Wielrennen

JMD

Well-known member
Anders leg je even een flink aantal rotondes in de laatste 5 km. Echt, wie verzint dit? Grimay gevallen, Philipsen wint doodsimpel. Groenewegen weer in geen velden of wegen te bekennen.
 

JMD

Well-known member
Het is echt hollen of stilstaan deze Tour. Gisteren gebeurde er helemaal niks, kwam men laat binnen. Vandaag is men weer sneller dan het snelste tijdschema en rijden ze veel sneller dan het snelste schema
 

erka

Well-known member
Carapaz wint. 1e Touretappe ooit voor hem, begrijp ik. Wel verrassend dat hij nog nooit een etappe gewonnen had in de Tour.
 

JMD

Well-known member
Wat een beklimming was die Noyer, niet alleen voor het wielrennen, maar die uitzichten. Die is op mijn lijstje gekomen van plekken die ik in Frankrijk moet bezoeken...
 

JMD

Well-known member
Morgen een dag tussen de bergen waarbij men tot boven de 1400m komt. Maar omdat het laagste punt de hele dag rond de 900m ligt is het qua beklimmingen niet echt lastig. Wel een dag met weinig echt vlakke meters. 5x 3e categorie. Je zou zeggen: als Van Aert of Vd Poel nog een rit willen winnen dat het dan morgen moet komen, want vrijdag gaan ze het echte hooggebergte in, en zaterdag beginnen ze vanaf zeeniveau naar iets meer dan 1500m dus dat is wel echt klimmen.
 

Maasveld

Well-known member
Het ging nog even goed los in de groep der favorieten. Evenepoel pakt 12 seconde op Vingegaard. Die kon nog wel eens een aanval doen op de 2de plek. Hij staat nu 1.58 achter. In de tijdrit kan ie zomaar 1 minuut pakken, heeft ie nog 2 etappes over voor die andere minuut.
 

André

Well-known member
Hoe hij de sprint aantrekt voor Jasper kun je ook zeggen dat hij nu en vorig jaar wel in vorm is
 

JMD

Well-known member
Wat is dit toch een mooie beklimming die Bonette... Ik was er in 2022 (vanaf de andere kant gereden met de auto) en dat laatste eind is (nog meer dan op de Galibier) echt een maanlandschap
 
Bovenaan