Wielrennen

Friesland

Well-known member
Vertrektijden ploegentijdrit:
15:10 Mitchelton (Yates)
15:15 Sky (Froome, Bernal, Poels, Thomas)
15:20 Movistar (Quintana, Landa, Valverde)
15:25 Groupama (Molard)
15:30 BMC (Porte, Van Avermaet, Van Garderen)
15:35 Education First (Uran, Rolland, Phinmey)
15:40 VAE (D. Martin, Kristoff)
15:45 Ag2r (Bardet, Latour, Naesen)
15:50 Fortuneo (Barguil)
15:55 Direct Energie (Chavanel)
16:00 Lotto-Souda (Greipel)
16:05 Lotto-Jumbo (Kruijswijk, Groenewegen, Roglic)
16:10 Cofidis (Turgis)
16:15 Sunweb (Dumoulin)
16:20 Dimension Data (Cavendish)
16:25 Katjoesja (Zakarin, Kittel)
16:30 Bahrein (Nibali, Colbrelli, Pozzovivo)
16:35 Trek (Mollema, Degenkolb)
16:40 Astana (Fuglsang)
16:45 Wanty (Dupont)
16:50 Quick Step (Gaviria, Jungels)
16:55 Bora (Sagan, Majka)

Tussen haakjes de klassementsrenners en de kanshebbers op het geel na de etappe (dikgedrukt).
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Rowe en Poels haken af bij Sky in de ploegentijdrit, laten hun ploeggenoten wegrijden/kunnen ze niet bijhouden. Afgesproken werk om te sparen voor later??
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tot op zekere hoogte kun je beter je eigen tempo houden om later meer over te hebben. Als het gat echter te groot is geworden, dan kost het weer teveel krachtinspanning om het dicht te rijden. Dus het lijkt mij met een ploegentijdrit over het algemeen niet handig.
 

JMD

Well-known member
Lotto Jumbo slecht gestart, verliest al 43 seconden in de eerste 15 minuten. Nou had ik geen 1e plaats verwacht,maar dit is toch wel het andere uiterste.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ok ik lees dat de tijd van de eerste vier tellen. Met later bedoel je dus de bergen? Zou wel wat vroeg zijn.
 

JMD

Well-known member
Ok ik lees dat de tijd van de eerste vier tellen. Met later bedoel je dus de bergen? Zou wel wat vroeg zijn.

Nee, ik bedoelde dat Rowe al na een minuut of 10 de Skyploeg moest laten gaan vandaag, en Poels even later. Opvallend. Het gebeurt in een ploegentijdrit wel eens dat renners zich 'uit laten bollen' in de laatste kilometers, want (zoals je zelf al aangeeft) alleen ed beste 4 tellen. Maar om zo snel al het team te moeten laten gaan vind ik opvallend.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jep.Slechts 11 seconden verloren op BMC, slechts 7 op Sky.

En niet met de allerbeste ploeg die ze op dit onderdeel kunnen opstellen, met twee sprinters, twee klimmers en dus slechts vier erkende hardrijders aan de start vandaag.

Ik denk dat Quick Step er nog onder duikt en dat ze dus vijfde worden. Op inderdaad een dikke 10 seconden van BMC. Dan doet Dumoulin zeer goede zaken voor het klassement.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oh nee, Quick Step verneukt het. Sunweb dus waarschijnlijk vierde.

Ah, Tom is zelf ook heel erg tevreden.
 

De Groene Scout

Well-known member
Top 5 ploegen redelijk kort bij elkaar.
Enkele ploegen met grote meneren verliezen toch wel erg veel vandaag, o.a. ploegen van Quintana, Bardet, Nibali, Kruiswijk, Mollema en Martin.
 

JMD

Well-known member
Dumoulin heeft echt goede zaken gedaan vandaag. Nu heel blijven de komende dagen en dan kijken naar donderdag, de Mur de Bretagne (2x).
 
Bovenaan