WK kwalificatie 2018 - Afrika

Friesland

Well-known member
Tunesi? is ook nog altijd goed op weg. Bij rust is het nog altijd 0-0, waardoor de uitslag van de DRC niet relevant is; de Congolezen staan overigens ook nog altijd op 0-0.
 

Forza AZ

Well-known member
Tunesi? is ook nog altijd goed op weg. Bij rust is het nog altijd 0-0, waardoor de uitslag van de DRC niet relevant is; de Congolezen staan overigens ook nog altijd op 0-0.

1-1 nu bij DR Kongo-Guinee. Toch nog een klein beetje spannend, want mochten DR Kongo en Libi? beide scoren in de laatste 5 minuten dan is Tunesi? alsnog uitgeschakeld.
 

Friesland

Well-known member
Geen doelpunten meer in Ivoorkust, Marokko naar het WK voor het eerst sinds 1998.

Congo komt nog op 2-1 en ook de 3-1 valt nog. En afgelopen, daarmee hebben ze gedaan wat ze moesten doen, maar ze zijn afhankelijk van Libi?.

EDIT: rood klokje bij Tunesi? - Libi? dus de beginstand is daar ook de eindstand geworden: Tunesi? naar het WK voor het eerst sinds 2006.

WK-gangers namens de CAF:
Egypt, voor het eerst sinds 1990.
Nigeria, voor de derde keer oprij.
Senegal, voor het eerst sinds 2002.
Marokko, voor het eerst sinds 1998.
Tunesi?. voor het eerst sinds 2006.

Vier van de vijf deelnemers waren dus niet aanwezig bij het vorig WK, bij het WK van 2006 gebeurde dat ook.
In 2014 gingen dezelfde Afrikaanse landen naar het WK als die zich in 2010 kwalificeerden via de kwalificatie.
 
Laatst bewerkt:

DeMaster

Active member
Gaan de Turken een keer niet, krijgen we dit weer:confused:
Het ene toetervolk naar het andere toetervolk. 1e ronde naar huis. Hoopte dat Ivoorkust zou gaan, maar helaas.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gelukkig wonen die lui niet bij mij in de wijk en bleven ze dit keer ook keurig in hun directe leefomgeving.
 

JMD

Well-known member
Geen doelpunten meer in Ivoorkust, Marokko naar het WK voor het eerst sinds 1998.

Congo komt nog op 2-1 en ook de 3-1 valt nog. En afgelopen, daarmee hebben ze gedaan wat ze moesten doen, maar ze zijn afhankelijk van Libi?.

EDIT: rood klokje bij Tunesi? - Libi? dus de beginstand is daar ook de eindstand geworden: Tunesi? naar het WK voor het eerst sinds 2006.

WK-gangers namens de CAF:
Egypt, voor het eerst sinds 1990.
Nigeria, voor de derde keer oprij.
Senegal, voor het eerst sinds 2002.
Marokko, voor het eerst sinds 1998.
Tunesi?. voor het eerst sinds 2006.

Vier van de vijf deelnemers waren dus niet aanwezig bij het vorig WK, bij het WK van 2006 gebeurde dat ook.
In 2014 gingen dezelfde Afrikaanse landen naar het WK als die zich in 2010 kwalificeerden via de kwalificatie.

Leuk. Weer eens andere landen uit Afrika. Had er natuurlijk ook mee te maken dat bv Nigeria, Algerije en Kameroen bij elkaar zaten in 1 groep.
 

Makanaky

Well-known member
Veel Arabisch-geori?nteerde landen. Zo'n Tunesi? is echt helemaal nooit wat aan en het Egyptisch koppijnvoetbal van Italia '90 spreekt ook boekdelen. Enkel bij Marokko heb ik een beeld van frivole mislukkingen.
 

Susa

New member
Veel Arabisch-geori?nteerde landen. Zo'n Tunesi? is echt helemaal nooit wat aan en het Egyptisch koppijnvoetbal van Italia '90 spreekt ook boekdelen. Enkel bij Marokko heb ik een beeld van frivole mislukkingen.

in 1986 waren de Marokkanen op hun best:duim:

Khairi herinner ik mij die Portugal naar huis knalt en of course Aziz Boudarbala ik denk misschien wel de beste speler all time uit Marokko.

De Duitsers mazzelden met dat kut rollertje van Lothar M.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan