Wielrennen

Marinos

Well-known member
Verdenken we van der Poel nog een beetje van doping of is dat verboden terrein want Nederlander?
 

Marinos

Well-known member
Waarom niet? Is het verschil met de rest niet te groot? Of komt dat ergens anders door?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldige prestaties. Maar er zijn renners voor minder beschuldigd zeg maar. Dus hoe staan we daar in?
 

Makanaky

Well-known member
Wat weer een insinuaties, gadver. Over een jaar of 10 weten we meer en voor nu gewoon prachtige koers.
 

Reinoud

Well-known member
Ja, dat is echt wel een juweel... Alleen bestaat pas 15 jaar. 'Als' we de monumenten zouden uitbreiden komen er imo eerst anderen voor in aanmerking.

Omloop en Gent Wevelgem worden hoger ingeschat in punten door de UCI. Door de renners wordt het echt als één van de grootste eendaags wedstrijden gezien.

Waarom niet? Is het verschil met de rest niet te groot? Of komt dat ergens anders door?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldige prestaties. Maar er zijn renners voor minder beschuldigd zeg maar. Dus hoe staan we daar in?

Vooral omdat er genoeg momenten zijn dat hij het niet kan. Geloof sowieso dat het nu veel schoner is, zie al het talent dat meteen kan aanhaken op niveau.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Waarom niet? Is het verschil met de rest niet te groot? Of komt dat ergens anders door?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldige prestaties. Maar er zijn renners voor minder beschuldigd zeg maar. Dus hoe staan we daar in?

Omdat hij het hele jaar door in verschillende disciplines wedstrijden wint. En als je wint dan word je standaard gecontroleerd. Nog los van de out-of-competition controles. Zijn waardes en gegevens, zowel tijdens wedstrijden als tijdens trainingen, worden altijd openbaar gemaakt. Dus eventuele afwijkingen zijn zo te zien. En enerzijds is het elke keer weer absurd wat hij doet, maar zijn talent is al vanaf zijn jongere jaren bekend, dus in zoverre komt het ook niet helemaal uit de lucht vallen.

Ik steek voor geen enkele sporter zomaar mijn hand in het vuur. Maar het kan volgens mij simpelweg niet dat hij verboden dingen doet. Het enige wat kan is dat er nieuwe middelen zijn die nog niet op te sporen zijn. Maar dan is hij natuurlijk niet de enige die pakt, maar al zijn concurrenten ook.
 
Bovenaan