Wie wordt de nieuwe trainer

Atreides

Well-known member
Hoezo laf en risicoloos? Zoveel ervaring heeft Jaap Stam nog niet.

Het laffe zit hem in het zoeken naar een bekende naam.

De risicovolle zit in de beperkte ervaring van Stam als hoofdtrainer. Ik denk dat Stam na 1,5 of 2,5 jaar als hoofdtrainer van Zwolle veel beter voorbereid was voor deze club.

Overigens ondanks bovenstaande helemaal geen gekke keuze gezien de logische alternatieven waarvan 50% tot 2/3 al een job heeft of normaal gesproken niet wil. Los van zijn gebrek aan ervaring als hoofdtrainer overheersen wel de pluspunten. Ruime ervaring als techniek, assistent-trainer, coach tweede elftal en ervaring in tweede divisie in Engeland, het spreekt wat mij betreft boekdelen dat de individuele spelers bij Ajax zeer positief waren, alsmede de geluiden bij Ajax2, Reading en Zwolle. Mmaar net zijn belangrijk zijn uitstraling, naam en ervaring bij grote clubs en het Nederlands elftal. Belangrijkste is dat Jaap een trainer lijkt die wel voor attractief voetbal gaat ?n voor de doorstromingen van talenten en eigen jeugd.

Ik voorzie een Gertjan Verbeek scenario. Heertjes die vinden dat er te hard getraind wordt.

Wat Feyenoord heeft nu ook een gezelschap van voetbalbejaarden? Dat was zelfs Verbeek nu niet overkomen. Verder is Stam een totaal andere trainer die zeker in Milanelo wel geleerd heeft dat bij een juiste dosering oudjes nog heel lang absoluut top kunnen blijven.

Dan was Maurice Steijn toch echt een betere keuze geweest.

Die moet het eerst maar eens bij een subtopper laten zien. Zoals ongeveer elke Nederlandse 'normale' trainer voor hem die w?l de stap naar de top heeft gemaakt.

Haha wat een beleid.

Niet dus. Stam en Advocaat zijn gigantische verschillen. De enige overeenkomst is het hebben van een grote naam.

Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Wat heeft Stam ooit bij een subtopper laten zien Atreides?

Dat had ie volgend jaar moeten doen.

Voor nu zit Stam in de categorie Frank de Boer, Frank Rijkaard, GIO, Cocu, van Bommel, Marco van Basten en Johan Cruijf.

Iemand met zijn trainingspapieren en vooral de status van een hele of halve legende. Zich daarmee onderscheidend van stervelingen en 'normale' trainers als Steijn.

ALenstra

Well-known member
Okee, die vergelijking met Gertjan Verbeek gaat nogal mank. Men heeft het over een gebrek aan ervaring maar Jaap heeft ook nog bijna 2 seizoenen Reading getraind.

Max

Administrator
Forumleiding
Sowieso heeft Stam heel veel meer ervaring dan Van Bronckhorst toen hij begon. Die had nog nooit zelfstandig met een groep gewerkt.

fr-keff

Active member
Mag toch hopen dat die andere 'ja knikkers' ook van de bank geruimd worden? Je kunt het beste een start maken met een hele nieuwe staf. Probeer wat spelers te huren of transfervrij binnen te hengelen. Van Geel was altijd op z'n 'best' met een lege portemonnee.

Janssen

Well-known member
Atreides zal als Ajacied toch wel weten dat Stam bij Ajax veel kritiek kreeg op de manier waarop hij jeugdelftallen trainde. Dat was schijnbaar vooral hameren op hard werken en weinig tactisch vernuft. Dat is nou precies het beeld dat ik bij Stam heb.

SanMark.

Well-known member
Atreides zal als Ajacied toch wel weten dat Stam bij Ajax veel kritiek kreeg op de manier waarop hij jeugdelftallen trainde. Dat was schijnbaar vooral hameren op hard werken en weinig tactisch vernuft. Dat is nou precies het beeld dat ik bij Stam heb.

Dan past hij dus uitstekend bij het Feyenoord legioen.

JMD

Well-known member
Wie was ook alweer die Ajaxsupporter hier die zo idolaat was van Jaap Stam als trainer? Die zal wel terugkomen nu.... (of wordt Feyenoordsupporter . :) )

Max

Administrator
Forumleiding
Wie wordt de nieuwe trainer

Dat was die zogenaamde miljonair. Volgens mij heeft hij een ban.

Abubakari

Well-known member
Dat was die zogenaamde miljonair. Volgens mij heeft hij een ban.

Zat die alleen maar een aantal mensen het bloed onder de nagels vandaan te posten of wenste die ook elke keer dat ie online kwam iemand een ernstige ziekte of de dood toe?
Ik bedoel, schijnbaar misdroeg hij zich nog erger dan vakx.

(Zal wel weer een scheldpartij, een doodsverwensing en/of een nare ziekte opleveren, maar dat moet dan maar. Ik vind het raar dat RSDG er af geknikkerd is voor -in mijn ogen- veel minder dan wat vakx hier doet).
Maar dat terzijde.

Bovenaan