WK Kwalificatie 2018: Europa

Forza AZ

Well-known member
En die uiut/thuisvolgorde hadden ze dus ook goed, net als de volgorde waarin de duels eruit kwamen. Dan wordt de kans natuurlijk flink kleiner.
Dat scheelt inderdaad nogal. Die kans is 0,0025%. Dan is het inderdaad erg opvallend.
 

Batigoal

Well-known member
Zulke dingen komen altijd een keer uit. Daarnaast wat zou er in zo'n contract moeten staan ? Dat je helpt de loting te manipuleren, dat houd in geen enkele rechtbank stand. Als je rekent vanaf de jaren 80 zijn er misschien wel 1000 mensen betrokken geweest bij de directe loting van een Europa cup/CL/EL/EK/WK/AC/ kwalificaties en noem het maar op.

Nooit is er ook maar 1 persoon geweest die heeft gezegd van nou het zit allemaal niet zo eerlijk in elkaar omdat ik erbij was en het ging op die en die manier.

Let wel ik zeg niet dat het altijd eerlijk is gegaan maar met die vaststelligheid van jou heb ik moeite en daar geloof ik dus zeker niet in.

Zwijgcontracten zijn van alle tijden, dus daar zou ik niet zo zeker van zijn. Als je het omdraait; waarom zou iemand die betaald wordt om een loting te verrichten er baat bij hebben om jaren later aan te geven dat het gefixt is?
 

Maasveld

Well-known member
Zwijgcontracten zijn van alle tijden, dus daar zou ik niet zo zeker van zijn. Als je het omdraait; waarom zou iemand die betaald wordt om een loting te verrichten er baat bij hebben om jaren later aan te geven dat het gefixt is?
Om nog meer betaald te krijgen.
 

SanMark.

Well-known member
Zwijgcontracten zijn van alle tijden, dus daar zou ik niet zo zeker van zijn. Als je het omdraait; waarom zou iemand die betaald wordt om een loting te verrichten er baat bij hebben om jaren later aan te geven dat het gefixt is?

Meer geld te krijgen, interessant te doen. Wraak nemen omdat je het gevoel hebt dat je zelf ook 'genaaid' bent door die organisatie .
 

Fenerium

Member
Het organiseren van een eindtoernooi wordt gekocht, dat is denk ik geen geheim. Het zou mij niets verbazen als er meerdere zaken worden afgekocht, zeker bij de UEFA & FIFA. Een loting zou best gefixed kunnen zijn, maar of het structureel is?

Lotingen worden 100% gefixed. De UEFA moet het toernooi vanaf de knock-out fase tot de finale natuurlijk spannend houden, enkele uitschieters hier en daar maar een finale zal nooit gespeeld worden tussen clubs buiten de grote voetballanden.
 

Fenerium

Member
* een Turkse arbiter heeft in de Turkse Studio Voetbal een keer precies de loting van de 1/4 finale CL nagedaan. Dus op vrijdag was er geloot, later dat weekend had hij een vissenkom met 8 ballen voor zich, en hij trok precies dezelfde kwartfinales eruit in exact dezelfde volgorde als in Nyon gebeurde. (zie: https://www.youtube.com/watch?v=8rM8cSnF9vc , het begint rond de 3.00)

Ze praten vervolgens over dat bepaalde balletjes warm of koud zijn maar de oud arbiter weerlegt dit door te stellen dat je de balletjes niet minder warm kunt maken, althans dat zou puur gokken zijn. Hij zegt dat er chips in de ballen worden geplaatst en op basis van lichte trillingen (vergelijkbaar met die van een mobiele telefoon) clubs worden "geloot".
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Lotingen worden 100% gefixed. De UEFA moet het toernooi vanaf de knock-out fase tot de finale natuurlijk spannend houden, enkele uitschieters hier en daar maar een finale zal nooit gespeeld worden tussen clubs buiten de grote voetballanden.

De kans dat dat gebeurt bij een volledig eerlijke loting is 0. Daarvoor zijn de krachtsverschillen veel te groot.
 

JMD

Well-known member
Ze praten vervolgens over dat bepaalde balletjes warm of koud zijn maar de oud arbiter weerlegt dit door te stellen dat je de balletjes niet minder warm kunt maken, althans dat zou puur gokken zijn. Hij zegt dat er chips in de ballen worden geplaatst en op basis van lichte trillingen (vergelijkbaar met die van een mobiele telefoon) clubs worden "geloot".
Dat is die Turkse scheidsrechter. De link naar zijn filmpje staat ergens op devorige pagina. Tijdens die loting die hij in dat programma deed had hij constant 1 hand in de zak van zijn jasje. Daar zal dan die zender ofzo in gezeten hebben.

Vwb die warme/koude ballen: het gaat dan vooral om warmer maken van die ballen, maar ook wordt wel genoemd dat de buitenkant van de balletjes onzichtbaar geribbeld worden, dat alleen gevoeld kan worden.
 

Fenerium

Member
Dat is die Turkse scheidsrechter. De link naar zijn filmpje staat ergens op devorige pagina. Tijdens die loting die hij in dat programma deed had hij constant 1 hand in de zak van zijn jasje. Daar zal dan die zender ofzo in gezeten hebben.

Vwb die warme/koude ballen: het gaat dan vooral om warmer maken van die ballen, maar ook wordt wel genoemd dat de buitenkant van de balletjes onzichtbaar geribbeld worden, dat alleen gevoeld kan worden.

Dat programma doet het voor de kijkcijfers, die oud arbiter is een apart figuur, soort Johan Derksen maar dan iets meer getikt, meestal wordt er in dat programma over van alles gepraat behalve over voetbal. Zo beweerde hij dat ??n van de lijfwachten van Obama een buitenaards wezen in een mensenlichaam is, dat in verband met een aparte vorm van de schedel.

ahmet-cakar-uzaylilar-insan-kiliginda-dunyada-6795850_8101_m.jpg


Dat hele programma met een korreltje zout nemen, wat betreft de gemanipuleerde lotingen zit hij er niet erg ver naast.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Dat programma doet het voor de kijkcijfers, die oud arbiter is een apart figuur, soort Johan Derksen maar dan iets meer getikt, meestal wordt er in dat programma over van alles gepraat behalve over voetbal. Zo beweerde hij dat ??n van de lijfwachten van Obama een buitenaards wezen in een mensenlichaam is, dat in verband met een aparte vorm van de schedel.

ahmet-cakar-uzaylilar-insan-kiliginda-dunyada-6795850_8101_m.jpg


Dat hele programma met een korreltje zout nemen, wat betreft de gemanipuleerde lotingen zit hij er niet erg ver naast.
Hehe...

Het kan een getikt programma zijn, dat van die loting was live en toonde dus feilloos aan dat lotingen te manipuleren zijn.
 

Tobcoach

New member
Ik heb mijn glazen bol (en nee, niet verwarmd en ook niet met trillende chips) er maar weer bijgepakt. Als ik dat doe, voorzie ik de volgende landen die de groepswinst pakken en zo rechtstreeks naar het WK mogen:

A: Frankrijk
B: Portugal
C: Duitsland
D: Servi?
E: Polen
F: Engeland
G: Spanje
H: Belgi?
I: Kroati?

Dan de nrs. 2. Daarvan is Griekenland uit groep H de slechtste en valt dus af. De overige nrs. 2 worden voor de loting onderverdeeld in beschermde en onbeschermde teams, op basis van de FIFA-ranking van 19 oktober:

Beschermd:
Wales (D, 6e)
Zwitserland (B, 12e)
Itali? (G, 14e)
Denemarken (E, 18e)

Onbeschermd:
N.-Ierland (C, 23e)
Slowakije (F, 24e)
Zweden (A, 27e)
IJsland (I, 31e)
 

Fenerium

Member
Voor wie zou je kiezen? Zweden (WK finalist, meer eindtoernooien) of Denemarken (Europees kampioen, minder eindtoernooien)

Volgens mij heerst er tussen die twee landen enkel een sportieve rivaliteit.
 
Bovenaan