WK kwalificatie 2018 - Afrika

Kielse Rat

Well-known member
Komt er uit iedere groep ??n ploeg op het WK? In dat geval jammer, want ik hoop dat DR Congo eens op een WK komt. Die hebben momenteel veel goeie voetballers en kunnen best een leuk team opstellen. Die Noord-Afrikaanse ploegen die op een eindtoernooi altijd tegenvallen heb ik nu wel gezien.

Dan zal er dinsdag wel moeten gewonnen worden van Tunesi?.
 

Mario

Well-known member
Kameroen is inmiddels uitgeschakeld voor het WK. Opvallende afwezige dus komende zomer.
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 3e ronde, 5e speeldag:

6 oktober
2100 Mali-Ivoorkust
7 oktober
1500 Zuid Afrika-Burkina Faso
1500 Uganda-Ghana
1800 Nigeria-Zambia
1800 Kameroen-Algerije
1900 Guinee-Tunesi?
1900 Libi?-DR Kongo (in Tunesi?)
1930 Kaapverdi?-Senegal
2100 Marokko-Gabon
8 oktober
1900 Egypte-Kongo
 

Kielse Rat

Well-known member
Als ze vanavond winnen van Gabon worden ze leider in hun poule. Als ze dan in november overeind blijven in Ivoorkust, plaatsen ze zich.
 

Forza AZ

Well-known member
Hoe staat Marokko ervoor? dan wordt er misschien toch nog get?terd.
De stand in hun groep op dit moment:
1.Ivoorkust 5-8 (7-3)
2.Marokko 4-6 (6-0)
3.Gabon 4-5 (2-4)
...

Vanavond dus Marokko-Gabon en in november nog Ivoorkust-Marokko en Gabon-Mali (alleen nog belangrijk als Gabon niet verliest vandaag).
 

Friesland

Well-known member
Ghana niet voorbij Oeganda in groep E. Hierdoor kan Egypte zich vanavond plaatsen voor het WK, als ze in eigen huis van de Republiek Congo winnen. In groep B geldt hetzelfde voor Nigeria tegen Zambia. In groep A kan Tunesi? zich vanavond plaatsen, daarvoor moeten ze een beter resultaat zien te behalen dan de Democratische Republiek Congo.
 

Friesland

Well-known member
Nigeria won met 1-0 van Zambia en gaat dus naar het WK.
In groep A lijkt de beslissing nog niet te vallen Tunesi? staat gelijk en de DRC staat op winst.
 

Friesland

Well-known member
Tunesi? won uiteindelijk nog dik met 1-4 en behoud een marge van 3 punten. Ze hebben daarmee voldoende aan een gelijkspel in de laatste ronde, ook puntenverlies voor de DRC is voldoende voor Tunesi?.
 

Forza AZ

Well-known member
Tunesi? won uiteindelijk nog dik met 1-4 en behoud een marge van 3 punten. Ze hebben daarmee voldoende aan een gelijkspel in de laatste ronde, ook puntenverlies voor de DRC is voldoende voor Tunesi?.
Tunesi? is ook geplaatst als ze met 1 doelpunt verschil verliezen en DR Kongo met 1 doelpunt verschil wint, als Tunesi? tenminste minimaal evenveel doelpunten maakt als DR Kongo.
 

Fenerium

Member
De stand in hun groep op dit moment:
1.Ivoorkust 5-8 (7-3)
2.Marokko 4-6 (6-0)
3.Gabon 4-5 (2-4)
...

Vanavond dus Marokko-Gabon en in november nog Ivoorkust-Marokko en Gabon-Mali (alleen nog belangrijk als Gabon niet verliest vandaag).

Marokko heeft met 3-0 gewonnen, ik kreeg gisteren natuurlijk niet voor jan doedel korting in de coffeeshop. Die Marokkaan had het dik naar zijn zin, dan hoop ik voor hem dat het ook tegen Ivoorkust goed gaat.
 

Abubakari

Well-known member
Weer lekker bezig, die Afrikanen. Ivoorkust-Marokko staat gepland voor maandag 6 november. E?n dag na het competitieweekend waardoor Ajax Ziyech mist, Groningen Mahi en Feyenoord El Ahmadi. En andere Europese clubs hun internationals ook missen. De Europese kwalificatiewedstrijden zijn ook die week, maar dan pas vanaf donderdag.
 

Forza AZ

Well-known member
Weer lekker bezig, die Afrikanen. Ivoorkust-Marokko staat gepland voor maandag 6 november. E?n dag na het competitieweekend waardoor Ajax Ziyech mist, Groningen Mahi en Feyenoord El Ahmadi. En andere Europese clubs hun internationals ook missen. De Europese kwalificatiewedstrijden zijn ook die week, maar dan pas vanaf donderdag.
De exacte datums zijn nog niet ingevuld van de laatste speelronde in Afrika, daarom staan alle wedstrijden op de eerste dag van de week (6 november). Dat zal niet de echte datum worden, die zal ergens tussen 9 en 14 november liggen.
Clubs hoeven de spelers ook pas vanaf 6 november af te staan, dus ze kunnen op 4 of 5 november gewoon met hun clubs meespelen.
 

Abubakari

Well-known member
Ah, paniek om niks dus. Ik las het ergens anders en vond het al maf, maar goed, maf & Afrika....
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ghana heeft een officieel protest ingediend na de 0-0 van vandaag. De 1-0 in de slotfase werd afgekeurd wegens buitenspel, maar dat was het bij lange na niet. Het zal wel niet helpen, maar ik begrijp het wel.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
Egypte wint, mede dankzij een treffer in blessuretijd, met 2-1 van Congo-Brazzaville en is daarmee zeker van het WK.
Na Nigeria is het het tweede Afrikaanse land wat zich weet te kwalificeren voor het WK.
 
Bovenaan