Wielrennen

erka

Well-known member
Quatsch. Hij daalt zo hard als hij denkt dat kan.
Je gaat toch ook niet tegen Verstappen zeggen na een crash dat hij dan maar zachter door een bocht moet? Topsport is limiet opzoeken. Soms ga je er overheen.

Quatsch! Hij gaat dus te hard en denkt dus verkeerd. Anders val je niet.
Verstappen gaat toch ook niet met 200 kmh door een bocht waar je maar 100kmh doorheen kan?
 

erka

Well-known member
Mijn hele punt (en dan hou ik erover op) is dus dat 8 van de 10 valpartijen volgens mij gewoon verwijtbaar zijn aan fouten/verkeerde inschattingen van renners zelf. Dan neem je maar iets minder risico. Dit zeggen overigens ook veel wielerexperts.

Dat staat inderdaad los van de verantwoordelijkheid om voor zo veilig mogelijk parcours te zorgen (terecht Reinoud)
 

JMD

Well-known member
Mijn hele punt (en dan hou ik erover op) is dus dat 8 van de 10 valpartijen volgens mij gewoon verwijtbaar zijn aan fouten/verkeerde inschattingen van renners zelf. Dan neem je maar iets minder risico. Dit zeggen overigens ook veel wielerexperts.
Ben het met je eens hoor dat het merendeel van de valpartijen verwijtbaar zijn aan wielrenners (heb ik ook aangegeven na de dood van Mäder in dit topic), alleen is je opmerking 'dan neem je maar iets minder risico' onzin in topsport, dat gaat immers om zo snel als mogelijk.
Wat wil je dan? Safetycars?
 

erka

Well-known member
Ben het met je eens hoor dat het merendeel van de valpartijen verwijtbaar zijn aan wielrenners (heb ik ook aangegeven na de dood van Mäder in dit topic), alleen is je opmerking 'dan neem je maar iets minder risico' onzin in topsport, dat gaat immers om zo snel als mogelijk.
Wat wil je dan? Safetycars?

Echt JMD, wat een gelul, excusez le mot. Moet ik toch nog even op reageren.

Een tennisser slaat toch ook niet elke bal voor een winner? Moet een wielrenner dan wel, notabene op een van de eerste beklimmingen, direct heel veel risico in een afdaling nemen voor misschien enkele seconden tijdwinst die ook zo weer weg zijn?
 

Reinoud

Well-known member
Mijn hele punt (en dan hou ik erover op) is dus dat 8 van de 10 valpartijen volgens mij gewoon verwijtbaar zijn aan fouten/verkeerde inschattingen van renners zelf. Dan neem je maar iets minder risico. Dit zeggen overigens ook veel wielerexperts.

Dat staat inderdaad los van de verantwoordelijkheid om voor zo veilig mogelijk parcours te zorgen (terecht Reinoud)
Lastige aan dit punt is dat er relatief heel weinig plekjes in het peleton zijn. Het gaat om korte contracten en ook onzekerheid bij teams, geen duurzaamheid. Uiteraard ligt de verantwoordelijkheid bij renners maar deze omstandigheden en midden in een koers toch vrij lastig.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka
Bovenaan