Wielrennen

Maasveld

Well-known member
Die cynische periode ligt alweer lang achter ons. Het ligt er natuurlijk ook aan dat er de afgelopen jaren weinig tot geen grote dopingzaken zijn geweest. Ik hoop nu vooral voor het sportieve van de sport dat iemand weer in de buurt van Pogacar kan komen, want ik ben bang dat we anders een eenzijdige periode krijgen met de grote rondes waarin hij meedoet.
Vingegaard heeft toch wel voldoende bewezen dat ie met Pogacar kan wedijveren lijkt me.
 

JMD

Well-known member
Vingegaard heeft toch wel voldoende bewezen dat ie met Pogacar kan wedijveren lijkt me.
Inderdaad. Zonder die val afgelopen voorjaar was Vingegaard ook dit jaar echt in staat geweest het Pogacar heel lastig te maken.
Het is gewoon heel mooi dat 2 zulke grote wielrenners al 4 jaar een flinke strijd on het geel leveren. En niet zoals bv Indurain dat deed door veel te verdedigen maar vooral door aan te vallen, tactische zaken met de ploeg te proberen enz..
 

Eef de Kip

Well-known member
En vergeet jiet dat Pogacar dit jaar een hele sterke ploeg had waar dat in voorgaande jaren nog niet het geval was.
Vlb was dit jaar een pak minder dan voorgaande jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Asociale pogacar gaat ook een zesde ritzege pakken. Hij moet misschien zo meteen maar in de remmen knijpen vlak voor de finish, want je moet anderen ook wat gunnen.. ;)
 

JMD

Well-known member
Overigens wel mooi dat het droog bleef, men voorspelde regen, maar daar moet je met deze afdalingen niet aan denken…
 

JMD

Well-known member
Verder een toeristische tip: Nice, was er in mei 5 dagen, wat een heerlijke stad… Wat een mooie omgeving…
 

erka

Well-known member
Evenepoel zou wel winnen vandaag volgens de chauvinistische Belgen aan het begin van de uitzending. Er was geen betere voor deze tijdrit. Groetjes van Pogi!
 

JMD

Well-known member
Evenepoel zou wel winnen vandaag volgens de chauvinistische Belgen aan het begin van de uitzending. Er was geen betere voor deze tijdrit. Groetjes van Pogi!
Inderdaad. Die rekenden ook al op goud in Parijs, en met van aert op de wegwedstrijd… kan nog wel eens flink tegenvallen
 

erka

Well-known member
Inderdaad. Die rekenden ook al op goud in Parijs, en met van aert op de wegwedstrijd… kan nog wel eens flink tegenvallen

Ik kijk graag op de Belg maar dit puntje moeten ze echt wat bescheidener in zijn. Zij zijn zo chauvinistisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik ben gek van Parijs, vind altijd die aankomst daar mooi, maar dit (eindigen in Nice met een tijdrit) vind ik ook wel wat hebben…
 

JMD

Well-known member
Ik kijk graag op de Belg maar dit puntje moeten ze echt wat bescheidener in zijn. Zij zijn zo chauvinistisch.
Heb hetzelfde. Ik luister graag naar ze, maar zet het geluid soms ook wel even uit. En ik luister sowieso eigenlijk altijd ook radio tour de france op radio1
 

JMD

Well-known member
Parijs is een totaal ander parcours.
Echt waar? :)

Maar wel flink veel heuvels ed, de Belgen zitten zich al te verlekkeren, dat gaat 'hun Wout' wel even winnen, en die tijdrit was ook gegarandeerd goud voor heilige Remco.



Groenewegen wordt laatste vandaag en wordt bijna nog 'uit de race' gereden. Pogacar reed 45.24, dat betekent dat de tijdslimiet bij 11.21 ligt. Groenewegen kwam op 10.41 binnen...
 

Maasveld

Well-known member
Echt waar? :)

Maar wel flink veel heuvels ed, de Belgen zitten zich al te verlekkeren, dat gaat 'hun Wout' wel even winnen, en die tijdrit was ook gegarandeerd goud voor heilige Remco.
De tijdrit is vrijwel volledig vlak. De uitslag van vandaag is dus nauwelijks een graadmeter te noemen.
 

JMD

Well-known member
De tijdrit is vrijwel volledig vlak. De uitslag van vandaag is dus nauwelijks een graadmeter te noemen.
O ja, ik was in de war met de wegwedstrijd...

De tijdrit is overigens over exact hetzelfde parcours bij dames als heren. Nou is dat wel vaker zo, maar dan rijden de heren bv 3 rondes en de dames 2, deze keer rijden beiden 1x het parcours...
 
Bovenaan