Wie wordt de nieuwe trainer

Atreides

Well-known member
Minder voor de hand liggend is wat anders dan minder logisch.

In de klassieke redenering is logica toch vrij 'wiskundig'? Als je dan kijkt naar de beschikbare kandidaten is Advocaat in mijn ogen de beste keus en 'dus' logisch. Zeker als je zoals ik wel het lijstje van de TD hebt gelezen.

Advocaat aanstellen vind ik trouwens op geen enkele manier logisch

Ook niet mijn eerste, tweede, derde of vierde keus. Maar dat is meer omdat Advocaat niet is wat Feyenoord in mijn ogen nu nodig heeft. Die interim klussen zijn eigenlijk perfect voor good old Dickie. Iets opbouwen was al nooit echt Advocaat zijn ding en dat zal er niet beter op zijn geworden gezien zijn leeftijd.


Wat zou jij een goede trainer vinden voor Feyenoord?
 

de waan

Well-known member
In de klassieke redenering is logica toch vrij 'wiskundig'? Als je dan kijkt naar de beschikbare kandidaten is Advocaat in mijn ogen de beste keus en 'dus' logisch. Zeker als je zoals ik wel het lijstje van de TD hebt gelezen.

Laten we er geen semantische discussie van maken. :)

Wat zou jij een goede trainer vinden voor Feyenoord?

Ik heb geen idee, ik heb een zeer beperkt zicht op de 'trainersmarkt'. Waarschijnlijk iemand waar ik nog nooit van heb gehoord.

Wat ik wel weet is dat een shortlist hebben met de namen uit jouw lijstje en dan uiteindelijk uitkomen bij Advocaat getuigt van een wel erg nauw denkkader (voorzichtig uitgedrukt).
 

Batigoal

Well-known member
Wat heeft Advocaat zeg de laatste 5 jaar gepresteerd om hem nog een 'goede trainer' te vinden?
 

Atreides

Well-known member
Wat heeft Advocaat zeg de laatste 5 jaar gepresteerd om hem nog een 'goede trainer' te vinden?

Jeetje. Als je ongeveer doet wat je met het materiaal mag verwachten en dat consistent kunt laten zien denk ik dat je al snel een goede trainer bent. Als ik eerder genoemd criterium als maatstaf neem:

Bij AZ goed;
Bij Sunderland eerste half jaar excellent;
Fener: ruim voldoende tot goed.
Oranje goed tot excellent;
Sparta: redelijk;
Utrecht: goed tot meer dan goed.
Coachingswerkzaamheden GIO: Excellent.

Maar goed, daar zul je het ongetwijfeld niet mee eens zijn.
 

De Groene Scout

Well-known member
Stap 1 is te bepalen wat de club wil: direct presteren en prijzen pakken of langzaam iets structureels opbouwen of inzetten op de jeugdafdeling of een combi daarvan.
Op basis daarvan ga je in gesprek met trainers en eis je dat ze zich houden aan hetgeen de club voorschrijft.

Bij Dickie zal het andersom gaan. Die komt eerst bij de club en zal dan zelf wel bepalen wat hem het beste lijkt. Dat is op voorhand fout; bij welke club dan ook. Daarom zou ik momenteel niet voor Dickie gaan, hooguit in een panieksituatie waarbij er op korte termijn iets moet gebeuren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Advocaat is inderdaad leuk voor interim klussen, redden wat er te redden valt. Als je een langere termijn visie hebt, dan past Advocaat daar als eindverantwoordelijke niet in.
 

Batigoal

Well-known member
Jeetje. Als je ongeveer doet wat je met het materiaal mag verwachten en dat consistent kunt laten zien denk ik dat je al snel een goede trainer bent.

Dat kan, maar dan vind ik zijn prestaties van de afgelopen vijf jaar niet heel goed.

Als ik eerder genoemd criterium als maatstaf neem:

Bij AZ goed;
Bij Sunderland eerste half jaar excellent;
Fener: ruim voldoende tot goed.
Oranje goed tot excellent;
Sparta: redelijk;
Utrecht: goed tot meer dan goed.
Coachingswerkzaamheden GIO: Excellent.

Maar goed, daar zul je het ongetwijfeld niet mee eens zijn.

Dat heb je goed ingeschat. ;)

AZ is al weer lang geleden, maar daar ging het inderdaad prima. Servi? was slecht, Sunderland was hij uitstekend maar alleen voor de korte klus, toen hij werd aangesteld voor een heel seizoen ging het al gauw mis. Fenerbah?e gewoon slecht; des Advocaat veel aankopen, maar uiteindelijk slechts 3e, dat is voor die club ondermaats.
Oranje ga ik mee akkoord, maar ook hier weer een tijdelijke klus die goed ging.
Sparta gewoon slecht, want ondanks al het gezeur en veel aankopen gedegradeerd.
FC Utrecht begon goed (weer korte periode), maar nu loopt het niet zo goed meer. Is afwachten, maar vind ik nog niet heel overtuigend. Ook hier zeurt hij weer over kwaliteit en nieuwe spelers.

Advocaat is duidelijk iemand voor een korte periode, dan kan hij wat teweegbrengen. Maar het is niet (meer) iemand voor een volledig seizoen en een nadeel is dat hij aankopen eist en weinig jeugd de kans geeft, ook bij FC Utrecht blijkt dat weer. Terwijl dat laatste iets is waar een club als Feyenoord volgens mij behoefte aan heeft. Niet echt een goede keuze dus.
 

Abubakari

Well-known member
En met Advocaat als trainer sta je voor lul zodra de VAR een beslissing in zijn nadeel neemt. En voor een club als Feyenoord is de uitstraling van een trainer ook belangrijk.
Los nog van het feit dat Advocaat de jeugd geen kans geeft en niet in staat lijkt om een club veel beter te laten spelen dan ze voor zijn komst deden. Zie het rijtje van Batigoal.
 

Hankie

Well-known member
Het is ambitieloos en vooral als je je wilt richten op de jeugd. Waarvoor Brard nu weer is terug gekomen. Er is weer geen geld voor versterkingen dus echt resultaat boeken zit er niet in. Dan terug naar de basis, visie ontwikkelen en daarbij een trainer zoeken.
 

Atreides

Well-known member
Laten we er geen semantische discussie van maken. :)

Wel van belang bij het woord 'logisch' of niet. Ik heb verder ook duidelijk aangegeven in mijn beleving dat Dick niet de man is die Feyenoord nodig heeft.



Dat kan, maar dan vind ik zijn prestaties van de afgelopen vijf jaar niet heel goed.

Dat heb je goed ingeschat. ;).

Maar ben je het eens met het criterium dat als je ongeveer dat doet wat je het materiaal mag verwachten je al een goede prestatie is?

Advocaat is duidelijk iemand voor een korte periode, dan kan hij wat teweegbrengen. Maar het is niet (meer) iemand voor een volledig seizoen en een nadeel is dat hij aankopen eist en weinig jeugd de kans geeft, ook bij FC Utrecht blijkt dat weer. Terwijl dat laatste iets is waar een club als Feyenoord volgens mij behoefte aan heeft. Niet echt een goede keuze dus

Eens.

Hoewel een heel logische kandidaat is Dick niet de man die Feyenoord nodig heeft. Feyenoord moet weer gaan bouwen. Focussen op de doorstroom van jeugd en tweede elftal, inpassen van jonge aankopen en op resultaat in Europa. Kampioen wordt je normaal gesproken toch niet dus moet je eerst zorgen dat de randvoorwaarden heel goed zijn. Dan kun je bij een excellent jaar of groep alsnog die enkele titel naar binnen harken.

De jeugdopleiding en de doorstroom van eigen jeugd is erg belangrijk. Daarom vinden we de voetbalpiramide een te grote investering en stellen we Dick Advocaat aan als trainer.

 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vraag me vooral af wat nou precies de visie achter de eventuele aanstelling van Advocaat is. Die man roept al een paar jaar dat 'ie bezig is aan 'zijn laatste klus', dus het is niet echt een keuze voor de lange termijn. Daarnaast is hij zogezegd ook niet echt een trainer die erom bekend staat een selectie zo te bouwen dat een club er nog jaren mee vooruit kan.

Ik vermoed zelfs dat hij ter overbrugging dient voordat Kuyt het overneemt, maar als er nou iemand is in wie ik geen goede trainer zie dan is het Kuyt. Een demagoog zonder inhoud en werkelijk nog niets bewezen. Sterker nog, hij presteert heel matig met een vrij talentvolle <19 lichting.

Wat is er mis met het aanstellen van een trainer die op een wat lager niveau bewezen heeft dat hij tactisch goed is en spelers beter maakt? Bert van Marwijk kwam destijds bijvoorbeeld ook van Fortuna. Ik zou dus pleiten voor iemand als Maurice Steijn of Mitchell van der Gaag.
 

SanMark.

Well-known member
Hoe lang moet van Gastel in de schaduw werken ? Of is die al af geserveerd als toekomstig hoofdtrainer van Feyenoord ?

Want dat was toch de intentie dat die het op termijn zou overnemen ?
 

Hankie

Well-known member
Hoe lang moet van Gastel in de schaduw werken ? Of is die al af geserveerd als toekomstig hoofdtrainer van Feyenoord ?

Want dat was toch de intentie dat die het op termijn zou overnemen ?
Die frituurvreter wil geen hoofdtrainer worden en is de zogenoemde cultuurbewaker.
 

RickPSV

Active member
Ik vraag me vooral af wat nou precies de visie achter de eventuele aanstelling van Advocaat is. Die man roept al een paar jaar dat 'ie bezig is aan 'zijn laatste klus', dus het is niet echt een keuze voor de lange termijn. Daarnaast is hij zogezegd ook niet echt een trainer die erom bekend staat een selectie zo te bouwen dat een club er nog jaren mee vooruit kan.

Ik vermoed zelfs dat hij ter overbrugging dient voordat Kuyt het overneemt, maar als er nou iemand is in wie ik geen goede trainer zie dan is het Kuyt. Een demagoog zonder inhoud en werkelijk nog niets bewezen. Sterker nog, hij presteert heel matig met een vrij talentvolle <19 lichting.

Wat is er mis met het aanstellen van een trainer die op een wat lager niveau bewezen heeft dat hij tactisch goed is en spelers beter maakt? Bert van Marwijk kwam destijds bijvoorbeeld ook van Fortuna. Ik zou dus pleiten voor iemand als Maurice Steijn of Mitchell van der Gaag.

Maurice lekker bij VVV houden joh!
 

Pascallovic

Well-known member
Aangezien Peter Bosz, Ronald Koeman, Ten Hag en van Gaal (wil niet) bezet zijn sowieso denk ik intrinsiek de beste beschikbare Nederlandse coach.

Verder kun je het lijstje van VI lezen en zien dat Advocaat op basis van de van Geel criteria er goed op staat:

Ben gestopt met lezen toen men serieus probeerde om Rutten als door van Geel aangestelde geslaagde trainer in te delen omdat ze onder Rutten 10 leuke wedstrijden gespeeld hebben.
 
Bovenaan