Wielrennen

Friesland

Well-known member
Vingegaard weet al heel lang dat hij de Tour maximaal als 2e eindigt, toch? Ik denk dat hij morgen de 2e plek nog verliest
Ik snap dat hij had gehoopt de Tour te kunnen winnen, maar als je ziet waar hij vandaan komt dan is een tweede of derde plaats gewoon een knappe prestatie. Ook nog een etappe gewonnen. Dus heel keurig.
 

JMD

Well-known member
Precies. En ook als je kijkt steekt de hele top 3 er flink bovenuit (en als Roglic er nog bij was geweest misschien wel een top 4), alleen steekt bij de top 3 er nog 1 nog meer bovenuit.
 

Eef de Kip

Well-known member
Daar dacht ik ook al aan en dat wil ik helemaal niet maar het verschil met de rest is zo groot, niet normaal.
Maar goed, de waardes die Evenepoel en Vingegard rijden zijn ook belachelijk hoog.
 

Batigoal

Well-known member
Die cynische periode ligt alweer lang achter ons. Het ligt er natuurlijk ook aan dat er de afgelopen jaren weinig tot geen grote dopingzaken zijn geweest. Ik hoop nu vooral voor het sportieve van de sport dat iemand weer in de buurt van Pogacar kan komen, want ik ben bang dat we anders een eenzijdige periode krijgen met de grote rondes waarin hij meedoet.
 

JMD

Well-known member
Ik merk de laatste jaren zelfs een cynisme waardoor ik af ben gehaakt
Nee, heb ik niet. Zelfs al zouden ze gebruiken, dan gebruiken ze allemaal en kan ik genieten van heerlijke sport.

Nu ook weer, we zijn een half uurtje bezig vanuit Nice en het is direct een slagveld. We gaan het achterland van Nice in met meer hoogtemeters dan gisteren...
 

Reinoud

Well-known member
Luister graag naar Zonneveld. Die weet altijd met data aardig beeld te schetsen. Gisteren was bijvoorbeeld al stuk minder dan de dag dat Visma de aanval deed.
 

erka

Well-known member
Pogacar wint gewoon weer. Hij hoefde niet per se maar ja als Evenepoel en Vingegaard in de aanval gaan, dan moet ie natuurlijk wel mee. En dan wint ie makkelijk. Ik geef m groot gelijk. Cadeautjes niet aan doen.
 

JMD

Well-known member
Pogacar wint gewoon weer. Hij hoefde niet per se maar ja als Evenepoel en Vingegaard in de aanval gaan, dan moet ie natuurlijk wel mee. En dan wint ie makkelijk. Ik geef m groot gelijk. Cadeautjes niet aan doen.
Op de Belg ging het er vandaag ook over nav een interview met Pogacar bij hen. Pogacar zei: 'als een sprinter 4 etappes wint hoor je er niemand over en omdat ik die win moet ik wat gunnen aan concurrenten'... Daar heeft hij natuurlijk wel een punt. 4x Philipsen is 'normaal', maar Pogacar had etappes moeten gunnen. Ik vind het echt kul. Die man is verreweg de beste, dan verdient hij die zeges ook. Caedautjes geef je maar met Sinterklaas
 

Eef de Kip

Well-known member
Sorry hoor, ondanks dat ik het met de strekking van jullie verhaal wel eens ben vind ik de vergelijking niet op gaan.
 

JMD

Well-known member
Philipsen kan er ook voor kiezen niet mee te sprinten. Pogacar kan er voor kiezen de zege vandaag aan Vingegaard te laten...
Gisteren is idd een ander verhaal, toen kwam Pogacar alleen aan.

En wat mij betreft had Pogacar er 7 gewonnen ofzo, hij is verreweg de beste. Merckx won in zijn beste jaren ook heel veel. Freddy Maertens won in de Vuelta van 1977 13 van de 19 etappes...
 
Bovenaan