WK 2022 in Qatar

JMD

Well-known member
Het aantal duels wordt met een wk van 48 toch niet meer?

48 pouleduels
8 achtste finales
4 kwartfinales
2 halve finales
1 troostfinale
1 finale
=60 wedstrijden
Je vergeet de 'zestiende finales', de nummers 1 en 2 van elke groep van 3 gaan immers door. Dus 76 duels. 12 meer dan nu.
 

Tobcoach

New member
Europa zou 16 plekken krijgen in plaats van de huidige 13.

Klopt. Ik geloof dat voor een WK met 48 landen de volgende verdeling geldt (inclusief gastland):

UEFA (Europa): 16 teams
CONMEBOl (Z-Amerika): 6 teams
CONCACAF (NM-Amerika): 6 teams
CAF (Afrika): 9 teams
AFC (Azi?): 8 teams
OFC (Oceani?): 1 team

Je komt dan op 46 teams. De resterende twee teams moeten dan komen uit een soort mini-toernooi met daarin vertegenwoordigers van alle confederaties, behalve de UEFA. De 6e plek is voor een land uit dezelfde confederatie als het organiserend land. De 4 landen met de slechtste FIFA-ranking spelen dan de halve finale, en de winnaars daarvan moeten tegen de 2 landen met de beste FIFA-ranking. De winnaars van die confrontaties mogen alsnog naar het WK.
 

Batigoal

Well-known member
Qatar heeft gewonnen van Zwitserland. Die zijn dus hard op weg om wereldkampioen te worden in eigen land. :duim:
 

Max

Administrator
Forumleiding
WK 2022 in Qatar

Koopje. In Rome heb ik in de discotheek wel 12 euro voor een (klein?) flesje Heineken betaald. Ik heb er ook gelijk vier voor vrienden besteld. Eentje was uitgezopen.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
WK 2022 in Qatar

Inderdaad, alleen daar is het dus alleen maar discotheek prijs. Ook in het stadion.

Krat bier in het stadion voor honderd euro valt toch nog mee? Dat is net iets meer dan vier euro per biertje. Zoveel meer als de prijs voor een Amstel Light in De Kuip zal het niet zijn.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Krat bier prijzen zullen ze in het stadion niet hebben. Je moet trouwens een licentie hebben om het te kopen dus ik vermoed dat het toch 0.0 gaat worden daar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Krat bier prijzen zullen ze in het stadion niet hebben. Je moet trouwens een licentie hebben om het te kopen dus ik vermoed dat het toch 0.0 gaat worden daar.

Sowieso in die landen niet verstandig om alcohol te drinken. Zat vorig jaar ook een Britse vast die op de vlucht naar een zandbak een wijntje had gedronken. Naar dat soort landen moet je niet voor de drank. Anderzijds raken we zo wellicht wel van wat teletoeters af.
 
Bovenaan