Wielrennen

PES5

Administrator
Forumleiding
Het mooie is dat deze Tour echt open ligt. Ik vind Pinot eigenlijk de sterkste, maar hij verloor veel door die waaiers.

Met nog zo ongelooflijk veel lastige bergen, kan het bijna neit anders dat Alaphilippe nog een keer door de mand valt. Voor de rest is het echt stuivertje wisselen.
 

Maasveld

Well-known member
Jumbo 'Ketonen' Visma vandaag de sterkste ploeg berg op. Ongelooflijk.

Dat 'ketonen' Alaphilippe er hier aan bleef is bijzonder knap, maar ook weer niet een enorme verrassing. Die gaat komende week in een etappe waarin meerdere zware cols achter elkaar volgen nog wel door het ijs zakken. Fijn dat 'ketonen' Thomas vandaag een tikkie krijgt ook. Parijs is nog zeer ver, maar Stevie kan de Tour winnen.
Met de wetenschap dat Kruijswijk doorgaans minder slechter wordt dan de meeste concurrenten en het parcours op zijn lijf is geschreven, zou het inderdaad zomaar eens kunnen gebeuren dit jaar.
 

Pascallovic

Well-known member
Nadeel voor Kruijswijk is wel dat ie het niet van aanvallen moet hebben. Dus zomaar wegrijden of tempoversnellingen beantwoorden gaat lastig worden. Pinot was erg sterk vandaag en staat ook gewoon binnen de minuut van Kruijswijk. Het is een redelijk open koers als Alaphillipe wegvalt, maar voorlopig doet ie dat nog niet. Had hem nog niet uit het geel verwacht hoor, maar ook niet dat hij na de tijdrit en de Tourmalet zijn voorsprong ruim vergroot heeft.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het is al vaker gezegd, maar deze Tour bewijst het wederom: Jumbo Visma heeft echt hele hele grote stappen gezet. Van collectief falen naar overal meedoen en bepalen.
 

Unregistere

Well-known member
Hoe lang gaat Bardet dit nog trekken trouwens? Maken ze een Tour die min of meer op zijn lijf is geschreven, inclusief een aankomst in 'zijn gebied' en dan valt hij zo door de mand.

Toch wel de grootste tegenvaller, hoewel Adam Yates er ook weinig van bakt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het is al vaker gezegd, maar deze Tour bewijst het wederom: Jumbo Visma heeft echt hele hele grote stappen gezet. Van collectief falen naar overal meedoen en bepalen.

Des te ergerlijker is het dat ze dan een kopman hebben die niet van tempowisselingen houdt, geen versnelling in de benen heeft en dus nooit iets kan doen. Mollema II.

Kruijswijk kan nooit een ronde winnen, daarvoor moet je wat DOEN. Doe iets! Ga een keer, dan maar 7e.
 

Maasveld

Well-known member
Des te ergerlijker is het dat ze dan een kopman hebben die niet van tempowisselingen houdt, geen versnelling in de benen heeft en dus nooit iets kan doen. Mollema II.

Kruijswijk kan nooit een ronde winnen, daarvoor moet je wat DOEN. Doe iets! Ga een keer, dan maar 7e.
Je bedoelt dat het onmogelijk is dat hij met 3 minuten voorsprong aan de leiding stond in de Giro van 2016? Of dat hij nooit van zijn lang zal ze leven, terwijl hij 6de staat in het AK, meegaat in de vroege vlucht en op dik 70k van de meet solo zou gaan?
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
De Giro van 2016, waar hij bijna 5 minuten aan de broek kreeg, omdat hij viel toen het er echt om ging.

Ja, dat bedoel ik.
 

Maasveld

Well-known member
Volgens hem valt het wel mee met die frisheid. Hij vroeg aan zijn ploeggenoten of het wat zachter kon:D

Ben nog steeds benieuwd naar de geweldige gedachte achter de tactiek van Moviestar.
Quintana had geen goede benen, maar heeft zijn ploeg daar niet over ingelicht...

Ik krijg steeds vaker het idee dat ie eigenlijk 10 jaar ouder is.
 

SanMark.

Well-known member
De Giro van 2016, waar hij bijna 5 minuten aan de broek kreeg, omdat hij viel toen het er echt om ging.

Ja, dat bedoel ik.

Dat staat volledig los van elkaar. Hij maakt 1 stuurfout en daardoor verliest hij de Giro plus dat zijn team daar zwak was. Met het team van nu. Had hij daar toendertijd de Giro ook nog wel gewonnen.
 

Batigoal

Well-known member
Quintana had geen goede benen, maar heeft zijn ploeg daar niet over ingelicht...

Ik krijg steeds vaker het idee dat ie eigenlijk 10 jaar ouder is.

Die lijkt met het jaar slechter te worden. Al ben ik eerder geneigd te denken dat het een renner is die gewoon een piek van een paar jaar heeft gehad.
 

Pascallovic

Well-known member
Die lijkt met het jaar slechter te worden. Al ben ik eerder geneigd te denken dat het een renner is die gewoon een piek van een paar jaar heeft gehad.
Een beetje vergelijkbaar met Andy Schleck. Had ook een fantastische periode om na iets van 5 jaar geen deuk in een pakje boter meer te rijden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat staat volledig los van elkaar. Hij maakt 1 stuurfout en daardoor verliest hij de Giro plus dat zijn team daar zwak was. Met het team van nu. Had hij daar toendertijd de Giro ook nog wel gewonnen.

Ik vind de aankomst van vandaag een goede uitleg van wat ik bedoel. Kruijswijk zal ongetwijfeld een goed team hebben, maar feit is dat hij alleen maar kan volgen. Of lossen en weer aanhaken. Hij zal nooit eens degene zijn die aan de boom gaat schudden. Hij staat nu derde omdat Thomas minder rijdt dan verwacht, niet omdat Kruijswijk de betere renner is.

Maar goed, ergens rond etappe 16/17/18 springt Bernal weg, kan Kruijswijk niet mee, klampt uiteindelijk wel weer aan, waarna Bernal op dat moment nog een keer gaat en Steven wordt uiteindelijk keurig 4e tot 8e in de eindstand van de Tour 2019. Op 4'33" oid. Mollema, Boogerd revisted.

Verschrikkelijk om aan te zien ook, je w?????t dat er altijd wel ??n renner weg springt en dat de Nederlandse klassementsrenner niet kan reageren. Of erger, niet zelf eens wegspringt.
 

Maasveld

Well-known member
Zijn eerste jaar Tour en toen zakte hij er ergens week 2 er door heen.
Dan Martin was destijds kopman voor het klassement. Flip werd de eerste bergetappe ook op 26 minuten gereden. Ik kan het fout hebben, maar het lijkt me sterk dat hij klassementsambities had. Ik denk dat hij die dit jaar vooraf ook niet had overigens.
 
Bovenaan