Wielrennen

SanMark.

Well-known member
Was mooi geweest als er een TTT van 60 kilometer in de Tour had gezeten. Wat een kleppers heeft Jumbo.
 

JMD

Well-known member
De Tour van 2021 gaat van start in Brest, de eerste 4 ritten vinden plaats in Bretagne.
 

Maasveld

Well-known member
In tegenstelling tot eerdere berichten heeft Jakobsen zijn luchtpijp niet verbrijzeld. Hij heeft breuken in zijn kaken en duim en de spieren rond zijn mond hebben een flinke optater gekregen. In zijn benen zijn enkel lichte verwondingen gesignaleerd. Hij kan nog niet praten, maar dat komt volgens de ploegdokter ongetwijfeld goed. Geen hersenletstel, hij kan ook alweer staan, zeer positief bericht lijkt me.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
In tegenstelling tot eerdere berichten heeft Jakobsen zijn luchtpijp niet verbrijzeld. Hij heeft breuken in zijn kaken en duim en de spieren rond zijn mond hebben een flinke optater gekregen. In zijn benen zijn enkel lichte verwondingen gesignaleerd. Hij kan nog niet praten, maar dat komt volgens de ploegdokter ongetwijfeld goed. Geen hersenletstel, hij kan ook alweer staan, zeer positief bericht lijkt me.

Ja dit is echt geweldig. Van denken dat hij het niet zou overleven naar denken dat hij volledig kan herstellen.
 

JMD

Well-known member
WK is afgelast.
Wordt nu of verplaatst (Italië en Qatar worden genoemd) of men spreekt zelfs van 2 WK's in 2021. Ben benieuwd wanneer ze dan dat 2e WK willen doen, zeker omdat er ook een Spelen op het programma staat...

De UCI geeft zojuist aan dat het verplaatste WK op een parcours moet worden gehouden dat op het originele lijkt. Dan lijkt me Qatar afvallen, want daar is geen berg/heuvel te zien.
 

Batigoal

Well-known member
Waarom zou je 2 WK's doen? Het is dit jaar gewoon niet gelukt, dan hoe je 'm toch niet volgend jaar alsnog extra re doen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Intussen trokken in de Dauphiné vandaag Kruijswijk en Dumoulin de sprint aan voor Van Aert, die uiteraard won. Echt alles valt goed voor die ploeg, momenteel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bwaha, zo te zien gaat Bennett het Lotto-Jumbo feestje van deze week nog even extra glans geven.
 

Friesland

Well-known member
Wordt nu of verplaatst (Italië en Qatar worden genoemd) of men spreekt zelfs van 2 WK's in 2021. Ben benieuwd wanneer ze dan dat 2e WK willen doen, zeker omdat er ook een Spelen op het programma staat...

De UCI geeft zojuist aan dat het verplaatste WK op een parcours moet worden gehouden dat op het originele lijkt. Dan lijkt me Qatar afvallen, want daar is geen berg/heuvel te zien.

Ik dacht bij een vergelijkbaar parcours direct aan Innsbruck.
 

Maasveld

Well-known member
Heeft dit jaar al een renner van een andere ploeg dan Jumbo of Quick Step een koers gewonnen?
JV staat 6de in het zegeklassement. Quick-Step staat ruim bovenaan, gevolgd door Androni en UAE. Bora en Mitchelton hebben evenveel overwinningen als JV maar meer ereplaatsen.
 
Bovenaan