Dat blijkt vandaag. Roglic kon niet aanvallen. Rare Vuelta. Vandaag komen Yates en Carapaz weer terug in competitie...Ik vind het toch ook wel vrij gewaagd. Met zo'n trui om je schouders kun je vaak toch net wat harder en O'Connor is ook gewoon een uitstekende klassementsrenner.
Ja dit was echt genieten.Castrillo mollemaalt zich naar zijn 2de ritzege. Prachtig gevecht!
Dat is toch ook echt een kermisonderdeel.Anders stuur je gewoon de verkeerde ploeg op pad in de Mixed Relay... Lekkere chaos
Onderstaand de uitgebreide versie:Langzamerhand komt een eind aan wielerseizoen 2024. Natuurlijk nog o.a. de Ronde van Lombardije en het WK Wielrennen, maar daarna gaat het vizier op 2025. In dat jaar wordt voor het eerst een WK Wegwielrennen in AFrika gehouden (Kigali in Rwanda).
Eind oktober wordt het routeschema van de Tour gepresenteerd. Al zeker is dat we beginnen in Lille met 3 etappes in die omgeving, zonder de kasseistroken te gebruiken die we kennen van Parijs - Roubaix.
Daarna gaat het hoogstwaarschijnlijk langs de kust verder naar Bretagne en Normandie, in die provincie gaat men volgens de geruchten finishen bij de 'Stranden' van de invasie in Normandie, die een begin maakte met het eind van WO2, volgend jaar 80 jaar na dato.
De afgelopen jaren waren de rustdagen steeds op de 2e en 3e maandag, dat zal naw dit keer op de 2e dinsdag en 3e maandag zijn. Dit omdat de 2e maandag Quatorze Juillet is, de nationale feestdag.
In Bretagne zou ook de Mur de Bretagne weer op het programma staan.
Na de rustdag gaat men dan (opnieuw volgens de geruchten) verder in de Pyreneëen met 2 etappes en eindigt men de week op de Mont Ventoux, die voor het eerst in jaren weer op het programma staat. De 3e week zou dan veel Alpenetappes geven, waarbij zelfs een klimtijdrit op het programma zou staan (Alpe d'Huez wordt soms genoemd). Men eindigt weer 'gewoon' in Parijs.
Op 29 oktober is de presentatie van de route, ben benieuwd of deze geruchten kloppen.
Ik gebruik meestal velowire.com, die hebben het elk jaar voor elkaar om een paar dagen voor de presentatie al het parcours compleet te hebbenOnderstaand de uitgebreide versie:
Tour 2025 | Alles wat we weten (en alle geruchten!) over het parkoers van de volgende Ronde van Frankrijk | Wieler Revue
De Tour de France 2025 start in Lille en eindigt in Parijs. Maar wat zit daartussenin? Wij zetten de geruchten op een rijtje.wielerrevue.nl
Slim gedaan van de Belgische, die dwong elke keer Vollering op kop de laatste 15 km.Controleer je de hele wedstrijd en aan het eind wint Kopecky
Onvrede over tactiek in Nederlandse ploeg na teleurstellend WK: 'Ongunstig voor mij'
Demi Vollering, Marianne Vos en Riejanne Markus hebben allen een andere lezing over de gehanteerde tactiek bij de wegwedstrijd.nos.nl
De tactiek lijkt niet goed besproken te zijn als je het zo hoort.
Onvrede over tactiek in Nederlandse ploeg na teleurstellend WK: 'Ongunstig voor mij'
Demi Vollering, Marianne Vos en Riejanne Markus hebben allen een andere lezing over de gehanteerde tactiek bij de wegwedstrijd.nos.nl
De tactiek lijkt niet goed besproken te zijn als je het zo hoort.