[WK kwalifciatie] Nederland - Frankrijk (ArenA, 10 oktober 2016)

[WK kwalifciatie] Nederland - Frankrijk (ArenA, 10 oktober 2016)

  • Nederland

    Stemmen: 9 64,3%
  • gelijkspelletje

    Stemmen: 3 21,4%
  • Wit Rusland

    Stemmen: 2 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14

Batigoal

Well-known member
Wat mij deze interlands tegenvalt is hoe ver Strootman is teruggevallen. Het is echt te hopen dat hij ooit nog zijn niveau haalt van voor zijn blessures, want op dit moment loopt hij vooral in de weg.
 

Mario

Well-known member
Kwalificatie voor een eindtoernooi zou al mooi genoeg zijn. Op een toernooi kan veel gebeuren, ook al ben je geen favoriet.
 

Eresd?g?

Banned
Komen wel wat interessante jeugdspelers aan. Chong en Malen spelen daarvan echter in Engeland, dus dat is even afwachten. Verder kan je sowieso niet uitspraken doen over de komende tien jaar. Als we weer de doorstroom krijgen van enkele spelers die er zoals Robben wel bovenuit steken, dan ziet de wereld er heel anders uit.
Ik ben misschien wat negatief maar ben gisteravond best geschrokken van t niveau verschil. Bij kwalificatie voor EK zat het gewoon vaak erg tegen en waren er onwijs veel blessure gevallen en ik had gehoopt dat ze de weg omhoog hadden gevonden. Maar helaas.....
 

Max

Administrator
Forumleiding
[WK kwalifciatie] Nederland - Frankrijk (ArenA, 10 oktober 2016)

Of je nou positief of negatief bent ingesteld, het is flauwekul om iets te roepen over het Nederlands elftal van over tien jaar. Ik kan mij voorstellen dat men de eerste helft van de jaren 80 ook iets minder optimistisch was.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Ik ben misschien wat negatief maar ben gisteravond best geschrokken van t niveau verschil. Bij kwalificatie voor EK zat het gewoon vaak erg tegen en waren er onwijs veel blessure gevallen en ik had gehoopt dat ze de weg omhoog hadden gevonden. Maar helaas.....
De commentator gaf aan dat bij Nederland er 2 spelers op het veld stonden die met hun club aan de CL meedoen. Ik denk dat dit gegeven al voldoende zegt over het niveau dat Nederland momenteel heeft. Als Propper en Janssen je enige CL-deelnemers op het veld zijn heb je gewoon een kwalitatief probleem.
 

SanMark.

Well-known member
Ik ben misschien wat negatief maar ben gisteravond best geschrokken van t niveau verschil. Bij kwalificatie voor EK zat het gewoon vaak erg tegen en waren er onwijs veel blessure gevallen en ik had gehoopt dat ze de weg omhoog hadden gevonden. Maar helaas.....

Onder welke steen heb jij gelegen ?
 

Eresd?g?

Banned
De commentator gaf aan dat bij Nederland er 2 spelers op het veld stonden die met hun club aan de CL meedoen. Ik denk dat dit gegeven al voldoende zegt over het niveau dat Nederland momenteel heeft. Als Propper en Janssen je enige CL-deelnemers op het veld zijn heb je gewoon een kwalitatief probleem.
Persoonlijk vind ik t wel interessant om uit te zoeken waar het is misgegaan. Maken bepaalde talentvolle spelers de verkeerde keuzes? Leiden we niet voldoende op? Is het wellicht een mentaliteitsprobleem?

Belangrijker natuurlijk is om ervoor te zorgen dat er over een jaar of 6 - 8 weer voor een groep te zorgen die zich wel voor elk EK en WK kwalificeert en daar vervolgens ook een rol van betekenis gaat spelen. Als je kijkt naar de huidige groep zie ik werkelijk waar geen enkele speler die evt in de toekomst de Europese top zal gaan bestormen.

Ik heb hierover wel bepaalde idee?n, dit zal ik in de nabije toekomst gaan bespreken met Hans himself. ;)
 

Pascallovic

Well-known member
Persoonlijk vind ik t wel interessant om uit te zoeken waar het is misgegaan. Maken bepaalde talentvolle spelers de verkeerde keuzes? Leiden we niet voldoende op? Is het wellicht een mentaliteitsprobleem?

Belangrijker natuurlijk is om ervoor te zorgen dat er over een jaar of 6 - 8 weer voor een groep te zorgen die zich wel voor elk EK en WK kwalificeert en daar vervolgens ook een rol van betekenis gaat spelen. Als je kijkt naar de huidige groep zie ik werkelijk waar geen enkele speler die evt in de toekomst de Europese top zal gaan bestormen.

Ik heb hierover wel bepaalde idee?n, dit zal ik in de nabije toekomst gaan bespreken met Hans himself. ;)
Wat mij betreft is het nergens misgegaan. We hebben nog steeds voldoende spelers van een redelijk niveau, die in de Europese subtop bij Lazio, Spurs, AS Roma, Wolfsburg, Southampton en Everton hun weg vinden. Probleem is dat je toevallig niet de super talenten van de absolute top erbij hebt zitten. Spelers als Sneijder, van Persie, Robben en van der Vaart zijn zo hoog gekomen puur vanwege hun talent een aanleg. Laat je precies dat nu niet kunnen trainen. Het talent van Sneijder daar word je mee geboren. Je kunt alleen door begeleiding er voor zorgen dat al dat talent tot uiting komt. Momenteel heb ik echter niet het idee dat we de afgelopen 10 jaar spelers zijn verloren wegens gebrekkige begeleiding. Qua talent waren ze gewoon niet van het niveau van een Sneijder of Robben.

Ik snap zelf ook niet dat alles moet worden omgegooid. Je hebt gewoon even de pech dat je een mindere generatie hebt zonder potentiele sterren. Daar hebben meer landen last van. Bij Spanje zie je het ook al minder worden nu ze steeds meer door moeten selecteren. Het blijft een fantastisch elftal, maar het is niet meer zoals de periode 2008-2012. Duitsland heeft het hoge niveau ook niet kunnen vasthouden. Belgie was 10 jaar geleden klote en nu hebben ze daar een fantastische lichting. Nederland moet van accenten aanpassen binnen de opleidingen, maar niet alles hoeft anders wat mij betreft.
 

gevegt

Well-known member
Net zoals ik het over Pr?pper al vaker heb gezegd, ligt de grondslag van het probleem als we niet in balbezit zijn. Ze lopen elkaar in de weg, houden hun tegenstander in hun zone niet in de gaten en geven dat ook te slecht door aan een medespeler. Eigenlijk deden alleen van Dijk, Blind en Bruma dat regelmatig goed.
Het voordeel is de leeftijd van de meesten. Ze zijn nog lang niet aan hun top en er zijn maar weinig spelers die stilstaan in hun ontwikkeling.
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar denk jij dat er dan nog veel rek in dit elftal zit?

Ik ben overigens van mening dat het huidige elftal nog geeneens zo slecht is. Met de Vrij erachter heb je echt geen slecht centrum, Je kunt kiezen uit een paar keepers die elkaar weinig ontlopen en beter dan middelmatig zijn, ik denk dat er nog wel wat groei op het middenveld in zit maar de aanval baart me meer zorgen. Ik zie daar zo 1-2-3 niet echt een topper. Janssen is bruikbaar maar geen echte klasbak.
Het enige is dat die fouten er gewoon een keer uit moeten, dat is mi de reden dat je het EK bent misgelopen en die je nu weer een paar punten kosten, eerst Zweden en gisteren weer.
 

Eresd?g?

Banned
Moet trouwens zeggen dat ik van Dijk gisteren wel echt goed vond spelen. Hopelijk zet hij die lijn door en wie weet kan hij wel dat stapje maken naar de Europese top. Maar goed, ??n zwaluw maakt nog geen zomer. Voor de toekomst is t trouwens doodzonde dat jong Oranje zich niet heeft gekwalificeerd. Op een dergelijk toernooi speel je toch wedstrijden waar je zichtbaar beter van wordt.
 

gevegt

Well-known member
Maar denk jij dat er dan nog veel rek in dit elftal zit?

Ik ben overigens van mening dat het huidige elftal nog geeneens zo slecht is. Met de Vrij erachter heb je echt geen slecht centrum, Je kunt kiezen uit een paar keepers die elkaar weinig ontlopen en beter dan middelmatig zijn, ik denk dat er nog wel wat groei op het middenveld in zit maar de aanval baart me meer zorgen. Ik zie daar zo 1-2-3 niet echt een topper. Janssen is bruikbaar maar geen echte klasbak.
Het enige is dat die fouten er gewoon een keer uit moeten, dat is mi de reden dat je het EK bent misgelopen en die je nu weer een paar punten kosten, eerst Zweden en gisteren weer.
Er zit zeker nog rek in dit elftal, of zoels je wil in de jonge generatie.

Cillissen en Zoet zijn nog zo jong, die kunnen echt nog veel beter worden.
De Vrij, van Dijk en Bruma worden nog steeds beter.
Pr?pper, Wijnaldum en Klaassen laten ook progressie zien.
Janssen, Memphis hebben ook nog mogelijkheden.

Neem daarbij bijvoorbeeld spelers als Bazoer, Vilhena en Sam Lammers, dan heb je zelfs nog kans op snelle input.
 

Eresd?g?

Banned
Voor de huidige kwalificatie alles op alles zetten om in ieder geval tweede te worden. Zweden dus achter je laten. Dan hopen op een gunstige tegenstander in de play offs en vooral hopen dat Sneijder en Robben dan fit en in vorm zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Er wordt zowaar genuanceerd in dit topic gepost ipv 50 posts in de trant van "dat is een prutser en die kan er niks van en dat is een sukkel en we zijn nivootje Liechtenstein". :cab:

Mindere generatie, gebrek aan echte toppers, hebben we al eens eerder gehad, (en in die periode deden de Belgen het ook opeens goed, ?n NL en Belgi? tegelijk een piek lijkt onmogelijk) zijn we ook wel weer uit gekomen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Klaassen is bij Ajax behoorlijk productief. Die gaat echt wel zijn nut hebben bij het Nederlands elftal. In zo'n oefenpotje waarin we Spanje hadden verslagen was Klaassen toch prima?
 

Abubakari

Well-known member
Ik vind Klaassen heel vaak kut.....

Of zijn de Ajax mannetjes hier dan weer gepikeerd ?

Nee hoor, er waren er gister maar een paar die niet verzopen. Het was te veel net niet bij de meeste spelers. Klaassen is bij Ajax de laatste weken al matig, die kan echt veel beter, maar dat komt er al een tijdje niet echt uit.
 
Bovenaan