Wielrennen

Maasveld

Well-known member
Ik heb nog nooit iemand bespuugd en zal dat ook nooit doen. Vind het nogal een beschuldiging. Blijkbaar als je vraagtekens zet bij de gebeurtenissen van de afgelopen week (en die worden door meer mensen gezet) ben je direct in staat om Froome van zijn fiets te trekken.


Yates in het 2e peloton. Froome gevallen.
Het gaat om het dom lullen.
 

JMD

Well-known member
Het gaat om het dom lullen.

Ik reageerde op SanMark's opmerking. Dat jij en gevegt me dom vinden lullen, oke, dat is jullie mening, geen probleem mee. Maar die opmerking dat ik 'dat volk' ben dat Froome bespuugt vind ik nergens op slaan.
 

Friesland

Well-known member
Morgen moeten we overigens niet letten op Dylan Groenewegen, maar op Dylan Strade Bianche/Wittewegen. :duim:
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat een sufkop die Quintana. Fiets 250m verder en je zit binnen de laatste 3km.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Quintana zei dat beide wielen stuk waren en hij niet verder kon. Hij was al bezig de 3km grens te halen
 

SanMark.

Well-known member
Ik reageerde op SanMark's opmerking. Dat jij en gevegt me dom vinden lullen, oke, dat is jullie mening, geen probleem mee. Maar die opmerking dat ik 'dat volk' ben dat Froome bespuugt vind ik nergens op slaan.
Nee jij slaat altijd door in je mening. Dan doen die gekkies ook.
 

Ska P 187

Well-known member
Als er iemand is die doorslaat in zijn eigen mening en er dan ook niet meer vanaf wijkt.., ik zie jou eerder iemand in zijn bek spugen afgaande je karakter op internet.
JMD is wel om te lullen hoor.
 

Friesland

Well-known member
Als nummer twee van het ploegenklassement zou Sagan vandaag de groene trui mogen dragen, maar hij ziet daar vanaf omdat hij de voorkeur van de regenboogruit geeft, zodat Marcel Kittel vandaag in het groen rijdt. Het verbaasde bij dat ik op de site van de Tour opeens het gezicht van Kittel zag als drager van de groene trui ipv Sagan en dat er verder geen berichtgeving over was.

Dus ik ben opzoek gegaan naar wat er aan de hand was en vond deze uitleg:

Marcel Kittel portera le maillot vert

Dimanche, le porteur du maillot vert ne sera pas le vainqueur, ni m?me le deuxi?me de la premi?re ?tape, mais le troisi?me, l'Allemand Marcel Kittel.

Fernando Gaviria ne pourra pas porter le maillot vert, celui qui d?signe le leader du classement par points du Tour de France, dimanche lors de la deuxi?me ?tape. Vainqueur ? Fontenay-le-Comte, le Colombien est pourtant en t?te (63 points). Mais son succ?s lui a offert le Maillot Jaune, qui prime sur tous les autres. Le vert aurait donc d? revenir au deuxi?me, Pater Sagan (37 points). Mais il est de tradition de demander au champion du monde s'il accepte de se d?faire de la tenue qui va avec ce prestigieux statut. Le Slovaque a pr?f?r? garder le maillot arc-en-ciel.

C'est donc vers le troisi?me du classement qu'il a fallu se tourner. Or deux coureurs ?taient ex aequo, Marcel Kittel et Alexander Kristoff (24 points). Ce dernier est all? chercher quelques points de plus que Kittel dans le sprint interm?diaire mais c'est tout de m?me l'Allemand qui h?rite du maillot vert au b?n?fice de sa troisi?me place finale. Il ne sera pas d?pays? : le coureur de Katusha-Alpecin a ?t? en t?te du classement par points pendant 12 jours en 2017.

Bron: lequipe.fr


Vertaling:

Marcel Kittel zal de groene trui dragen

Zondag zal de drager van de groene trui niet de winner, zelfs niet de nummer twee van de eerste etappe maar de nummer 3, de Duitse Marcel Kittel zijn.

Fernando Gaviria zal zondag tijdens de tweede etappe de groene trui, die de leider van het puntenklassement aanduidt, niet kunnen dragen. Als winnaar in Fontenay-le-Conte, staat de Colombiaan momenteel bovenaan (63 punten). Maar zijn succes bracht hem de Gele Trui, die boven de anderen gaat. Het groen zou dus moeten toekomen aan de nummer 2, Peter Sagan (37 punten). Maar het is de traditie om aan de wereldkampioen te vragen of hij akkoord gaat om afstand te nemen van het tenue die bij deze prestigieuze status hoort. De Slowaak heeft de voorkeur gegeven om de regenboogtrui te behouden.

En zo komt hij dus bij de nummer 3 terecht. Nu twee coureurs gelijk stonden, Marcel Kittel en Alexander Kristoff (24 punten). Deze laatste behaalde enkele punten meer bij de tussensprint dan Kittel, maar het is toch de Duitser die de groene trui erft, ten bate van zijn derde plaats in de eindsprint. Hij zal zich niet vervreemd voelen : de coureur van Katjoesja was in 2017 al twaalf dagen leider van het puntenklassement.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan