Wielrennen

SanMark.

Well-known member
Ik vind de aankomst van vandaag een goede uitleg van wat ik bedoel. Kruijswijk zal ongetwijfeld een goed team hebben, maar feit is dat hij alleen maar kan volgen. Of lossen en weer aanhaken. Hij zal nooit eens degene zijn die aan de boom gaat schudden. Hij staat nu derde omdat Thomas minder rijdt dan verwacht, niet omdat Kruijswijk de betere renner is.

Maar goed, ergens rond etappe 16/17/18 springt Bernal weg, kan Kruijswijk niet mee, klampt uiteindelijk wel weer aan, waarna Bernal op dat moment nog een keer gaat en Steven wordt uiteindelijk keurig 4e tot 8e in de eindstand van de Tour 2019. Op 4'33" oid. Mollema, Boogerd revisted.

Verschrikkelijk om aan te zien ook, je w?????t dat er altijd wel ??n renner weg springt en dat de Nederlandse klassementsrenner niet kan reageren. Of erger, niet zelf eens wegspringt.

Maar dat is anders wat je eerst zegt en wat door Maasveld en mij weerlegt word.
 

Maasveld

Well-known member
Ik vind de aankomst van vandaag een goede uitleg van wat ik bedoel. Kruijswijk zal ongetwijfeld een goed team hebben, maar feit is dat hij alleen maar kan volgen. Of lossen en weer aanhaken. Hij zal nooit eens degene zijn die aan de boom gaat schudden. Hij staat nu derde omdat Thomas minder rijdt dan verwacht, niet omdat Kruijswijk de betere renner is.

Maar goed, ergens rond etappe 16/17/18 springt Bernal weg, kan Kruijswijk niet mee, klampt uiteindelijk wel weer aan, waarna Bernal op dat moment nog een keer gaat en Steven wordt uiteindelijk keurig 4e tot 8e in de eindstand van de Tour 2019. Op 4'33" oid. Mollema, Boogerd revisted.

Verschrikkelijk om aan te zien ook, je w?????t dat er altijd wel ??n renner weg springt en dat de Nederlandse klassementsrenner niet kan reageren. Of erger, niet zelf eens wegspringt.

Dat hij niet heel explosief is, is bekend. Dat betekent echter niet dat hij alleen maar kan volgen. Anders fiets je ook geen 3 minuten voorsprong bij elkaar op mannen als Chaves (in topvorm), Nibali en Valverde. In 2016 greep hij nota bene de macht door aan de boom te schudden. Thomas (die m.i. overigens volgens verwachting rijdt) staat boven hem, dus wat de 3de plaats in het AK met de prestatie van Thomas te maken heeft is me een raadsel.

De vergelijking met Boogerd vind ik ook wel aardig mank. Boogerd had juist wel een versnelling in de benen, maar was van nature geen klimmer. Bij gebrek aan beter werd hij altijd als klassementsman naar voren geschoven, maar buiten die 5de plaats in de Tour waar de helft van het peloton afstapte heeft hij het op dat gebied logischerwijs nooit indruk kunnen maken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Er rijdt nu een mooie groep weg, met namen als Quintana, Bardet, Zakarin, Nibali, Dan Martin en Kreuziger.
 

Reinoud

Well-known member
Zijn toch grote rondes geweest dat deze namen te nooit en te nimmer in een kopgroep zouden mogen zitten.
 

JMD

Well-known member
De top 6 binnen 2.15... Mooi. Jammer dat er morgen niet nog een bergetappe is, dan had je Alaphilippe kunnen opvegen. Heeft nu toch 2 rustdagen (want dinsdag is een praktisch vlakke etappe). Maar goed met dat Alpendrieluik zal hij er ook wel definitief onderdoor gaan.

Het enige nadeel voor mij is dat ik zaterdagmiddag a.s. een bruiloft heb, dus ik kan naw de superspannende slotrit niet zien.
 
Bovenaan