Jeetje. Als je ongeveer doet wat je met het materiaal mag verwachten en dat consistent kunt laten zien denk ik dat je al snel een goede trainer bent.
Dat kan, maar dan vind ik zijn prestaties van de afgelopen vijf jaar niet heel goed.
Als ik eerder genoemd criterium als maatstaf neem:
Bij AZ goed;
Bij Sunderland eerste half jaar excellent;
Fener: ruim voldoende tot goed.
Oranje goed tot excellent;
Sparta: redelijk;
Utrecht: goed tot meer dan goed.
Coachingswerkzaamheden GIO: Excellent.
Maar goed, daar zul je het ongetwijfeld niet mee eens zijn.
Dat heb je goed ingeschat.
AZ is al weer lang geleden, maar daar ging het inderdaad prima. Servi? was slecht, Sunderland was hij uitstekend maar alleen voor de korte klus, toen hij werd aangesteld voor een heel seizoen ging het al gauw mis. Fenerbah?e gewoon slecht; des Advocaat veel aankopen, maar uiteindelijk slechts 3e, dat is voor die club ondermaats.
Oranje ga ik mee akkoord, maar ook hier weer een tijdelijke klus die goed ging.
Sparta gewoon slecht, want ondanks al het gezeur en veel aankopen gedegradeerd.
FC Utrecht begon goed (weer korte periode), maar nu loopt het niet zo goed meer. Is afwachten, maar vind ik nog niet heel overtuigend. Ook hier zeurt hij weer over kwaliteit en nieuwe spelers.
Advocaat is duidelijk iemand voor een korte periode, dan kan hij wat teweegbrengen. Maar het is niet (meer) iemand voor een volledig seizoen en een nadeel is dat hij aankopen eist en weinig jeugd de kans geeft, ook bij FC Utrecht blijkt dat weer. Terwijl dat laatste iets is waar een club als Feyenoord volgens mij behoefte aan heeft. Niet echt een goede keuze dus.