Wielrennen

Maasveld

Well-known member
Heel toevallig dat dit net nu naar buiten komt...

Petacchi kreeg er ooit wel een straf voor...
Brailsford van Sky zei in 2015 dit: "Als je de baas bent, moet je regels handhaven en de leiderscapaciteiten hebben om deze sport geloofwaardig te houden. De UCI is de baas over het wielrennen en dat moeten ze ook laten zien"'

Als ik een beetje tussen de regels doorlees, is niet met zekerheid vast te stellen dat de te hoge concentratie Salbutamol komt door het teveel puffen. En aangezien Froome/Sky meer geld heeft voor hun verdediging, is Froome vrijgesproken en Petacchi destijds geschorst. Petacchi is overigens blij met deze uitkomst, omdat hierdoor naar zijn mening zijn naam is gezuiverd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Weinig. Ze zullen de instanties juridisch wel dusdanig bij de ballen hebben dat dit alle duidelijkheid is die wordt verschaft. Hopelijk besluit de concurrentie bij iedere pech van Sky te demareren. Nooit meer op Team Sky wachten.
 

erka

Well-known member
Je mag nu wel een zekere vijandigheid van het publiek verwachting richting Froome en Sky en ik kan me dat nog wel voorstellen ook.
 

Batigoal

Well-known member
Je mag nu wel een zekere vijandigheid van het publiek verwachting richting Froome en Sky en ik kan me dat nog wel voorstellen ook.

Het is wachten op incidentjes inderdaad. Alleen denk ik dat deze een stuk verder gaan dan voorgaande jaren. Ik zie het nog wel gebeuren dat Froome onderweg van zijn fiets wordt getrokken.
 

Maasveld

Well-known member
Je zou ook vijandigheid van collega?s mogen verwachten.

De waanzin ten top, bij Team Sky is men hoogst verontwaardigd dat ze dit niet geheel achter gesloten deurtjes konden regelen: https://www.ad.nl/tour-de-france/froome-vraagt-steun-van-wielerfans~a24d8808/

Tja, normaal gesproken worden dit soort dingen ook achter gesloten deuren geregeld en hoort niemand er iets van. Nu is het gelekt en is er 9 maanden heisa geweest waar werkelijk niemand iets aan heeft gehad.

Het is wachten op incidentjes inderdaad. Alleen denk ik dat deze een stuk verder gaan dan voorgaande jaren. Ik zie het nog wel gebeuren dat Froome onderweg van zijn fiets wordt getrokken.

Daar ben ik ook bang voor, mede dankzij Bernard Hinault. Wat dat betreft wordt Alpe d'Huez een gevaarlijk ritje voor Team Sky. Daar heb je naast Fransen ook nog een heel leger dronken Nederlanders.
 

JMD

Well-known member
Dat soort volk staat Froome langs de kant van de weg ook te bespugen e.d.
Ik heb nog nooit iemand bespuugd en zal dat ook nooit doen. Vind het nogal een beschuldiging. Blijkbaar als je vraagtekens zet bij de gebeurtenissen van de afgelopen week (en die worden door meer mensen gezet) ben je direct in staat om Froome van zijn fiets te trekken.


Yates in het 2e peloton. Froome gevallen.
 
Bovenaan