Wielrennen

Reinoud

Well-known member
Heel mooi nummertje van Pogacar.
Je ziet vandaag wel heel duidelijk het verschil met vorig jaar. Vorig jaar zou Visma de koers hard maken zodat de versnelling van Pogi minder verschroeiend zou zijn. Nu het team niet voor.

Ben heel benieuwd of Visma morgen wat gaat doen met vooruitgeschoven pionnen en of ze de koers wel zwaarder proberen te maken
 

Maasveld

Well-known member
Het is ook vooral dat Vingegaard een stuk minder is dan vorig jaar. Je kunt als Jumbo zijnde de koers wel hard maken, maar daar doe je Vingegaard méér pijn mee dan Pogacar.
 

JMD

Well-known member
Echt ongelooflijk hoe goed Pogacar en Vingegaard zijn. Hoe makkelijk zij zo'n gat naar koplopers dichtrijden... Als Evenepoel 3e wordt is dat een topprestatie.
 

Friesland

Well-known member
Renners druppelen mondjesmaat binnen. De tijdslimiet is opgerekt van 15 (47:05,25) naar 17% (53:21,95).
Na 30 minuten waren er pas 36 renners binnen. Na 35 minuten waren het er 42 renners, en na 40 minuten 47 renners.
Op 41:00 is er een grote 'bus' met 29 renners binnen. Er ontbreken nog een stuk of 70 renners.

EDIT: en ineens zitten we op 140 renners na 48:34.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Renners druppelen mondjesmaat binnen. De tijdslimiet is opgerekt van 15 (47:05,25) naar 17% (53:21,95).
Dat was voor de etappe al bekend gemaakt. En als je kijkt naar hoe het binnendruppelt dan lijkt het me een goede keus.

Overigens staat die 15% niet voor de etappe al vast, e.e.a. hangt af van de gemiddelde snelheid.
 

JMD

Well-known member
Gele trui lijkt geen spannende slotweek te worden, maar met 3 minuten achterstand voor Vingegaard is dat nog enigszins spannend.
De groene trui is al beslist, Grimay gaat winnen.
Het ploegenklassement is op zeker ook al beslist, na vandaag staat de nummer 2 (Visma) bijna 1 uur achter op UAE, die eindigden vandaag 1,5 en 6.
Het bergklassement gaat ook tussen Pogacar en Vingegaard, de Sloveen heeft 17 punten voorsprong op de Deen, ook nog een klein beetje spanning hier dus.

Maar ik vrees dat het een saaie slotweek gaat worden, en dehoop van de organisatie dat de slottijdrit net als in 1989 (de laatste keer dat de Tour eindigde met een tijdrit) beslissend gaat worden lijkt niet uit te gaan komen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zware kritiek op de tijdslimiet intussen, maar ook dat Cav blijkbaar maar 15 minuten langzamer was dan Pogacar bergop... Dat kan natuurlijk nooit
 

JMD

Well-known member
Vooral ook omdat men voor de etappe al die tijdslimiet optrok. "Het was zo zwaar". Tsja, daar maak je het parcours toch ook op? Alsof we zitten te wachten op een bergrit met maar 1 of 2 bergen, dan kan iedereen volgen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Vooral ook omdat men voor de etappe al die tijdslimiet optrok. "Het was zo zwaar". Tsja, daar maak je het parcours toch ook op? Alsof we zitten te wachten op een bergrit met maar 1 of 2 bergen, dan kan iedereen volgen.
Tijdens de etappe is het aangepast, omdat het eerste uur zo snel ging
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Vooral ook omdat men voor de etappe al die tijdslimiet optrok. "Het was zo zwaar". Tsja, daar maak je het parcours toch ook op? Alsof we zitten te wachten op een bergrit met maar 1 of 2 bergen, dan kan iedereen volgen.
Zie je nu wel. Ze moeten veel scherper. Zijn verdomme allemaal profs. Altijd roepen hoe zwaar het is, maar noem mij een sport waarop een groot deel van het deelnemersveld regelematig in de spaarstand meedoet.
 

Maasveld

Well-known member
Zie je nu wel. Ze moeten veel scherper. Zijn verdomme allemaal profs. Altijd roepen hoe zwaar het is, maar noem mij een sport waarop een groot deel van het deelnemersveld regelematig in de spaarstand meedoet.
Noem mij een sport waarbij je in 3 weken tijd meer dan 80 uur in wedstrijdverband bezig bent.
 

Maasveld

Well-known member
Vooral ook omdat men voor de etappe al die tijdslimiet optrok. "Het was zo zwaar". Tsja, daar maak je het parcours toch ook op? Alsof we zitten te wachten op een bergrit met maar 1 of 2 bergen, dan kan iedereen volgen.
Maar natuurlijk.
 
Bovenaan