Wielrennen

Batigoal

Well-known member
Spannende ronde en aan het einde wint gewoon weer een renner van Sky/Ineos. Beetje zoals de afgelopen jaren dus.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik volg het dit jaar niet echt, maar uit de berichtgeving maakte ik op dat het dit jaar anders zou gaan lopen. Zie ik dat Thomas gewoon tweede staat en straks die gele trui van Alaphilippe mag gaan overnemen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik volg het dit jaar niet echt, maar uit de berichtgeving maakte ik op dat het dit jaar anders zou gaan lopen. Zie ik dat Thomas gewoon tweede staat en straks die gele trui van Alaphilippe mag gaan overnemen.

Ik zit met volle teugen te genieten hoor deze Tour, maar vrees dat Thomas uiteindelijk 'gewoon' op plek 1 staat. En ik vind hem niet bepaald de meest spannende rijder om naar te kijken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zit met volle teugen te genieten hoor deze Tour, maar vrees dat Thomas uiteindelijk 'gewoon' op plek 1 staat. En ik vind hem niet bepaald de meest spannende rijder om naar te kijken.

Met die hele Sky trein heb ik niks. Maar dat lijkt het toch wel weer te worden. Wel knap dat Kruijswijk wellicht het podium gaat halen. Verder wonderbaarlijk dat zo?n Alaphilippe op dit moment zo hoog staat.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat podium van Kruijswijk moet ik nog maar zien. Pinot lijkt sterker en staat heel dichtbij en dan heb je natuurlijk nog Bernal en Thomas die hij niet zomaar achter zich gaat houden. Dan moet Alaphillipe ook nog eens wegvallen. Ik vrees dat ie net 4e gaat worden en dus naast het podium eindigt.
 

Maasveld

Well-known member
Ik volg het dit jaar niet echt, maar uit de berichtgeving maakte ik op dat het dit jaar anders zou gaan lopen. Zie ik dat Thomas gewoon tweede staat en straks die gele trui van Alaphilippe mag gaan overnemen.
Uit je reacties blijkt inderdaad dat je het niet echt volgt.
 

Maasveld

Well-known member
Dat podium van Kruijswijk moet ik nog maar zien. Pinot lijkt sterker en staat heel dichtbij en dan heb je natuurlijk nog Bernal en Thomas die hij niet zomaar achter zich gaat houden. Dan moet Alaphillipe ook nog eens wegvallen. Ik vrees dat ie net 4e gaat worden en dus naast het podium eindigt.

De nummers 2 tot en met 6 staan binnen 40 seconde van elkaar, het kan dus nog alle kanten op. Het wordt de komende week ook in Frankrijk bloedheet, dat is een factor die je zeker niet moet onderschatten. De omstandigheden lijken wel een voordeel voor Kruijswijk, maar het is natuurlijk absoluut geen zekerheid dat ie het maar eventjes doet.
 

Friesland

Well-known member
Thomas valt en moet teruggebracht worden naar het peloton, Kruijswijk even virtueel tweede.

EDIT: en Thomas is weer terug.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Groenewegen raakte ingesloten en wordt 3e.
Vond wel dat Teunissen en die Noor er erg snel af waren uit die sprinttrein, Groenewegen zat op meer dan 1 km al alleen.
 

Maasveld

Well-known member
Groenewegen raakte ingesloten en wordt 3e.
Vond wel dat Teunissen en die Noor er erg snel af waren uit die sprinttrein, Groenewegen zat op meer dan 1 km al alleen.
Dat is wel een punt van kritiek inderdaad, de sprintvoorbereiding van Jumbo is zeer matig deze Tour.
 

JMD

Well-known member
Dat is wel een punt van kritiek inderdaad, de sprintvoorbereiding van Jumbo is zeer matig deze Tour.
Dat zou ik nou ook niet willen zeggen, het was gisteren de eerste sprint zonder Van Aert. In Brussel ging het fout door een valpartij.


Had overigens er vandaag niet een Jumbo-er in die kopgroep moeten zitten? Je wist van te voren dat er een kopgroep de zegen zou krijgen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Jumbo spaart alles voor Kruijswijk. Begrijpelijk
Mannen die hier iets uit zouden kunnen richten heb je de komende dagen hard nodig.

Het korte antwoord van SanMark. zou overigens zijn: klopt.
 
Bovenaan