Ik ben misschien wat negatief maar ben gisteravond best geschrokken van t niveau verschil. Bij kwalificatie voor EK zat het gewoon vaak erg tegen en waren er onwijs veel blessure gevallen en ik had gehoopt dat ze de weg omhoog hadden gevonden. Maar helaas.....Komen wel wat interessante jeugdspelers aan. Chong en Malen spelen daarvan echter in Engeland, dus dat is even afwachten. Verder kan je sowieso niet uitspraken doen over de komende tien jaar. Als we weer de doorstroom krijgen van enkele spelers die er zoals Robben wel bovenuit steken, dan ziet de wereld er heel anders uit.
De commentator gaf aan dat bij Nederland er 2 spelers op het veld stonden die met hun club aan de CL meedoen. Ik denk dat dit gegeven al voldoende zegt over het niveau dat Nederland momenteel heeft. Als Propper en Janssen je enige CL-deelnemers op het veld zijn heb je gewoon een kwalitatief probleem.Ik ben misschien wat negatief maar ben gisteravond best geschrokken van t niveau verschil. Bij kwalificatie voor EK zat het gewoon vaak erg tegen en waren er onwijs veel blessure gevallen en ik had gehoopt dat ze de weg omhoog hadden gevonden. Maar helaas.....
Ik ben misschien wat negatief maar ben gisteravond best geschrokken van t niveau verschil. Bij kwalificatie voor EK zat het gewoon vaak erg tegen en waren er onwijs veel blessure gevallen en ik had gehoopt dat ze de weg omhoog hadden gevonden. Maar helaas.....
Persoonlijk vind ik t wel interessant om uit te zoeken waar het is misgegaan. Maken bepaalde talentvolle spelers de verkeerde keuzes? Leiden we niet voldoende op? Is het wellicht een mentaliteitsprobleem?De commentator gaf aan dat bij Nederland er 2 spelers op het veld stonden die met hun club aan de CL meedoen. Ik denk dat dit gegeven al voldoende zegt over het niveau dat Nederland momenteel heeft. Als Propper en Janssen je enige CL-deelnemers op het veld zijn heb je gewoon een kwalitatief probleem.
Wat mij betreft is het nergens misgegaan. We hebben nog steeds voldoende spelers van een redelijk niveau, die in de Europese subtop bij Lazio, Spurs, AS Roma, Wolfsburg, Southampton en Everton hun weg vinden. Probleem is dat je toevallig niet de super talenten van de absolute top erbij hebt zitten. Spelers als Sneijder, van Persie, Robben en van der Vaart zijn zo hoog gekomen puur vanwege hun talent een aanleg. Laat je precies dat nu niet kunnen trainen. Het talent van Sneijder daar word je mee geboren. Je kunt alleen door begeleiding er voor zorgen dat al dat talent tot uiting komt. Momenteel heb ik echter niet het idee dat we de afgelopen 10 jaar spelers zijn verloren wegens gebrekkige begeleiding. Qua talent waren ze gewoon niet van het niveau van een Sneijder of Robben.Persoonlijk vind ik t wel interessant om uit te zoeken waar het is misgegaan. Maken bepaalde talentvolle spelers de verkeerde keuzes? Leiden we niet voldoende op? Is het wellicht een mentaliteitsprobleem?
Belangrijker natuurlijk is om ervoor te zorgen dat er over een jaar of 6 - 8 weer voor een groep te zorgen die zich wel voor elk EK en WK kwalificeert en daar vervolgens ook een rol van betekenis gaat spelen. Als je kijkt naar de huidige groep zie ik werkelijk waar geen enkele speler die evt in de toekomst de Europese top zal gaan bestormen.
Ik heb hierover wel bepaalde idee?n, dit zal ik in de nabije toekomst gaan bespreken met Hans himself.
Er zit zeker nog rek in dit elftal, of zoels je wil in de jonge generatie.Maar denk jij dat er dan nog veel rek in dit elftal zit?
Ik ben overigens van mening dat het huidige elftal nog geeneens zo slecht is. Met de Vrij erachter heb je echt geen slecht centrum, Je kunt kiezen uit een paar keepers die elkaar weinig ontlopen en beter dan middelmatig zijn, ik denk dat er nog wel wat groei op het middenveld in zit maar de aanval baart me meer zorgen. Ik zie daar zo 1-2-3 niet echt een topper. Janssen is bruikbaar maar geen echte klasbak.
Het enige is dat die fouten er gewoon een keer uit moeten, dat is mi de reden dat je het EK bent misgelopen en die je nu weer een paar punten kosten, eerst Zweden en gisteren weer.
Klaassen was trouwens echt kut.
Ik zie uiteraard ipv Klaassen liever Leroy Fer in het team.
Ik vind Klaassen heel vaak kut.....
Of zijn de Ajax mannetjes hier dan weer gepikeerd ?