Wielrennen

Maasveld

Well-known member
Oke.
Is er kans van dat hij volgend seizoen bv alleen de weg gaat doen, of richt hij zich op de Olympische mountainbikewedstrijd?
Ik verwacht dat hij volgend seizoen weer gaat veldrijden, voorjaarsklassiekers en dan focus op de Olympische MTB-wedstrijd. Wat hij daarna gaat doen zal ook afhangen van zijn team. Zolang hij bij Corendon blijft zal hij geen representatief wegseizoen kunnen rijden.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat ie een supertalent is wordt al jaren geroepen, maar dat ie het dan ook nog eens zo laat zien in de spaarzame wedstrijden die hij op de weg rijdt is ongekend. Ook nog eens zonder fatsoenlijke ploeg, al kun je bij eendagskoersen daar nog wel overheen komen.
 

SanMark.

Well-known member
Op verschillend terrein ook nog.

Heb jij ooit zoiets gezien?

Nee dit is onvoorstelbaar.

van de beelden die je te zien kreeg ook. De laatste twee kilometer heeft hij het kopwerk gedaan, hij brengt de groep bij de koplopers hij gaat de sprint aan en niemand kan er overheen komen. Normaal is het zo dat degene die het bij elkaar brengt gezien is in de sprint.

In de Brabantse pijl ook. Hij gaat aan en niemand komt er overheen. Nu zat Matthews aan de verkeerde kant maar Alaphillipe is een geweldige aankomer in kopgroepen maar die komt er gewoon niet overheen. Zelfde vandaag met Clarke en de rest was gewoon veel te ver weg.

Hij doet wat hij wil.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Bij QS zegt men dat vd Poel met hulp terug kwam in het peloton en dat met opzet de verschillen verkeerd werden doorgegeven :duim:

Lijkt wel wat Belgie met Belgen deed. Of doet.
 

de waan

Well-known member
VDP blijft gewoon zijn kop volgen. Die gaat echt niet op korte termijn bij Quick Step fietsen. Denk ik.
 

Eef de Kip

Well-known member
Volgens jaar gooit hij alles op de OS dus wellicht dat hij het seizoen daarna een overstap maakt maar dat ligt maar net wat hij zelf wil. Wil hij tegen die tijd voor een ronde gaan of voor de klassiekers. En dan heb je ook nog de mogelijkheid dat ze bij Corendon een ploeg om hem heen gaan bouwen maar goed daar zal wel wat geld in gaan zitten.
Voor zijn eigen verdiensten zal hij niet zo snel weg gaan want ik begreep dat hij nu al op een miljoen zit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als ik de interviews met de ploegleiders hoor dan denk ik dat ze van plan zijn om met Corendon richting de worldtour te groeien. Dan hoeft Van der Poel daar helemaal niet weg. Hij verdient genoeg geld, er wordt een ploeg om hem heen gebouwd en hij kan gaan rijden waar hij wil, in welke discipline dan ook.

Misschien dat het door dit succesvolle voorjaar en alle aandacht wat is veranderd, maar hij heeft in het verleden vaak genoeg aangegeven dat hij helemaal niet de ambitie heeft om zich enkel op het wegwielrennen te richten. Vanwege het simpele feit dat hij het saai vindt. In de klassiekers kan hij de koers voor zichzelf (en voor de kijker) aantrekkelijk maken, door vroeg aan te vallen. Maar dat gaat natuurlijk niet in bijvoorbeeld een doorsnee etappe in een grote ronde. Dus kortom, ik moet nog maar zien of hij zich ?berhaupt ooit volledig op de weg gaat richten. En zo niet dan is rijden voor een andere ploeg niet echt een optie.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik vind het ergens ook wel weer apart dat niemand het verdacht vind, die enorme overmacht, maar okay genoten heb ik ook.
 
Bovenaan