Wielrennen

André

Well-known member
dan gaan ze vast ook niet aanvallen voor de laatste klim
Kan aan mij liggen maar vind het niet echt een leuke tour tot nu toe

JMD

Well-known member
Als Jumbo een kans wil maken met Vingegaard moeten ze juist vroeg in de aanval gaan. Vorig jaar brak Pogacar door continue aanvallen van Jumbo op de Granon en eerder op die dag.

Batigoal

Well-known member
Als Jumbo een kans wil maken met Vingegaard moeten ze juist vroeg in de aanval gaan. Vorig jaar brak Pogacar door continue aanvallen van Jumbo op de Granon en eerder op die dag.
Dat idee heb ik ook.

Overigens heb ik het gevoel dat ze Roglic missen. Ploeg is volledig gericht op Vingegaard, zelfs Van Aert, maar het moet zich nog gaan uitwijzen of het een juiste strategie is. Voorlopig hebben ze ook nog geen etappe.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Eef de Kip

Well-known member
Ik weet wel zeker dat ze Roglic nu missen, vorig jaar konden Roglic en Vingegard beurtelings aanvallen. Nu hoeft Pogacar alleen Vingegard in de gaten te houden.
Verder heb ik het gevoel dat v Aert ook net iets minder is dan vorig jaar en valt Kelderman me ook niet mee.

gevegt

Well-known member
Ik weet wel zeker dat ze Roglic nu missen, vorig jaar konden Roglic en Vingegard beurtelings aanvallen. Nu hoeft Pogacar alleen Vingegard in de gaten te houden.
Verder heb ik het gevoel dat v Aert ook net iets minder is dan vorig jaar en valt Kelderman me ook niet mee.
Mee eens.
Toen had Jumbo twee ijzers in het vuur waar Pogacar te vaak mee sprong. Dat is nu wel anders.

Joost

Well-known member
Ze hebben veel kilometers omhoog maar ik mis een echte Koninginnerit dit jaar. Het is allemaal een beetje flauwtjes.
De Colombier vandaag was wel redelijk lang maar daarvoor zat weer niets bijzonders. Dit weekend is het wel aardig maar zijn het allemaal relatief korte klimmen.

Ik mis een etappe zoals deze;

1689370916582.png

André

Well-known member
de etappes van zaterdag en zondag vallen ook wel mee
Vroeger heb je wel meer BC colls gehad in 1 etappe

Je mag al blij zijn met 1 van de BC

Maasveld

Well-known member
Kuss staat op dik 7 minuten, UAE lacht zich voordat ze gaan reageren eerst 10 minuten lang de ballen uit de broek als die aanvalt, als ze Yates al niet mee gaan sturen. Je kunt met geen mogelijkheid de Tour van dit jaar vergelijken met die van vorig jaar.

JMD

Well-known member
de etappes van zaterdag en zondag vallen ook wel mee
Vroeger heb je wel meer BC colls gehad in 1 etappe

Je mag al blij zijn met 1 van de BC
EN gek genoeg wordt deze tour toch gezien als tour voor de klimmers...
Maar idd geen rit met 2/3 BC-cols. SOwieso in de Alpen de wat 'minder bekende' cols. Geen Galibier, geen MAdeleine, geen Glandon, geen Croix de Fer, geen Alpe d'Huez, geen Izoard, ....

JMD

Well-known member
Kuss staat op dik 7 minuten, UAE lacht zich voordat ze gaan reageren eerst 10 minuten lang de ballen uit de broek als die aanvalt, als ze Yates al niet mee gaan sturen. Je kunt met geen mogelijkheid de Tour van dit jaar vergelijken met die van vorig jaar.
Toch is vroeg aanvallen de enige optie, want Vingegaard heeft juist baat bij lange aanvallen. Bij korte aanvallen is POgacar beter, is elke keer te zien. Dat dat niet precies hetzelfde kan als vorig jaar is evident.

erka

Well-known member
Ja leuk, zo'n superzware koninginnerit waar dan op de eerste 4 cols niks gebeurd en op de 5e misschien 20 seconden winst wordt geboekt in het post-epo tijdperk. En dat je daar dan de hele dag naar zit te kijken.

• Leuk
Waarderingen: PES5

Eef de Kip

Well-known member
Als je met aanvallen bedoelt dat ze vanaf de 1e col vol gas tempo moeten gaan rijden dan ben ik het met je eens.

Joost

Well-known member
Ja leuk, zo'n superzware koninginnerit waar dan op de eerste 4 cols niks gebeurd en op de 5e misschien 20 seconden winst wordt geboekt in het post-epo tijdperk. En dat je daar dan de hele dag naar zit te kijken.
Weinig verschil met nu toch? Nu zijn het alleen minder zware bergen waardoor er op de slotklim nog te veel mannen fris zijn.

Max

Administrator
Forumleiding
Voor een rit waarvan de winnaar al is verklapt door De Groene Scout zijn jullie er maar druk mee bezig.

JMD

Well-known member
Flinke valpartij....

Koers geneutraliseerd

Kuss uit de 'gracht' gehaald.
Minstens 15 renners nog op de grond
Skjelmose ook, Kelderman ook

erka

Well-known member
Giga valpartij direct in het begin op een volkomen normaal stuk weg.
Dat gelul van die veiligheid.

JMD

Well-known member
Tot nu toe extreem weinig uitvallers deze Tour (ondanks dat er keihard gereden wordt al 2 weken). Kan na vandaag wel eens flink oplopen door deze valpartij

Koers niet eens geneutraliseerd, maar gewoon gestopt.

Bovenaan