjes met de positie in de groep (die door Fernanda Lima werden opengemaakt) krullen direct terug nadat zij dat briefje loslaat, bij de blaadjes van Valcke is dat niet zo. Je ziet hem soms ook zoeken op de tafel voor hem, alsof hij alle briefjes voor zich heeft en kan kiezen wie het wordt. Er is gedurende de hele loting nooit van achterop het podium gefilmd, iets wat eerder en later in de show wel gebeurde.
* een Turkse arbiter heeft in de Turkse Studio Voetbal een keer precies de loting van de 1/4 finale CL nagedaan. Dus op vrijdag was er geloot, later dat weekend had hij een vissenkom met 8 ballen voor zich, en hij trok precies dezelfde kwartfinales eruit in exact dezelfde volgorde als in Nyon gebeurde. (zie: https://www.youtube.com/watch?v=8rM8cSnF9vc , het begint rond de 3.00)
* in december 2012 kwam bij de loting voor de 1/8 finale CL in de 'oefenloting' (die ze altijd op de ochtend doen) exact dezelfde resultaten eruit als bij de echte loting. Die kansen liggen (volgens een Engelse website) rond de 1 op 2 miljoen.
* Ian Rush was bij de 1/2 finale loting CL wel erg opvallend op zoek naar het juiste balletje voor de tegenstander van Real. Je ziet hem voelen.

Dat mag je allemaal afdoen met 'aluhoedjes' geneuzel, maar vergeet niet dat toen er mensen claimden begin deze eeuw dat Lance Armstrong doping gebruikte, al positief bevonden was, maar dat de UCI die test had weggemoffeld, al die mensen werden afgedaan als 'aluhoedjes'. 10 jaar later bleken ze gelijk te hebben.

Ik zeg ook niet dat al die bovenstaande dingen allemaal zo gefixt zijn, maar er zitten mij iets teveel opvallende dingen bij. Die PO-loting voor EURO2004 is ook t? toevallig.
 

SanMark.

Well-known member
Jij bent echt gestoord.

Als 'elke loting' (gedeeltelijk) gestuurd word, waarom is er dan nog nooit iemand uit de school geklapt. Voor bijna elke loting word een bekendheid uit de sportwereld ( of een Sophia Loren) uitgenodigd om de loting te doen. Dan hebben we het soms over 6 tot 8 personen per loting, en die zijn dus allemaal zo corrupt dat echt daadwerkelijk niemand het ooit naar buiten heeft gebracht ?
 

Abubakari

Well-known member
De UEFA of FIFA corrupt, het idee alleen al.

Ik weet niet of al die voorbeeldjes van JMD kloppen, maar het zou met de enorme bedragen die er om gaan geen wonder zijn als er dingetjes gefixed worden lijkt mij. Zeker bij die onbetrouwbare maffiabende van de UEFA/FIFA.
 

erka

Well-known member
Het zou mij inderdaad ook niet verbazen. Ik geloof niet in de onschuld van sportbonden, en met geld is alles te koop.
 

Mario

Well-known member
Het organiseren van een eindtoernooi wordt gekocht, dat is denk ik geen geheim. Het zou mij niets verbazen als er meerdere zaken worden afgekocht, zeker bij de UEFA & FIFA. Een loting zou best gefixed kunnen zijn, maar of het structureel is?
 

JMD

Well-known member
Jij bent echt gestoord.

Als 'elke loting' (gedeeltelijk) gestuurd word, waarom is er dan nog nooit iemand uit de school geklapt. Voor bijna elke loting word een bekendheid uit de sportwereld ( of een Sophia Loren) uitgenodigd om de loting te doen. Dan hebben we het soms over 6 tot 8 personen per loting, en die zijn dus allemaal zo corrupt dat echt daadwerkelijk niemand het ooit naar buiten heeft gebracht ?
He, gestoord, zo had je me nog niet genoemd in de afgelopen 15 jaar. Aan de reacties onder jouw post te zien ben ik overigens niet de enige gestoorde... Misschien ben jij wel na?ef.

Je noemt Sophia Loren, die liet bij de loting voor de WK1990 net zolang alle ballen door haar hand gaan totdat ze de juiste gevonden had...

@Mario: ik denk ook niet dat het structureel gebeurt, maar wel dat het af en toe gebeurt.
 

SanMark.

Well-known member
He, gestoord, zo had je me nog niet genoemd in de afgelopen 15 jaar. Aan de reacties onder jouw post te zien ben ik overigens niet de enige gestoorde... Misschien ben jij wel na?ef.

Je noemt Sophia Loren, die liet bij de loting voor de WK1990 net zolang alle ballen door haar hand gaan totdat ze de juiste gevonden had...

@Mario: ik denk ook niet dat het structureel gebeurt, maar wel dat het af en toe gebeurt.

Je gaat dus niet in op mijn punt.
 

JMD

Well-known member
Je gaat dus niet in op mijn punt.
Je hebt gelijk. Excuus. Had wel een stuk getypt, maar had dat weggehaald voordat ik op post drukte.

En waarom zou hetgeen je stelt niet kunnen? Geld maakt alles vloeibaar. Zwijggeld bestaat bij de maffia, de UEFA/FIFA hebben aangetoond op maffia te lijken (zie de onderzoeken van de laatste jaren), waarom zou dat dan niet kunnen bij dit soort dingen.

In het wielrennen klapt men over het algemeen ook niet uit de school, daar heeft men wel meer mensen die van 'foute zaken' weten.

En verder: als 1 iemand zo'n opmerking zou maken ('de loting van toernooi X was gefixt') dan staan er direct een hoop anderen klaar (die andere meeloters) die zeggen dat dat niet het geval is. Er zal ongetwijfeld een flink zwijgcontract getekend zijn.

En nogmaals: ik zeg niet dat dit bij elk toernooi gebeurt, maar sommige zaken zijn t? toevallig en/of t? opvallend. In de ochtend en middag dezelfde loting? 1,5 uur voor de loting al de loting op een website? Erg toevallig.
 

Forza AZ

Well-known member
* een loting voor de CL 1/4 finales in 2008 die om 10.30 al bekend is (op een site verschijnt), 1,5 uur later komt er letterlijk dezelfde loting uit
In dit geval zijn er natuurlijk niet enorm veel mogelijkheden. De kans dat je de juiste wedstrijden voorspelt (uit en thuis volgorde niet meegerekend) is ongeveer 1% (1/7 x 1/5 x 1/3). Dan zal altijd wel iemand de juiste loting hebben voorspelt op een site of forum.
 

JMD

Well-known member
In dit geval zijn er natuurlijk niet enorm veel mogelijkheden. De kans dat je de juiste wedstrijden voorspelt (uit en thuis volgorde niet meegerekend) is ongeveer 1% (1/7 x 1/5 x 1/3). Dan zal altijd wel iemand de juiste loting hebben voorspelt op een site of forum.

En die uiut/thuisvolgorde hadden ze dus ook goed, net als de volgorde waarin de duels eruit kwamen. Dan wordt de kans natuurlijk flink kleiner.
 

SanMark.

Well-known member
Je hebt gelijk. Excuus. Had wel een stuk getypt, maar had dat weggehaald voordat ik op post drukte.

En waarom zou hetgeen je stelt niet kunnen? Geld maakt alles vloeibaar. Zwijggeld bestaat bij de maffia, de UEFA/FIFA hebben aangetoond op maffia te lijken (zie de onderzoeken van de laatste jaren), waarom zou dat dan niet kunnen bij dit soort dingen.

In het wielrennen klapt men over het algemeen ook niet uit de school, daar heeft men wel meer mensen die van 'foute zaken' weten.

En verder: als 1 iemand zo'n opmerking zou maken ('de loting van toernooi X was gefixt') dan staan er direct een hoop anderen klaar (die andere meeloters) die zeggen dat dat niet het geval is. Er zal ongetwijfeld een flink zwijgcontract getekend zijn.

En nogmaals: ik zeg niet dat dit bij elk toernooi gebeurt, maar sommige zaken zijn t? toevallig en/of t? opvallend. In de ochtend en middag dezelfde loting? 1,5 uur voor de loting al de loting op een website? Erg toevallig.

Zulke dingen komen altijd een keer uit. Daarnaast wat zou er in zo'n contract moeten staan ? Dat je helpt de loting te manipuleren, dat houd in geen enkele rechtbank stand. Als je rekent vanaf de jaren 80 zijn er misschien wel 1000 mensen betrokken geweest bij de directe loting van een Europa cup/CL/EL/EK/WK/AC/ kwalificaties en noem het maar op.

Nooit is er ook maar 1 persoon geweest die heeft gezegd van nou het zit allemaal niet zo eerlijk in elkaar omdat ik erbij was en het ging op die en die manier.

Let wel ik zeg niet dat het altijd eerlijk is gegaan maar met die vaststelligheid van jou heb ik moeite en daar geloof ik dus zeker niet in.
 
Bovenaan