Wielrennen

JMD

Well-known member
Vandaag de terugkeer van de Puy de Dome. De aanloop is heuvelachtig, dus er zal wel een groep avonturiers direct op pad gaan (waar ongetwijfeld Powless bij zal zitten) om te kijken hoeveel ruimte ze krijgen en misschien wel tot het eind weg te blijven. Toch verwacht ik dat Vingegaard en Pogacar de groep niet te ver weg willen laten rijden en willen ze zelf winnen op deze mythische berg. Ik ben benieuwd wie vandaag beter is, dinsdag was dat Vingegaard en woensdag Pogacar.

Aankomst volgens het snelste schema is overigens pas na zessen...

Wigboldus

Well-known member
Ben erg benieuwd naar het gebied Puy de Dome. Ik zit daar zelf over 2 weken. Misschien toch maar een fietsje huren daar.

JMD

Well-known member
Cras is overigens gisteren uitgevallen doordat hij in botsing kwam met een toeschouwer, die volgens de Belg 1m op de weg stond en niet aan de kant ging...

JMD

Well-known member
Powless in de kopgroep, dat had ik goed, maar dat ze de koplopers zover zouden laten weglopen als peloton zijnde, inmiddels 9 minuten is het gat. Winnaar zal dus denk ik uit de kopgroep komen.

Eef de Kip

Well-known member
Pogacar dus wel sterker dan Vingegard, zoals het er nu naar uit ziet zal de tijdrit erg belangrijk worden. Als Pogacar het al niet beslist heeft voor die tijd.
Wel indrukwekkend hoor.

JMD

Well-known member
Uiteindelijk op 8.21 Pogacar, hebben ze dus een minuut of 4 teruggehaald in de beklimming.
Vingegaard 8 seconde erachter, Pogacar is momenteel echt beter dan Vingegaard. Te hopen voor Jumbo dat Vingegaard op de rustdag zijn benen weer iets gaat terugvinden (tov Pogacar) anders is het eind komende week klaar.

Maasveld

Well-known member
Op dit soort beklimmingen is Pogacar doorgaans ook wel iets beter dan Vingegaard. Ik vind het verschil van 8 seconde eigenlijk nog heel erg meevallen. Heel erg aan elkaar gewaagd momenteel.

Bovenaan