WK 2022 in Qatar

Kralinger

Administrator
Forumleiding
* Azerbeidzjan kan om dezelfde reden maar bij maximaal 1 van de volgende 3 landen zitten: IJsland, Gibraltar, Portugal

Apart dat dit alleen voor Azerbeidzjan zo geldt en niet voor landen als Georgië, Armenië en Israël die vergelijkbare afstanden moeten reizen naar die 3 landen.
 

JMD

Well-known member
Er zitten meer beperkingen in de loting.

Politieke redenen;
Azerbeidzjan & Armenië (Geen probleem, zitten in zelfde pot)
Gibraltar & Spanje (Geen probleem, Gibraltar is pot6 en Spanje komt in poule met 5 landen)
Kosovo & Bosnië
Kosovo & Servië
Kosovo & Rusland
Rusland & Oekraïne

Winter
Van de volgende landen kunnen er maximaal twee in één groep;
Wit Rusland (4), Estland (5), Faroer (5), Finland (3), Ijsland (3), Letland (5), Litouwen (5), Noorwegen (3), Rusland (3), Oekraïne (2)

Omdat de meeste landen in potten 3 en 5 zitten (ieder 4) levert dit niet al teveel beperkingen op.

IJsland en Faroer kunnen daarnaast sowieso niet bij elkaar in 1 pot vanwege het strenge winterweer.

Afstand
Azerbeidzjan niet bij IJsland, Gibralat, Portugal
IJsland niet bij Armenië, Cyprus, Georgië, Israel
Kazakhstan niet bij Andorra, Engeland, Faroer, Frankrijk, Gibralter, IJsland, Malta, Noord Ierland, Portugal, Ierland, Schotland, Spanje Wales

Nations League
De vier finalisten komen in een groep met 5 landen; België, Frankrijk, Italië en Spanje.
Ze kunnen ook niet bij elkaar in de groep komen maar omdat ze allemaal in pot 1 zitten is dat sowieso onmogelijk.

En als ik iets gemist heb hoor ik dat van ForzaAZ :)
Dat stond toch zo ongeveer ook allemaal in mijn post?? (alleen wat beknopter)
 

Forza AZ

Well-known member
Andorra en San Marino bij elkaar. Spelen ze nog eens een kwalificatie-wedstrijd die ze kunnen winnen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Schotland weer tegen Israël, beide landen speelden ook al in beide versies van de Nations League en de play-offs van de WK kwalificatie tegen elkaar.
 

Forza AZ

Well-known member
Programma van Nederland:

24 maart: Turkije (uit)
27 maart: Letland (thuis)
30 maart: Gibraltar (uit)
1 september: Noorwegen (uit)
4 september: Montenegro (thuis)
7 september: Turkije (thuis)
8 oktober: Letland (uit)
11 oktober: Gibraltar (thuis)
13 november: Montenegro (uit)
16 november: Noorwegen (thuis)
 

De Groene Scout

Well-known member
24 maart uit naar de Turken, dat kon nog wel eens gunstig zijn.
Kans is groot dat er dan nog geen 60.000 hysterische Turken op de tribune zitten.
 

JMD

Well-known member
Qatar komt waarschijnlijk in groep A voor oefenpotjes.
Ik snapte niet wat je bedoelde, maar snap het nu...


Ben je als groep A lekker mee... Wordt aan die landen iets gevraagd?
 

JMD

Well-known member
24 maart uit naar de Turken, dat kon nog wel eens gunstig zijn.
Kans is groot dat er dan nog geen 60.000 hysterische Turken op de tribune zitten.
Ja, die dooddoener zal je dan tzt weer vaak horen.

Maar ook zonder die toeschouwers is het gunstig om hier te beginnen, je begint uit bij de sterkste ploeg (volgens de potindeling), en ook bij de opeennasterkste ploeg ga je eerst op bezoek. En je eindigt tegen de betere ploegen thuis.
En ik stel voor dat we Emile Ratelband uitnodigen voor het duel thuis tegen Noorwegen, 25 jaar na dato... :)
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Afstand
Azerbeidzjan niet bij IJsland, Gibralat, Portugal
IJsland niet bij Armenië, Cyprus, Georgië, Israel
Kazakhstan niet bij Andorra, Engeland, Faroer, Frankrijk, Gibralter, IJsland, Malta, Noord Ierland, Portugal, Ierland, Schotland, Spanje Wales
:)

Want? Dat is toch geen extreme afstand, vergeleken bij de UK en Spa/Por?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja, dat ligt een pokke end weg. Heet het tegenwoordig niet NurSultan oid?
 

Forza AZ

Well-known member
Het ging volgens mij om vliegverbindingen. Naw zal je vanuit Astana via een flinke omweg naar valletta moeten.
Ik neem aan dat de nationale teams van Kazachstan en Malta niet met een lijnvlucht vliegen maar met een charter.
 
Bovenaan