Wielrennen

JMD

Well-known member
40 punten voor het bergklassement voor 1 berg... Terwijl de nr 1 tot vandaag 77 pt had...
 

JMD

Well-known member
Ja, wat een landschap zeg.
Die dag reed ik vanaf de zuidkant eerst vanaf Nice richting de Bonette, ook dat hele stuk vanaf Nice is zo fraai. Daarna de Vars (die ze vandaag ook deden (als eerst) en daarna de Izoard. Was een topdag tot in de afdaling van de Izoard mijn auto ermee stopte...

Maar dat was echt een fantastische dag met hele mooie beklimmingen. Ook de Izoard is fraai, met de Casse Deserte net onder de top vanaf de zuidkant.

Die afdaling van de Bonette is ook heel link, veel smalle weggetjes
 

JMD

Well-known member
2 Vismarijders op kop en de groep lijkt het te gaan halen. Zou mooi zijn als ze dat kunnen uitspelen en dat ze niet terug hoeven vallen om Vingegaard te helpen. Gisteren was het imo ook niet sterk wat ze deden. De groep met Lemmen was toen bezig achter het trio met o.a. Campenaerts aan te rijden (15 sec) toen ineens Van Aert uit de 3e groep demarreerde en Lemmen ging ineens minder doen in zijn groepje waardoor de achterstand van Lemmen cs richting de minuut ging omdat de samenwerking weg was...
 

Friesland

Well-known member
De puntentelling van het bergklassement in de Tour leunt heel erg op beklimmingen van de buitencategorie, dat is bij de Giro en de Vuelta niet het geval. Natuurlijk zijn ook daar de meeste punten bij de moeilijkste beklimmingen te halen, maar de verhouding is minder scheef dan in de Tour.
 

JMD

Well-known member
Klopt ja, en dit is dan nog extremer dan normaal met die 40 pt...

Eea zal ongetwijfeld te maken hebben met de non-klimmers die jarenlang de bergtrui wonnen. Die gingen dan à la Abrahamsen deze Tour bij alle 2e-3e-4e categorie klimmetjes mee en verzamelden dan zoveel punten dat ze de bollen wonnen.


Laatste klim. Hup Kelderman!
 

JMD

Well-known member
Jorgenson voorop. Zou mooi zijn voor Visma, maar ik hoop toch eigenlijk dat Carapaz cs het gat nog dichtrijden en dat Kelderman dan wint.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik zal wel de topsport mentaliteit missen, maar dit is niet heel slim. Laat die etappe toch gaan man
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Vingegaard weet al heel lang dat hij de Tour maximaal als 2e eindigt, toch? Ik denk dat hij morgen de 2e plek nog verliest
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Pogacar nog 'maar' 20 ritzeges verwijderd van het record he.... Dat gaat hij makkelijk redden
 
Bovenaan